Köpråd! 230.000kr trimma och renovering

Warrarms
9 februari 2020 · 65 Inlägg

1Adrian1 skrev:

Warrarms skrev:

1Adrian1 skrev:

Sett flertal billigare än det med liknande miltal, men det är självklart ditt val! smile
Låter bra, var har du hittat den om man får fråga? Verkar inte finnas på blocket iallafall.

Har du sett flertal champion white i sverige till salu idag?

Inte just idag men har sett flera iallafall något år tillbaka fram tills nu.

Ah tänkte väl.

viccoA
10 februari 2020 · 3 109 Inlägg

Calsonic skrev:
Bmw M5 e39, då har du en bil med 400hk från början.
Istället för värdeminskning ökar den troligen i värde istället.

Absolut det bästa förslaget i tråden hittills.

1Adrian1
11 februari 2020 · 356 Inlägg

Vad är det som är så bra med E39 M5 med tanke på att många verkar rekommendera den?

Jag personligen tycker det finns bättre bilar och lägga 200k på än en E39 M5 smile

Warrarms
11 februari 2020 · 65 Inlägg

1Adrian1 skrev:
Vad är det som är så bra med E39 M5 med tanke på att många verkar rekommendera den?

Jag personligen tycker det finns bättre bilar och lägga 200k på än en E39 M5 smile

Håller helt med, förutom motorn är det inte så mycket att hänga i granen. har iaf hittat en bil nu. återkommer när jag lämnat in den för trim. smile

1Adrian1
11 februari 2020 · 356 Inlägg

Warrarms skrev:

1Adrian1 skrev:
Vad är det som är så bra med E39 M5 med tanke på att många verkar rekommendera den?

Jag personligen tycker det finns bättre bilar och lägga 200k på än en E39 M5 smile

Håller helt med, förutom motorn är det inte så mycket att hänga i granen. har iaf hittat en bil nu. återkommer när jag lämnat in den för trim. smile

Härligt! Vad blev det för bil? big_smile

Warrarms
11 februari 2020 · 65 Inlägg

1Adrian1 skrev:

Warrarms skrev:

1Adrian1 skrev:
Vad är det som är så bra med E39 M5 med tanke på att många verkar rekommendera den?

Jag personligen tycker det finns bättre bilar och lägga 200k på än en E39 M5 smile

Håller helt med, förutom motorn är det inte så mycket att hänga i granen. har iaf hittat en bil nu. återkommer när jag lämnat in den för trim. smile

Härligt! Vad blev det för bil? big_smile

inte stämplat än men stämmer allt med bilen så blir det en championship white fn2.

SportPilot Ubåtsingenjör
11 februari 2020 · 7 227 Inlägg

Vad som är bra med m5?

Du får en bil som ligger bra på vägen, du kan lasta in polarna och åka bekvämt, om nu inte det skulle vara nog så har du från fabrik 400 hästar under huven, så du slipper hålla på att mecka varje år innan besiktning.
Plus att du har lite volym i motorn vilket ger en mycket trevligare karaktär än en liten motor med överladdning.

Köper man sen en e39 så kan man närmst se det som en investering då de endast går upp i pris.

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
VirreEriksson
11 februari 2020 · 1 301 Inlägg

Jag skulle mera säga att det är frågan om du kan/vill lära dig skruva. Du kan aldrig äga en trimmad bil med 400hk+ och inte vara beredd på att skruva själv, för saker går sönder, förr eller senare. Blir sanslöst dyrt att lämna iväg till folk som skruvar åt dig, samt att många verkstäder ställer sig sådär till att hålla på med bilar där det är egenmoddade lösningar osv.

Håller med om E39 M5 , minst problem så om du inte är beredd på ovan.

Marcus_89 Biltokig elektriker
11 februari 2020 · 3 352 Inlägg

Håller också med om Bmw M5 E39. Skönt med prestanda och komfort, samt att den bara ökar i värde. Men man ska helt klart välja det man själv tycker känns rätt.

Tänk bara på att om du överladdar en civic med turbo eller kompressor så har du en del att återställa inför och efter varje besiktning. Sen gäller inte din försäkring om du skulle bli inblandad i en olycka. Inte så kul att behöva stå för allt själv om man har plöjt ner många tusen i bilen.

Warrarms
11 februari 2020 · 65 Inlägg

Ni delar med er många bra poäng, men jag ska som sagt inte lägga ner för mycket onödigt trim.

viccoA
11 februari 2020 · 3 109 Inlägg

Warrarms skrev:
Ni delar med er många bra poäng, men jag ska som sagt inte lägga ner för mycket onödigt trim.

Köper du M5an kan du köra original i ett par säsonger och när den känns slö kan man köpa en nyare och snabbare bil eller sätta på kompressor på den.

Warrarms
12 februari 2020 · 65 Inlägg

viccoA skrev:

Warrarms skrev:
Ni delar med er många bra poäng, men jag ska som sagt inte lägga ner för mycket onödigt trim.

Köper du M5an kan du köra original i ett par säsonger och när den känns slö kan man köpa en nyare och snabbare bil eller sätta på kompressor på den.

Den känns lite gubbig tycker jag haha

1Adrian1
12 februari 2020 · 356 Inlägg

Som Warrarms sa, ni kommer med många bra poäng, men "at the end of the day" är det fortfarande en 20 år gammal M5a för runt 200k.

Varför inte slå till exepelvis en RS4 B7? Betydligt nyare bil, gått betydligt lägre och den har hela 420hk. Personligen tycker jag man får mycket mer för pengarna där.

Sedan finns det även S5 8T för en betydligt lägre prislapp men erbjuder liknande prestanda och även nyare bil och gått lägre.

E60 550i med manuell låda är nog inte heller helt fel. 367hk, bra komfort och även sportig för lite mer inspirerad körning.

Visst, E39 M5 är en fantastisk bil men inte för den prislappen tycker jag iallafall smile

caromania Forummoderator
12 februari 2020 · 9 296 Inlägg

Ägandekostnaderna bör undersökas. Jag kan nog tänka mig att den totala kalkylen varierar kraftigt beroende på vad man köper. Har man möjlighet att elda pengar så visst, kör hårt, men det är fan inte kul att köpa en ball bil som man inte har råd att underhålla.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
panda666
12 februari 2020 · 4 250 Inlägg

Warrarms skrev:

viccoA skrev:

Warrarms skrev:
Ni delar med er många bra poäng, men jag ska som sagt inte lägga ner för mycket onödigt trim.

Köper du M5an kan du köra original i ett par säsonger och när den känns slö kan man köpa en nyare och snabbare bil eller sätta på kompressor på den.

Den känns lite gubbig tycker jag haha

en klassiker 4 dörrars sedan me en av dom fetaste v8orna nånsin gjorts utan turbo och bs me 400hk och 500nm vrid parad me manuell låda, som faktiskt har av de brutalaste v8 ljuden helt original kallas för gubbig då fan ta mig bakifrån vad är sportigt?^^ som många många har påpekat det är inte en bil som kommer att gå ner i värde helt tvärtom om ca 10 år till kommer dom säkert vara dubbelt värd.

Men med det sagt så är smaken som baken, vad har du köpt för bil? kan bara gratulera och önska dig lycka till med bilen och glada härliga mil;)

SportPilot Ubåtsingenjör
12 februari 2020 · 7 227 Inlägg

1Adrian1 skrev:
Som Warrarms sa, ni kommer med många bra poäng, men "at the end of the day" är det fortfarande en 20 år gammal M5a för runt 200k.

Varför inte slå till exepelvis en RS4 B7? Betydligt nyare bil, gått betydligt lägre och den har hela 420hk. Personligen tycker jag man får mycket mer för pengarna där.

Sedan finns det även S5 8T för en betydligt lägre prislapp men erbjuder liknande prestanda och även nyare bil och gått lägre.

E60 550i med manuell låda är nog inte heller helt fel. 367hk, bra komfort och även sportig för lite mer inspirerad körning.

Visst, E39 M5 är en fantastisk bil men inte för den prislappen tycker jag iallafall smile

rs4 b7 får du inte för de pengarna, kanske en s4 vilket också är ett utmärkt alternativ... dessa kommer dock att gå ned i pris och inte upp som m5an

s5an samma sak där ett ok alternativ, jag hade dock personligen hellre tagit s4an framför s5an så s4an är lite mer praktisk. Ingen utav dessa två ligger dock i närheten av lika bra på vägen som m5an

e60 550i är i jämförelse en jäkligt trist bil, sävigare karaktär, sen känns den jäkligt klumpig enligt mig

en välskött e39 m5 är idag en bra affär

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
1Adrian1
12 februari 2020 · 356 Inlägg

SportPilot skrev:

1Adrian1 skrev:
Som Warrarms sa, ni kommer med många bra poäng, men "at the end of the day" är det fortfarande en 20 år gammal M5a för runt 200k.

Varför inte slå till exepelvis en RS4 B7? Betydligt nyare bil, gått betydligt lägre och den har hela 420hk. Personligen tycker jag man får mycket mer för pengarna där.

Sedan finns det även S5 8T för en betydligt lägre prislapp men erbjuder liknande prestanda och även nyare bil och gått lägre.

E60 550i med manuell låda är nog inte heller helt fel. 367hk, bra komfort och även sportig för lite mer inspirerad körning.

Visst, E39 M5 är en fantastisk bil men inte för den prislappen tycker jag iallafall smile

rs4 b7 får du inte för de pengarna, kanske en s4 vilket också är ett utmärkt alternativ... dessa kommer dock att gå ned i pris och inte upp som m5an

s5an samma sak där ett ok alternativ, jag hade dock personligen hellre tagit s4an framför s5an så s4an är lite mer praktisk. Ingen utav dessa två ligger dock i närheten av lika bra på vägen som m5an

e60 550i är i jämförelse en jäkligt trist bil, sävigare karaktär, sen känns den jäkligt klumpig enligt mig

en välskött e39 m5 är idag en bra affär

Joda, RS4 får man får de pengarna. Har tom sett ett par för runt 180k som varit svensksålda, de blev dock snabbt uppköpta av bilhandlare och sedan upp på blocket igen.

https://www.blocket.se/annons/stockholm … 9/86633563

Kan inte säga något själv då jag varken kört S5:an och 550i men på papper, reviews och de jag pratat med har sagt att S5 presterar väldigt bra men om det är på M5 nivå låter jag vara osagt.

Som tur är så lever vi i ett fritt land där man kan ha sina egna åsikter, men jag tycker inte E39 M5 är värt priset wink

panda666
12 februari 2020 · 4 250 Inlägg

https://www.blocket.se/annons/stockholm … d/86322414

https://www.blocket.se/annons/stockholm … a/88053543


https://www.blocket.se/annons/skane/bmw … g/86469711


e39 m5  och e60 m5,   bara välja antingen v8 eller v10, svårt o hitta roligare motorer, jävla ljud på dessa v8 och v10. bara kolla på youtube efter ljudklipp på motorerna, är man något bil intresserad och gillar motorljud, avgasljud så äre svårt att slå dessa 2.

1Adrian1
12 februari 2020 · 356 Inlägg

panda666 skrev:
https://www.blocket.se/annons/stockholm/bmw_m5_sedan_e39_400hk_taklucka_valvardad/86322414

https://www.blocket.se/annons/stockholm … a/88053543


https://www.blocket.se/annons/skane/bmw … g/86469711


e39 m5  och e60 m5,   bara välja antingen v8 eller v10, svårt o hitta roligare motorer, jävla ljud på dessa v8 och v10. bara kolla på youtube efter ljudklipp på motorerna, är man något bil intresserad och gillar motorljud, avgasljud så äre svårt att slå dessa 2.

21 år gammal, 18k mil och även importerad. Meh, jag tar RS4an alla dagar i veckan utan tvekan. I mina ögon är inte en E39 M5 värd mer än 100-125k beroende på skick som det kostade för flera år sedan.

E60 M5, mer eller mindre en av de mest opålitliga bilarna på marknaden. Aldrig att man köper en sådan om man inte har FULL garanti under tiden man äger den haha. Otroligt fantastisk bil dock (när den väl fungerar), svårt att hitta en bil som låter bättre än den.

SportPilot Ubåtsingenjör
12 februari 2020 · 7 227 Inlägg

1Adrian1 skrev:

SportPilot skrev:

1Adrian1 skrev:
Som Warrarms sa, ni kommer med många bra poäng, men "at the end of the day" är det fortfarande en 20 år gammal M5a för runt 200k.

Varför inte slå till exepelvis en RS4 B7? Betydligt nyare bil, gått betydligt lägre och den har hela 420hk. Personligen tycker jag man får mycket mer för pengarna där.

Sedan finns det även S5 8T för en betydligt lägre prislapp men erbjuder liknande prestanda och även nyare bil och gått lägre.

E60 550i med manuell låda är nog inte heller helt fel. 367hk, bra komfort och även sportig för lite mer inspirerad körning.

Visst, E39 M5 är en fantastisk bil men inte för den prislappen tycker jag iallafall smile

rs4 b7 får du inte för de pengarna, kanske en s4 vilket också är ett utmärkt alternativ... dessa kommer dock att gå ned i pris och inte upp som m5an

s5an samma sak där ett ok alternativ, jag hade dock personligen hellre tagit s4an framför s5an så s4an är lite mer praktisk. Ingen utav dessa två ligger dock i närheten av lika bra på vägen som m5an

e60 550i är i jämförelse en jäkligt trist bil, sävigare karaktär, sen känns den jäkligt klumpig enligt mig

en välskött e39 m5 är idag en bra affär

Joda, RS4 får man får de pengarna. Har tom sett ett par för runt 180k som varit svensksålda, de blev dock snabbt uppköpta av bilhandlare och sedan upp på blocket igen.

https://www.blocket.se/annons/stockholm … 9/86633563

Kan inte säga något själv då jag varken kört S5:an och 550i men på papper, reviews och de jag pratat med har sagt att S5 presterar väldigt bra men om det är på M5 nivå låter jag vara osagt.

Som tur är så lever vi i ett fritt land där man kan ha sina egna åsikter, men jag tycker inte E39 M5 är värt priset wink

Det där är väl ändå en b6... vilket var en rätt kass bil

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang