Bränsle priset ska höjas varje år tills 2025! (((20kr/L)))

candyweiss
16 januari 2020 · 863 Inlägg

Citera är en mycket bra funktion då man ser och förstår vem som man svarar eller kommenterar.
Men på detta forumet är citera mycket märkligt. Förstår inte varför det inte bara citerar ett inlägg, utan det blir citera på citera på citera på citera. Har aldrig sett den korkade citerafunktionen på något annat forum.

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
Meaganeowner
16 januari 2020 · 2 250 Inlägg

Om man inte själv förstår vem man svarar eller på vad... Ja, då vete tusan om det hjälper att citera.

När svart rand eller ränder dyker upp till vänster i ett inlägg, så skrollar jag snabbt förbi inlägget. För det som citeras har jag läst tidigare och jag är ännu inte märkbart senil.

Men glädjande, det går inte att täcka större delen av bilskärmen, med svarta citationsränder. Bara tre ju.

Senast redigerat av Meaganeowner (16 januari 2020)

rcy
16 januari 2020 · 1 705 Inlägg

Meaganeowner skrev:
Om man inte själv förstår vem man svarar eller på vad... Ja, då vete tusan om det hjälper att citera.

Citatfunktionen är inte till för att *du* ska veta vad du svarar på, den är till för att *andra* ska veta vad du svarar på. Om jag exempelvis i en tråd med 20 sidor svarar på ett inlägg från första sidan, då tror jag väldigt många skulle ha svårt att se sammanhanget och förstå att det är inlägget på sida 1 jag svarar på.

Däremot håller jag med om att det citeras alltför mycket.  Jag fokuserar alltid på den del av texten som är relevant, som exempelvis nu när jag citerar den del av ditt inlägg som jag egentligen svarar på men tar bort resten.

Meaganeowner
16 januari 2020 · 2 250 Inlägg

wink Tur att de e nån som begrip.

Exemplariskt!

Senast redigerat av Meaganeowner (16 januari 2020)

caromania Forummoderator
16 januari 2020 · 9 296 Inlägg

Kruxet är nog mobilsurfande. Jag tycker det är sanslöst drygt att radera en massa text. Iofs är jag känd för att vara lat osv.

Ser inte problemet. Scrolla förbi?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
16 januari 2020 · 17 380 Inlägg

caromania skrev:
Kruxet är nog mobilsurfande. Jag tycker det är sanslöst drygt att radera en massa text. Iofs är jag känd för att vara lat osv.

Ser inte problemet. Scrolla förbi?

Tittar bara på garaget på min dator med rejäl skärm. Så upplever inget problem. På tal om mobilen så såg jag på min första Netflixfilm någonsin på mobilen igår... (Hade tråkigt, TV ej tillgänglig) Men är är gammal.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
M123
16 januari 2020 · 962 Inlägg

caromania skrev:

M123 skrev:

caromania skrev:
Kostar alla elbilar 1.2miljoner? Jag trodde det fanns bilar från Nissan, Kia och Hyundai som kostade mindre?


Hobbybilar är ett dåligt exempel på att det är dyrt med bensin. Om de höjer priset i natt till 20kr/l så kommer det kosta dig 2000kr/år. Det är värre med den där ensamstående mannen med barn som Brådhis skrev om som pendlar en massa mil som inte kan byta bil.

Min inställning är att det klagas något enormt så fort det kostar. Folk glömmer allt som blivit billigare. Vafan, grannen när jag var liten köpte en färg tv för 16.000kr 1975. Det var lite mindre än en årslön. En polare köpte en 55tummare för 15år sedan, den kostade 25k. Min egen bilstereo kostade 4K 1992. Det var en tredjedels månadslön. Osv.

Väldigt mycket av det vi har och konsumerar är billigare idag. Mycket billigare. Inte fan är det kul att tanka för 8-900kr och få in 55liter men då får man tänka på andra skillnader. Köttfärsen kostade 40kr för 30år sedan. Vad blir det idag? Vad kostade ett par jeans för 20år sedan? En LP skiva kostade ju för fan 90spänn 1987. Idag är det ”gratis”.Osv osv.

Tro mig, jag vill också ha mer pengar och köra balla bilar (jag har 4 hobbybilar) men debatten är jäääääävligt enögd.

Sluta gnäll så jävligt. Vi har kanske världens bästa hobbybilsklimat i det här landet vad gäller lagar och regler.

Fick jag välja att betala 16 000kr för en tv eller betala nästan 7000kr i skatt på bilen så är tv:n jävligt billig.
Fick jag välja att inte betala skatt till den där tv:n jag inte skulle ha köpt så hade jag tagit det alla dagar i veckan.
Hade köttfärsen varit närproducerad och inte i andra delen av landet hade det varit värt att betala mer.

Sen är bara att köpa en jänkare om du vill ha en frän bil. big_smile

Nåväl poängen här att du betalade för en större frihet mot det här vi har idag. Du kan ju inte ens sätta in kontanter utan att bli ifrågasatt idag, du äter en jävla sörja med E-nummer så maten må varit dyrare men fan mat påriktigt.

16.000kr 1975 var iofs mer än 16.000 idag. Det räcker inte ens med att lägga på en nolla.

Nej, det var inte bättre förr.

Skattetrycket är högt. Väldigt högt. Många drabbas. Utan tvekan. Men det är inte så att vi har mindre pengar nu än förr. Ja det finns de som inte får vardagen att gå runt men det har det alltid funnits. Inget nytt under solen. Levnadsstandarden i landet har exploderat sedan 60-70talet, det är fakta - även om ett fåtal stackare har 10mil till jobbet och tjänar 80kr per timme.

Jag växte upp på 70talet. Bilarna vi hade drog betydligt mer än de gör idag, dubbelt så mycket minst. I slutet av 70-talet köptes det in en 244 med automat som jag minns drog 1.6l milen. Alternativen var få och en normal bil har alltid kostat i runda slängar en normal årslön. Morfar och farfar köpte exempelvis varsin amazon. 1961 kostade den 12.000. Ganska precis samma årslön som morsan hade då. Samma nu. En normal enkel familjebil går på en normal årslön. Samtidigt har allt annat blivit billigare. Kläder, mat, konsumtionsvaror för att inte tala om bostadslån. Folk glömmer det. Personligen hade min familj där jag växte upp det betydligt mer knapert då än min familj har det nu. Och jag och min fru tjänar inte mer än mina föräldrar gjorde. Sverige var skit förut och allt var dyrt, grått och jävligt. Däremot romantiseras det något brutalt om det forna ”folkhemmet”, ”friheten”, ”landet” osv.

För att ens få ett rättvist värde och beräkning på något. Så får du lägga till att inte mervärdesskatt fanns i ropet. Dvs allt du räknar på slår fel med 25%.

Edit. Eller rättare den låg på runt 4 procent så slår fel på dryga 20%

Senast redigerat av M123 (16 januari 2020)

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
caromania Forummoderator
16 januari 2020 · 9 296 Inlägg

M123 skrev:

caromania skrev:

M123 skrev:

Fick jag välja att betala 16 000kr för en tv eller betala nästan 7000kr i skatt på bilen så är tv:n jävligt billig.
Fick jag välja att inte betala skatt till den där tv:n jag inte skulle ha köpt så hade jag tagit det alla dagar i veckan.
Hade köttfärsen varit närproducerad och inte i andra delen av landet hade det varit värt att betala mer.

Sen är bara att köpa en jänkare om du vill ha en frän bil. big_smile

Nåväl poängen här att du betalade för en större frihet mot det här vi har idag. Du kan ju inte ens sätta in kontanter utan att bli ifrågasatt idag, du äter en jävla sörja med E-nummer så maten må varit dyrare men fan mat påriktigt.

16.000kr 1975 var iofs mer än 16.000 idag. Det räcker inte ens med att lägga på en nolla.

Nej, det var inte bättre förr.

Skattetrycket är högt. Väldigt högt. Många drabbas. Utan tvekan. Men det är inte så att vi har mindre pengar nu än förr. Ja det finns de som inte får vardagen att gå runt men det har det alltid funnits. Inget nytt under solen. Levnadsstandarden i landet har exploderat sedan 60-70talet, det är fakta - även om ett fåtal stackare har 10mil till jobbet och tjänar 80kr per timme.

Jag växte upp på 70talet. Bilarna vi hade drog betydligt mer än de gör idag, dubbelt så mycket minst. I slutet av 70-talet köptes det in en 244 med automat som jag minns drog 1.6l milen. Alternativen var få och en normal bil har alltid kostat i runda slängar en normal årslön. Morfar och farfar köpte exempelvis varsin amazon. 1961 kostade den 12.000. Ganska precis samma årslön som morsan hade då. Samma nu. En normal enkel familjebil går på en normal årslön. Samtidigt har allt annat blivit billigare. Kläder, mat, konsumtionsvaror för att inte tala om bostadslån. Folk glömmer det. Personligen hade min familj där jag växte upp det betydligt mer knapert då än min familj har det nu. Och jag och min fru tjänar inte mer än mina föräldrar gjorde. Sverige var skit förut och allt var dyrt, grått och jävligt. Däremot romantiseras det något brutalt om det forna ”folkhemmet”, ”friheten”, ”landet” osv.

För att ens få ett rättvist värde och beräkning på något. Så får du lägga till att inte mervärdesskatt fanns i ropet. Dvs allt du räknar på slår fel med 25%.

Edit. Eller rättare den låg på runt 4 procent så slår fel på dryga 20%

Vad vill du påvisa med det? Att alla varor till och med var ännu dyrare då än nu eftersom det är 20% mer skatt på alla varor nu? Så hur rimmar det med teorin att allt bara blir dyrare och dyrare?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
M123
16 januari 2020 · 962 Inlägg

caromania skrev:

M123 skrev:

caromania skrev:

16.000kr 1975 var iofs mer än 16.000 idag. Det räcker inte ens med att lägga på en nolla.

Nej, det var inte bättre förr.

Skattetrycket är högt. Väldigt högt. Många drabbas. Utan tvekan. Men det är inte så att vi har mindre pengar nu än förr. Ja det finns de som inte får vardagen att gå runt men det har det alltid funnits. Inget nytt under solen. Levnadsstandarden i landet har exploderat sedan 60-70talet, det är fakta - även om ett fåtal stackare har 10mil till jobbet och tjänar 80kr per timme.

Jag växte upp på 70talet. Bilarna vi hade drog betydligt mer än de gör idag, dubbelt så mycket minst. I slutet av 70-talet köptes det in en 244 med automat som jag minns drog 1.6l milen. Alternativen var få och en normal bil har alltid kostat i runda slängar en normal årslön. Morfar och farfar köpte exempelvis varsin amazon. 1961 kostade den 12.000. Ganska precis samma årslön som morsan hade då. Samma nu. En normal enkel familjebil går på en normal årslön. Samtidigt har allt annat blivit billigare. Kläder, mat, konsumtionsvaror för att inte tala om bostadslån. Folk glömmer det. Personligen hade min familj där jag växte upp det betydligt mer knapert då än min familj har det nu. Och jag och min fru tjänar inte mer än mina föräldrar gjorde. Sverige var skit förut och allt var dyrt, grått och jävligt. Däremot romantiseras det något brutalt om det forna ”folkhemmet”, ”friheten”, ”landet” osv.

För att ens få ett rättvist värde och beräkning på något. Så får du lägga till att inte mervärdesskatt fanns i ropet. Dvs allt du räknar på slår fel med 25%.

Edit. Eller rättare den låg på runt 4 procent så slår fel på dryga 20%

Vad vill du påvisa med det? Att alla varor till och med var ännu dyrare då än nu eftersom det är 20% mer skatt på alla varor nu? Så hur rimmar det med teorin att allt bara blir dyrare och dyrare?

Rent teoretiskt får du 20% mindre vara pga av momsen, oavsett hur det slår på priset i stort. Är nästan en fjärdedel som går till ingenting medans 4% gick till väldigt mycket. Kronor och korvören. smile

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
caromania Forummoderator
16 januari 2020 · 9 296 Inlägg

Du får räkna vidare på det där M123.

En årslön nu är lika mycket som en årslön för 100 år sedan. Om en värsting tv kostade som en halv årslön för 45 år sedan så får du leta upp en tv för 200.000 idag. Eller om vi drar bort skatten 150.000. Så det beror ju på skatten att tvn är så dyr idag.

Köpte förresten en bra 56tummare förra sommaren. 3900 kostade den. Eller vänta, för jämförelsens skull säger jag 2925. Japp. Det är dyrare nu.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
M123
16 januari 2020 · 962 Inlägg

caromania skrev:
Du får räkna vidare på det där M123.

En årslön nu är lika mycket som en årslön för 100 år sedan. Om en värsting tv kostade som en halv årslön för 45 år sedan så får du leta upp en tv för 200.000 idag. Eller om vi drar bort skatten 150.000. Så det beror ju på skatten att tvn är så dyr idag.

Köpte förresten en bra 56tummare förra sommaren. 3900 kostade den. Eller vänta, för jämförelsens skull säger jag 2925. Japp. Det är dyrare nu.

Jag förstår precis hur du tänker men du springer förbi mitt budskap. På varje intjänad 100 lapp får du idag kvar 30 spänn i byxan, dvs 70 procent av din årslön springer dig ut ur handen.
25% av dessa 70% är moms vilket förr var 4,2% om jag minns rätt.

På 200 000 kr skulle motsvarande idag
140 000 kr vara skatt
Och då
98400 kr

Räknar du sen om din årslön idag med 70% bortfall och dåtidens årslön med bortfall på 49,2 procent kan vi börja prata vad saker egentligen kostar. smile

Nu ska jag inte förstöra tråden mer. smile

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
caromania Forummoderator
17 januari 2020 · 9 296 Inlägg

M123 skrev:

caromania skrev:
Du får räkna vidare på det där M123.

En årslön nu är lika mycket som en årslön för 100 år sedan. Om en värsting tv kostade som en halv årslön för 45 år sedan så får du leta upp en tv för 200.000 idag. Eller om vi drar bort skatten 150.000. Så det beror ju på skatten att tvn är så dyr idag.

Köpte förresten en bra 56tummare förra sommaren. 3900 kostade den. Eller vänta, för jämförelsens skull säger jag 2925. Japp. Det är dyrare nu.

Jag förstår precis hur du tänker men du springer förbi mitt budskap. På varje intjänad 100 lapp får du idag kvar 30 spänn i byxan, dvs 70 procent av din årslön springer dig ut ur handen.
25% av dessa 70% är moms vilket förr var 4,2% om jag minns rätt.

På 200 000 kr skulle motsvarande idag
140 000 kr vara skatt
Och då
98400 kr

Räknar du sen om din årslön idag med 70% bortfall och dåtidens årslön med bortfall på 49,2 procent kan vi börja prata vad saker egentligen kostar. smile

Nu ska jag inte förstöra tråden mer. smile

Fast vad är det du inte begriper? Har du alltså hellre lägre skatt men mindre köpkraft?

Vi ponerar att du har 30.000 i månaden och på detta skatt på säg 70% eller vad det totala trycket nu är. Du har alltså kvar 9.000kr som du så att säga köper skattefritt för. Du menar att det alltså vore bättre om du hade 5.000 i månaden men slapp skatt?

Eller anser du att du att du har rätten att ha alla 30.000 kvar och kunna använda allt? Vad tror du saker och ting i samhället hade kostat då? Lycka till med den inställningen, jag ska inte heller förstöra tråden mer nu.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
M123
17 januari 2020 · 962 Inlägg

caromania skrev:

M123 skrev:

caromania skrev:
Du får räkna vidare på det där M123.

En årslön nu är lika mycket som en årslön för 100 år sedan. Om en värsting tv kostade som en halv årslön för 45 år sedan så får du leta upp en tv för 200.000 idag. Eller om vi drar bort skatten 150.000. Så det beror ju på skatten att tvn är så dyr idag.

Köpte förresten en bra 56tummare förra sommaren. 3900 kostade den. Eller vänta, för jämförelsens skull säger jag 2925. Japp. Det är dyrare nu.

Jag förstår precis hur du tänker men du springer förbi mitt budskap. På varje intjänad 100 lapp får du idag kvar 30 spänn i byxan, dvs 70 procent av din årslön springer dig ut ur handen.
25% av dessa 70% är moms vilket förr var 4,2% om jag minns rätt.

På 200 000 kr skulle motsvarande idag
140 000 kr vara skatt
Och då
98400 kr

Räknar du sen om din årslön idag med 70% bortfall och dåtidens årslön med bortfall på 49,2 procent kan vi börja prata vad saker egentligen kostar. smile

Nu ska jag inte förstöra tråden mer. smile

Fast vad är det du inte begriper? Har du alltså hellre lägre skatt men mindre köpkraft?

Vi ponerar att du har 30.000 i månaden och på detta skatt på säg 70% eller vad det totala trycket nu är. Du har alltså kvar 9.000kr som du så att säga köper skattefritt för. Du menar att det alltså vore bättre om du hade 5.000 i månaden men slapp skatt?

Eller anser du att du att du har rätten att ha alla 30.000 kvar och kunna använda allt? Vad tror du saker och ting i samhället hade kostat då? Lycka till med den inställningen, jag ska inte heller förstöra tråden mer nu.

På 4,6 moms har du byggt upp väldigt stora delar av den infrastruktur du har idag. Det är det jag begriper. Nåväl...

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Meaganeowner
17 januari 2020 · 2 250 Inlägg

Läge att starta en momstråd?

Ser inte längre vad som skrivs om bränslepriser p g a alla svarta citatstripor.
Å andra sidan har ju tråden spårat ur.

Senast redigerat av Meaganeowner (17 januari 2020)

M123
17 januari 2020 · 962 Inlägg

Meaganeowner skrev:
Läge att starta en momstråd?

Ser inte längre vad som skrivs om bränslepriser p g a alla svarta citatstripor.
Å andra sidan har ju tråden spårat ur.

Det står dig fullt fritt att göra inget du behöver medgivanden till. Kanske kan då även dra igång en tråd om "citat". wink

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Cuefa Ain't no place like home...
17 januari 2020 · 4 628 Inlägg

Jag förstår inte heller riktigt vad som är fel i M123's argument.

Om en årslön motsvarade samma värde för 50 år sedan som den gör idag, men man betalade ~5% skatt då och ~hur mycket som helst i skatt idag, så får man ju ändå mindre pengar kvar i plånboken.
Det i takt med att saker o ting visst har blivit dyrare (speciellt bränslepriset, som steg över kronan/liter först 1973) så anser jag hans ståndpunkt i denna tråd vara helt riktig.

Vi betalar mer skatt till staten idag samtidigt som det samhälle som byggdes på <5% skatt faller sönder.

Bränslepriset är bara en av alla de saker som spårat ur.
För övrigt kostade dieseln här i Uppsala "bara" 16.53kr/l på OKQ8 i morse... Yeyyyy...

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
zemet
17 januari 2020 · 4 030 Inlägg

M1123 säger att skatten är för hög och att samhället fungerade utmärkt med 5% skatt.

Caromania säger att levnadsstandarden är högre idag än för 50 år sedan och att man får ungefär samma sak för pengarna idag eftersom tekniken är billigare, bilarna drar mindre mm.

Min åsikt: Ja Caromania har rätt, vi har inte sämre levnadsstandard idag är för 50 år sedan trots vår höga skatt.

Men hade vi haft lägre skatt kunde vi haft ännu bättre levnadsstandard och förhoppningsvis inte varit ränteslavar resten av livet.

Hög skatt flyttar makten ifrån individen till staten. Individen blir beroende av staten i allt högre utsträckning. Beroende av staten för barnbidrag, a-kassa, sjukvård, skola, bostadsbidrag, pension mm.

Det kan vara posetivt ifall det sköts bra, alla får bra vård, alla får bra skola mm.
Men det kan också bli som i dagens sverige, alla får vänta länge i vårdkö, skolorna blir sämre och sämre, polisen har fullständigt tappat kontrollen över stadsdelar och kriminalitet och otrygghet sprider sig snabbt fram över hela landet.

Då står man där, utan pengar med en stat som inte håller sin del av samhällskontraktet.

Speciellt om man är pensionär är man extra utsatt. Sverige har fler fattigpensionärer än tex rumänien https://www.europaportalen.se/2019/01/s … eu-snittet

Det kan vara "häftigt" att betala skatt om man har en stark välfärdsstat i ryggen och får valuta för sina pengar. Lever staten inte upp till det så känns det mer som ett rån/stöld.

Om höga skatter var en garanti för god välfärd skulle sverige ha bäst välfärd i världen. 

Har vi det?

Senast redigerat av zemet (17 januari 2020)

caromania Forummoderator
17 januari 2020 · 9 296 Inlägg

M123 skrev:

caromania skrev:

M123 skrev:

Jag förstår precis hur du tänker men du springer förbi mitt budskap. På varje intjänad 100 lapp får du idag kvar 30 spänn i byxan, dvs 70 procent av din årslön springer dig ut ur handen.
25% av dessa 70% är moms vilket förr var 4,2% om jag minns rätt.

På 200 000 kr skulle motsvarande idag
140 000 kr vara skatt
Och då
98400 kr

Räknar du sen om din årslön idag med 70% bortfall och dåtidens årslön med bortfall på 49,2 procent kan vi börja prata vad saker egentligen kostar. smile

Nu ska jag inte förstöra tråden mer. smile

Fast vad är det du inte begriper? Har du alltså hellre lägre skatt men mindre köpkraft?

Vi ponerar att du har 30.000 i månaden och på detta skatt på säg 70% eller vad det totala trycket nu är. Du har alltså kvar 9.000kr som du så att säga köper skattefritt för. Du menar att det alltså vore bättre om du hade 5.000 i månaden men slapp skatt?

Eller anser du att du att du har rätten att ha alla 30.000 kvar och kunna använda allt? Vad tror du saker och ting i samhället hade kostat då? Lycka till med den inställningen, jag ska inte heller förstöra tråden mer nu.

På 4,6 moms har du byggt upp väldigt stora delar av den infrastruktur du har idag. Det är det jag begriper. Nåväl...

Nämn en europaväg, en järnväg, en flygplats, en tunnelbanestation, en del av valfri kommunaltrafik, ett sjukhus, en skola... + 1000.000 exempel till som inte byggts om eller förbättrats helt alternativt förändrats sedan 1969.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
caromania Forummoderator
17 januari 2020 · 9 296 Inlägg

Meaganeowner skrev:
Läge att starta en momstråd?

Ser inte längre vad som skrivs om bränslepriser p g a alla svarta citatstripor.
Å andra sidan har ju tråden spårat ur.

Tråden spårade ur när den skapades. Den spårade ur ännu mer när den öppnades igen efter att jag i egenskap av moderator hade låst den grundat på regeln att politik inte ska diskuteras i forumet.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
M123
17 januari 2020 · 962 Inlägg

caromania skrev:

M123 skrev:

caromania skrev:

Fast vad är det du inte begriper? Har du alltså hellre lägre skatt men mindre köpkraft?

Vi ponerar att du har 30.000 i månaden och på detta skatt på säg 70% eller vad det totala trycket nu är. Du har alltså kvar 9.000kr som du så att säga köper skattefritt för. Du menar att det alltså vore bättre om du hade 5.000 i månaden men slapp skatt?

Eller anser du att du att du har rätten att ha alla 30.000 kvar och kunna använda allt? Vad tror du saker och ting i samhället hade kostat då? Lycka till med den inställningen, jag ska inte heller förstöra tråden mer nu.

På 4,6 moms har du byggt upp väldigt stora delar av den infrastruktur du har idag. Det är det jag begriper. Nåväl...

Nämn en europaväg, en järnväg, en flygplats, en tunnelbanestation, en del av valfri kommunaltrafik, ett sjukhus, en skola... + 1000.000 exempel till som inte byggts om eller förbättrats helt alternativt förändrats sedan 1969.

Tack men nejtack nu vill jag knyta av diskussionen som lämnat ämnet för långt. Vill du får du väl fortsätta i PM.

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang