Bilen startar inte

Robbich
2 februari 2020 · 3 Inlägg

Hej har en volvo 244-84 B23E motor. Bilen startar inte har kollat att bränsle pumpar fungerar samt relät  ok.Har gnista på tändstiften men när jag vrider om nyckeln så startar inte bränsle pumparna kommer ingen bensin fram till motorn. Har kollat säkringarna

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
2 februari 2020 · 14 042 Inlägg

Robbich skrev:
Hej har en volvo 244-84 B23E motor. Bilen startar inte har kollat att bränsle pumpar fungerar samt relät  ok.Har gnista på tändstiften men när jag vrider om nyckeln så startar inte bränsle pumparna kommer ingen bensin fram till motorn. Har kollat säkringarna

Går startmotorn då?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Robbich
2 februari 2020 · 3 Inlägg

Ja startmotorn fungerar

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
2 februari 2020 · 14 042 Inlägg

Robbich skrev:
Ja startmotorn fungerar

Kabelbrott ner till pumpen/pumparna? Inget bleck i tändningslåset som är paj? Några tankar bara.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Robbich
2 februari 2020 · 3 Inlägg

Tack ska kolla det vet att jag har ström till pumpen i tanken i alla fall

Utmarks-Loke
2 februari 2020 · 5 833 Inlägg

Det är väl K-jetronic mekanisk insprutning på den motorn? Kolla så luftmätskivan inte har fastnat. När man gasar så motorn kan suga in luft öppnar den sig lite av luftflödet och trycker då på en ventil så det kan komma lagom mycket bensin. Denna mätskiva brukar kunna kärva fast ibland och då får motorn för lite eller för mycket bensin.

torsen
3 februari 2020 · 7 234 Inlägg

Går den på startgas?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang