Vatten i LMM efter motortvätt

SjukJaevel
31 januari 2020 · 2 Inlägg

Lämnade in bilen (Saab 9-5 ) till motortvätt och körde sedan till besiktningen. Där tändes motorfellampan när besiktarn startade bilen. Den gav kod P0100 luftmassanätarn. När jag skulle köra därifrån så slocknade bilen ett par ggr när jag startade.
Kom hem och lät bilen stå ett par timmar innan jag provstartade den. Samma sak, slocknade tre ggr innan jag med lite motorpådrag kom iväg.
Kommer fukten att dunsta eller har det kommit skräp i lmm’en?

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
31 januari 2020 · 4 917 Inlägg

Du skulle gjort tvärtom, besikta först och tvätta sen..
OM  det kommit in vatten i lmm tyder väl på att det inte varit riktigt tätt.
Plocka av eländet och kör med en hårfön om det nu bara är fuktigt..
Har du en himla tur så är det kanske bara kontakten till lmm som blivit fuktig inuti..

Senast redigerat av axxet (31 januari 2020)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
SjukJaevel
31 januari 2020 · 2 Inlägg

axxet skrev:
Du skulle gjort tvärtom, besikta först och tvätta sen..
OM  det kommit in vatten i lmm tyder väl på att det inte varit riktigt tätt.
Plocka av eländet och kör med en hårfön om det nu bara är fuktigt..
Har du en himla tur så är det kanske bara kontakten till lmm som blivit fuktig inuti..

Visst, visst. Efterklok är lätt att vara. Jag satsade på en motortvätt eftersom det läcker lite olja. Tryckluft och wd40 kanske ett alternativ?
Är det här en klok idé https://youtu.be/OEHGUiBOcAg

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
31 januari 2020 · 4 917 Inlägg

Jag tror mera på kontakten eftersom jag tror på kappiläreffekten..
Och vet du inte vad DET är, så får du bannemig slå upp det.. smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang