SPEL/FILMBILAR i Sverige? Vilka finns och var?

Rotmostraedet
9 december 2019 · 25 Inlägg

Halloj, jag jobbar med www.nordsken.se, en spelfestival i Skellefteå som årligen har runt 10 000 besökare. Där finns främst spel i alla former, men även film, cosplay, flipper etc. Massa nörderi.

I maj 2020 är nästa Nordsken och jag funderar på typ "car cosplay". Det vore alltså roligt att få dit en del klassiska filmbilar och liknande. Jag känner till några stycken, men vill veta av fler.

1. Vem köpte den där Ford Explorer som är Jurassic Park-målad? Låg ut på Blocket för nåt år sen i GBG? Finns det fler? Nån i Kiruna? Finns även Wranglern målad i JP-färger i Sverige?

2. Visst finns det en svenskreggad Toyota AE86 från Initail D-animen?

3. Vem äger den klassiska Batmanbilen i Sthlm numera? Är den fortf. gatreggad?

4. Visst är det någon som just nu bygger om en DeLorean till en Tillbaka till framtiden-maskin?

5. Toyota Celica målad som i SEGA Rally-spelen skulle jag själv kunna tänka mig att bygga. smile

Etc! Vad vet ni? Vad har ni?

Rotmostraedet
9 december 2019 · 25 Inlägg

Hittade Initial D-bilen, helt underbar!
https://www.garaget.org/?car=226294

WobbzGurka
9 december 2019 · 725 Inlägg

Den jurassic park bilen står uppe på en mur på ''a world of dinosaurs'' utanför kalmar smile

Snurriis
9 december 2019 · 761 Inlägg

Han som har Ae86 jobbar på Mekonomen ute på Värmdö så borde vara lätt att få tag på.

Rotmostraedet
9 december 2019 · 25 Inlägg

Fått tag i AE86:an. smile

När du säger "står uppe på en mur", är den ordentligt otillgänglig då?

JP Wranglern verkar finna i Kiruna?

WobbzGurka
10 december 2019 · 725 Inlägg

Rotmostraedet skrev:
Fått tag i AE86:an. smile

När du säger "står uppe på en mur", är den ordentligt otillgänglig då?

JP Wranglern verkar finna i Kiruna?

den står några meter över marken så tror inte direkt du kommer nära den utan att prata med ägarna förstås smile

Rotmostraedet
11 december 2019 · 25 Inlägg

Efter lite sökande verkar det finnas 3 st. JP Wranglers i Sverige. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang