Rycker i styrningen på volvo v40

jakobl
30 januari 2020 · 2 Inlägg

har haft ett problem ett litet tag nu på min volvo v40 2,0t från 98. bilen rycker åt vänster lite med jämna mellanrum. känns som att vänster däck fram skulle vobbla lite när man svänger skarpt. när man svänger skarpt åt höger låter det som att vänster däck typ skulle bromsa eller släpa i marken.
trodde först det var att styrlederna var åt helvete inställda. även om jag ställde in de så däcken var en hel del rakare så måste man fortfarande köra med ratten lite vriden åt vänster.
kommer även blandade ljud. ibland klonkar det lite och senast jag körde var det som att det smällde till.
har även ryckt i däcken och till och med skruvat loss yttre styrlederna(som båda är bytta sen 3 månader sen) men hittar inget glapp.
högra drivknuten gick slut och tyckte dessa problem var värre efter jag bytte den.

hoppas någon har något förslag på vad det är för jag blir tokig av att felsöka detta.

jakobl
30 januari 2020 · 2 Inlägg

drivknuten behöver inte ha något med det att göra då problemen fanns före den gick slut

Bilproblemet
30 januari 2020 · 280 Inlägg

Styrväxel?

Niknar
30 januari 2020 · 197 Inlägg

Fjäder/fjäderben?

--------------------------------------------------------------------------------
Att jobba på egen hand - gör ont!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang