Köpt en passat alltrack 14

Rixen70
6 februari 2020 · 31 Inlägg

Jag har nyligen köpt en Passat -14 med fabriksmonterad Webasto parkeringsvärmare.


Fungerat felfritt sedan ja köpt bilen för ca 2 månader sen men nu när det är som kallast gav den upp...... Inte haft för lite bränsle. Startade den i morse eller trodde alla fall. Kontrollen blinkade grönt sen gick jag och sket och åt frukost. Sen så gick jag ner och bilen var iskall och nu står det i displayen på bilen något i stil med "Fel Park.värmare" när man startar.

Har inte tid att föra den på verkstad!! 😒 Borde testa ta ut någon säkring? Vad kan ha hänt? Någon med samma problem?

zleepy Trucker
6 februari 2020 · 1 391 Inlägg

Dålig laddat batteri?

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Rixen70
6 februari 2020 · 31 Inlägg

Måste kolla men tror ej det..

valle22 Smidd i rostigt stål
6 februari 2020 · 933 Inlägg

Mest troligt vattenpumpen gett upp.... de någon med VCDC eller ODIS att kolla upp så har du säkert lösningen där.

//Valle

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
Rixen70
6 februari 2020 · 31 Inlägg

valle22 skrev:
Mest troligt vattenpumpen gett upp.... de någon med VCDC eller ODIS att kolla upp så har du säkert lösningen där.

//Valle

Kan det vara det tro? Körde hem från jobbet nu ca 50km? Och blien blir ju förfan inte 90°???! Blev det efter jag gasade på rejält sönk sedan igen!!

Greenhorn
7 februari 2020 · 399 Inlägg

Rixen70 skrev:

valle22 skrev:
Mest troligt vattenpumpen gett upp.... de någon med VCDC eller ODIS att kolla upp så har du säkert lösningen där.

//Valle

Kan det vara det tro? Körde hem från jobbet nu ca 50km? Och blien blir ju förfan inte 90°???! Blev det efter jag gasade på rejält sönk sedan igen!!

Gå ur bilen och känn på slangarna.. är dem varma.. kan vara även nått fel på tempgivaren och den kan ge fel signaler till ecu och som då generar felkoder och det visar sig på din display. ta en tur och kolla efter felsökning på någon billig lokal verkstad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang