sss

felixbillman
7 december 2019 · 12 Inlägg

Hej

Senast redigerat av felixbillman (4 februari 2020)

Jesper328
8 december 2019 · 2 333 Inlägg

Kontrollera kablaget upp till LMM, samt spänningsförsörjning.
Kontrollera även kablage upp till motorstyrdonet.

Bilen är ju trots allt 23 år gammal, så det är nog inte helt omöjligt att det är ärgiga kontaktstift lite här och var. smile

Up the RA
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
8 december 2019 · 17 386 Inlägg

Hur mycket är bilen värd om TS kollar på blocket? En regel är att om reparation kostar mer än 50% av bilens värde så bör den säljas som den står. Går den om LMM inte är inkopplad?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
felixbillman
8 december 2019 · 12 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Hur mycket är bilen värd om TS kollar på blocket? En regel är att om reparation kostar mer än 50% av bilens värde så bör den säljas som den står. Går den om LMM inte är inkopplad?

Kollade blocket nu och ser att dom ligger emellan 5 till 10, problemet är att den ska reggas om till A-traktor och då allt annat är klart så skulle jag helst se att jag lyckas lösa problemet men allt tyder på att det är Styrenheten. Ja den går när lmm inte är inkopplad och det blir ingen skillnad med den in eller urkopplad. Som den före dig skrev så ska jag testa att mäta spänningen och kolla alla kablar. smile

felixbillman
8 december 2019 · 12 Inlägg

Jesper328 skrev:
Kontrollera kablaget upp till LMM, samt spänningsförsörjning.
Kontrollera även kablage upp till motorstyrdonet.

Bilen är ju trots allt 23 år gammal, så det är nog inte helt omöjligt att det är ärgiga kontaktstift lite här och var. smile

Tack för svar!

Ska kolla allt du skrev och så får jag höra av mig om jag hittar något. Låter som detta är ett vanligt problem på dem flesta 202 er smile

Mack Forum- och sitemoderator
4 februari 2020 · 26 113 Inlägg

Vad hände med originalinlägget?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang