D24 topp sprickor

Hugonr12
19 januari 2020 · 53 Inlägg

Hej hej, jag har en d24 sug som drog in vatten i oljan och tänkte att topp packing hade gått så jag monterade isär motorn och lyfte toppen och packingen som jag trodde var dålig men märkte också en svag svag spricka som på bilden https://www1.garaget.org/gallery/images/235/234164/234164-b0231c0e79d2ed008237a3605b52081e.jpg
Jag undrar om det är någon fara och om det nu är någon fara vad skulle hände om jag bara bytte packning och slänge på toppen igen?

Skulle det gå att fylla lite av sprickan med typ JB Weld eller nåt för det har funkat på linkade traktor motorer iaf big_smile

uhlin
19 januari 2020 · 2 831 Inlägg

Du har ju åtminstone en spricka mellan ventiler med, säkert lika mellan de andra med.

Frågan är om det lönar sig att renovera toppen eller få tag på en felfri.

Ang sprickan du syftar på, allt går ju att fuska ihop men hur länge håller det? Tänkte du bara ha dit JB weld och inte plana toppen efter det? Låter inte som nån bra ide.

Jag är för seriösa lagningar då man håller på.

Hugonr12
19 januari 2020 · 53 Inlägg

uhlin skrev:
Du har ju åtminstone en spricka mellan ventiler med, säkert lika mellan de andra med.

Frågan är om det lönar sig att renovera toppen eller få tag på en felfri.

Ang sprickan du syftar på, allt går ju att fuska ihop men hur länge håller det? Tänkte du bara ha dit JB weld och inte plana toppen efter det? Låter inte som nån bra ide.

Jag är för seriösa lagningar då man håller på.

Va jag hört så går det inte renovera dessa toppar hmm
Och jag har inte budget för att skaffa ny topp så vet inte direkt hur jag ska lösa det tyvärr sad

uhlin
19 januari 2020 · 2 831 Inlägg

Självklart går det väl och renovera toppen om den inte är alldeles skrot, och då funkar nog inte JB weld heller

Finns inte ekonomin är det väl bara att montera ihop med ny packning och hoppas på det bästa. Det går så länge det går.... Eller inte alls

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang