Styrservo 740 d24

Wille03
9 december 2019 · 67 Inlägg

Hej, har en 740 med en d24tic i men jag får inte servon att fungera. Det är en sån servopump med behållare på själva pumpen och så är det ju bara två slangar, en tryckslang och en returslang. Har luftat flera gånger och nu verkar inte nivån sjunka något så då borde ju typ all luft vara borta. Har bytt oljan och spänt remmen.

Om jag står still och svänger så händer oftast ingenting mer än att det går fruktansvärt trökt. Ibland så går det att typ svänga ett kvarts varv med servon men det rycker åndå mycket i ratten. Samma sak när jag kör, ibland händer ingenting med servon och ibland går det typ ett kvarts varv. Det händer också ibland att det gnisslar och låter när jag svänger. Men oftast är servon helt stendöd, kan även vara så ibland att jag kan svänga lite mer om jag gasar till lite. Gick även att svänga typ ett helt varv när jag hade sommardäcken på och stog på ett slätt betonggolv.

Tror ni jag borde skaffa nu pump eller tror ni det är styrväxeln som är dålig eller vad kan felet vara. Känns som att det borde vara pumpen som är dålig eller vad tror ni?

Jesper328
10 december 2019 · 2 371 Inlägg

Kolla vad som händer med tryckslangen medans någon rattar.
Brukar kunna ge en bra indikation på om pumpen är frisk eller ej.

Up the RA
Wille03
10 december 2019 · 67 Inlägg

Vad skulle kunna hända med den tänker du?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang