Bränsle priset ska höjas varje år tills 2025! (((20kr/L)))

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
4 januari · 17 455 Inlägg

Med vad i helvete är det jag läser? Sluta mikra din medicin!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
SportPilot Ubåtsingenjör
4 januari · 7 228 Inlägg

Muskelbil skrev:

Low skrev:

Muskelbil skrev:

De senaste 18 åren har det varit borgerlig majoritet i riksdagen.
Regeringens budget hösten 2020 när Magda tillträdde, röstades som du vet ned av borgarna och SD och ersattes av deras egna.

Och tider ändras med det gjorde inte magda och co, medans andra partier lyssnade vad sveriges befolkning tyckte. En sak är säker, skulle magda leda sverige idag så skulle bränsle kosta MYCKET mer än 17kr/L. Betyder bränsle priset allt? Nej det är mycket mer som kom med en ny regering.

Nog med politik på en bilforum.

Men om dom (borgarna och SD) nu lyssnar på befolkningen, varför drev "dom" igenom reduktionsplikten med regeringen, varför sänkte "dom" inte bränsleskatterna under de 18år dom hade majoriteten i riksdagen?

Jag förstår att du vill avsluta den biten av din egna politiska ämnestråd eftersom du förmodligen nu förstått vilken politik som styrt landet i 18år och hur landet utvecklats pga det.
Det är inte regeringen som bestämmer, det är riksdagen.
Tänk så här:
10 personer bestämmer i landet.
4st vill att alla 10 ska äta falukorv och betala den ihop.
4st vill äta oxfilé, låta 4st äta havregrynsgröt och betala hela notan ihop.
2st vill äta bajs.
De 4 som verkligen verkligen vill ha oxfilén går med på att även äta bajs med de 2 för att få bestämma över alla 10.
Så då äter 6st oxfilén med lite bajs vid sidan om och 4st äter havregrynsgröt.
Så fungerar demokrati, flest röster bestämmer.
Det är lätt att skriva saker som rödgrön sörja osv som ngn gjorde men när verkligheten kommer ifatt är det inte lika kul att stå för den.

Låter som att du knäppt en öl förmycket

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Low
4 januari · 3 306 Inlägg

Muskelbil skrev:

Low skrev:

Muskelbil skrev:

De senaste 18 åren har det varit borgerlig majoritet i riksdagen.
Regeringens budget hösten 2020 när Magda tillträdde, röstades som du vet ned av borgarna och SD och ersattes av deras egna.

Och tider ändras med det gjorde inte magda och co, medans andra partier lyssnade vad sveriges befolkning tyckte. En sak är säker, skulle magda leda sverige idag så skulle bränsle kosta MYCKET mer än 17kr/L. Betyder bränsle priset allt? Nej det är mycket mer som kom med en ny regering.

Nog med politik på en bilforum.

Men om dom (borgarna och SD) nu lyssnar på befolkningen, varför drev "dom" igenom reduktionsplikten med regeringen, varför sänkte "dom" inte bränsleskatterna under de 18år dom hade majoriteten i riksdagen?

Jag förstår att du vill avsluta den biten av din egna politiska ämnestråd eftersom du förmodligen nu förstått vilken politik som styrt landet i 18år och hur landet utvecklats pga det.
Det är inte regeringen som bestämmer, det är riksdagen.
Tänk så här:
10 personer bestämmer i landet.
4st vill att alla 10 ska äta falukorv och betala den ihop.
4st vill äta oxfilé, låta 4st äta havregrynsgröt och betala hela notan ihop.
2st vill äta bajs.
De 4 som verkligen verkligen vill ha oxfilén går med på att även äta bajs med de 2 för att få bestämma över alla 10.
Så då äter 6st oxfilén med lite bajs vid sidan om och 4st äter havregrynsgröt.
Så fungerar demokrati, flest röster bestämmer.
Det är lätt att skriva saker som rödgrön sörja osv som ngn gjorde men när verkligheten kommer ifatt är det inte lika kul att stå för den.

Att sitta och gnälla på ett bilforum vad som hänt för 18 år sedan är helt meningslöst. Jag röstade denna val på partier som delade min verklighet, som tur så vann dom också.

Tack men jag förstår hur demokrati fungerar, därför har vi en ny regeringen på plats idag.

Nog med denna nivå.. även om min användar namn säger låg🤪

Utmarks-Loke
4 januari · 5 833 Inlägg

Muskelbil skrev:
Men om dom (borgarna och SD) nu lyssnar på befolkningen, varför drev "dom" igenom reduktionsplikten med regeringen, varför sänkte "dom" inte bränsleskatterna under de 18år dom hade majoriteten i riksdagen?

Våra folkvalda saknar helt tekniskt intresse och förstod inte vad reduktionsplikten var och vad den innebar, när de röstade igenom den. Vissa, bland annat KD om jag minns rätt, medgav efteråt att de inte hade förstått vad de röstade om, och hur konsekvenserna skulle bli. Andra låtsades som att detta var helt okej, och MP kanske till och med ärligt tyckte det. Allt dom andra såg var att miljöbränsle var bra för miljön och då måste vi ha det, ingen hade hela bilden klar för sig. SD var de enda som röstade emot men det var nog mest tur, jag tror inte de heller förstod helt vad de röstade på. Och sånt händer gång på gång, politikerna röstar igenom beslut som de inte förstår, och som får enorm påverkan på folket.

Senast redigerat av Utmarks-Loke (4 januari )

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
4 januari · 17 455 Inlägg

Politik. Tråd låst /mod.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang