Hur mycket marginal har en volvohandlare?

Jafr
31 januari 2020 · 1 Inlägg

Dags att plock ut en förmånsbil. Det lutar åt en nya Volvo v60 Momentum T4 med tillägg, i den här stilen: http://www.clickredirect.com/mailimg/vo … 15e307.pdf

Hur mycket kan en säljare "slänga med" vid en beställning? Prisavdrag, vinterdäck osv.
Kan tänka mig att jag sparar mer på att beställa via en volvohandlare pga det man kan snacka till sig
Antar att de tävlar ganska hårt om sina kunder.


OT: Hur lång är leveranstiden på nybeställning hos Volvo?
Är Intellisafe Surround något att ha?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
31 januari 2020 · 14 042 Inlägg

Jafr skrev:
Dags att plock ut en förmånsbil. Det lutar åt en nya Volvo v60 Momentum T4 med tillägg, i den här stilen: http://www.clickredirect.com/mailimg/vo … 15e307.pdf

Hur mycket kan en säljare "slänga med" vid en beställning? Prisavdrag, vinterdäck osv.
Kan tänka mig att jag sparar mer på att beställa via en volvohandlare pga det man kan snacka till sig
Antar att de tävlar ganska hårt om sina kunder.


OT: Hur lång är leveranstiden på nybeställning hos Volvo?
Är Intellisafe Surround något att ha?

Ring och fråga!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Putteliten
1 februari 2020 · 9 075 Inlägg

Väntetiden är ca 3-4 månader på en V60.

Christian S
1 februari 2020 · 4 816 Inlägg

Putteliten skrev:
Väntetiden är ca 3-4 månader på en V60.

beror även på om den blir byggd här i Göteborg eller i Gent.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
1 februari 2020 · 17 470 Inlägg

Att tjata till sig utrustning/tillbehör för cirka 8-12k bör gå. Beror lite på vad man vill ha. Olika marginaler på olika saker. Sen kan handlaren ha kampanjer på vissa saker vilket inte kunden känner till.

Jobbat som bilhandlare.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Putteliten
1 februari 2020 · 9 075 Inlägg

Christian S skrev:

Putteliten skrev:
Väntetiden är ca 3-4 månader på en V60.

beror även på om den blir byggd här i Göteborg eller i Gent.

Hur vet man var bilen blir tillverkad då?

Christian S
2 februari 2020 · 4 816 Inlägg

Putteliten skrev:

Christian S skrev:

Putteliten skrev:
Väntetiden är ca 3-4 månader på en V60.

beror även på om den blir byggd här i Göteborg eller i Gent.

Hur vet man var bilen blir tillverkad då?

det går vad jag vet inte att veta när man beställer den utan det går först att se sedan när man fått inloggningsuppgifterna osv till volvosidan där man kan följa sin beställning, där man tex kan se när den planteras att byggas på bandet, planerad leverans vecka.

att jag vet att det kan gå fortare att få den om den byggs i Gent beror på att några kolegor på jobbet (Volvo Torslanda) beställde leasingbil via jobbet och några utav dom fick sina innan en annan trots att han beställa sin innan dom andra, skillnaden var att hans bil byggdes hos oss i Torslanda medans dom andras byggdes i Gent.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Christian S
2 februari 2020 · 4 816 Inlägg

Christian S skrev:

Putteliten skrev:

Christian S skrev:
beror även på om den blir byggd här i Göteborg eller i Gent.

Hur vet man var bilen blir tillverkad då?

det går vad jag vet inte att veta när man beställer den utan det går först att se sedan när man fått inloggningsuppgifterna osv till volvosidan där man kan följa sin beställning, där man tex kan se när den planteras att byggas på bandet, planerad leverans vecka.

att jag vet att det kan gå fortare att få den om den byggs i Gent beror på att några kolegor på jobbet (Volvo Torslanda) beställde leasingbil via jobbet och några utav dom fick sina innan en annan trots att han beställa sin innan dom andra, skillnaden var att hans bil byggdes hos oss i Torslanda medans dom andras byggdes i Gent.

kanske ska tillägga att det var just V60 dom beställde.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Putteliten
6 februari 2020 · 9 075 Inlägg

Ivel skrev:
Volvo cars tjänar runt 19000kr per tillverkad bil.
https://www.bytbil.com/nyheter/sa-mycke … -bil-25276

Det är ju Volvo Cars ja, alltså tillverkaren. Sen lägger ju återförsäljarna på sitt pris med.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang