Ljusramp lyser svagt

Rinsewood
4 december 2019 · 2 Inlägg

Hej

Min ramp lyste fullt när jag kopplade in den på dom gamla extraljus kablarna... Men nu lyser alla svagt utom fyra individuella dioder som lyser normalt. Vad kan ha hänt ? Mvh Thord

mb_pucken
4 december 2019 · 5 087 Inlägg

Rinsewood skrev:
Hej

Min ramp lyste fullt när jag kopplade in den på dom gamla extraljus kablarna... Men nu lyser alla svagt utom fyra individuella dioder som lyser normalt. Vad kan ha hänt ? Mvh Thord

Lyser den dom hela tiden eller bara när rampen är aktiverad via helljuset?

Börja med att mäta spänningen till rampen och lika så kolla över jorden.
Är detta ok så är nog tyvärr rampen kass.

Vad för ramp sitter monterad?

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Rinsewood
4 december 2019 · 2 Inlägg

Det bär en kinaramp... och dom lyser bara när jag slår på helljuset.... Ska mäta upp i morgon

granadadr
5 december 2019 · 7 286 Inlägg

Rinsewood skrev:
Det bär en kinaramp... och dom lyser bara när jag slår på helljuset.... Ska mäta upp i morgon

grattis,, då kan du nog tyvärr räkna med den är körd redan,,  hoppas jag har fel för din skull,, koppla ur rampen och mät spänningen till den med motorn på, har du ex 13,5v  så är allt ok,, men under 13 så är det kasst wink om du har relä osv inkopplat så klart

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
zleepy Trucker
5 december 2019 · 1 391 Inlägg

prova koppla den på 12v direkt från batteriet/batterikälla, lyser den då så är kablaget/kablar/relän kassa, annars om den är likadan så är rampen kass...

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
5 december 2019 · 17 466 Inlägg

Ramper är normalt sett inte speciellt volt-känsliga. Den ramp jag har kräver 9-32v.
Hur kinaramper är kopplade vet jag inte. Tänker att de kanske ligger i kluster i dioderna.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang