Får inte upp tanklocket själva luckan! ?

Eleeb90
7 februari 2020 · 345 Inlägg

Hej jag har en Renault clio från 99 och jag får inte upp tankluckan. Själva luckan. Jag hittar ingen knapp i bilen till tanklocket. Jag har haft bilen ett par månader och det har alltid gått att öppna tidigare.
Undrar hur den kan gått i baklås. Jag måste tanka bilen om ett par timmar för jag ska till ett möte.
I värsta fall får jag bryta upp luckan. Några förslag? Tackar mvh ovan renault ägare smile

Ingesjo
7 februari 2020 · 16 Inlägg

Brukar sitta en nödöppning inne i bagage utrymmet på en del olika bilar
En wire med ögla eller någon spak , kan vara dold bakom någon sidopanel på samma sida som tanklocket

Xebers76
7 februari 2020 · 2 250 Inlägg

Läst instruktionsboken?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
7 februari 2020 · 14 007 Inlägg

Eleeb90 skrev:
Hej jag har en Renault clio från 99 och jag får inte upp tankluckan. Själva luckan. Jag hittar ingen knapp i bilen till tanklocket. Jag har haft bilen ett par månader och det har alltid gått att öppna tidigare.
Undrar hur den kan gått i baklås. Jag måste tanka bilen om ett par timmar för jag ska till ett möte.
I värsta fall får jag bryta upp luckan. Några förslag? Tackar mvh ovan renault ägare smile

Du hittar ingen knapp för att öppna tankluckan men du har tankat tidigare. Hur hittade du knappen tidigare?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Utmarks-Loke
7 februari 2020 · 5 813 Inlägg

Det är väl centrallåset som gått sönder eller åtminstone hakat upp sig

caromania Forummoderator
7 februari 2020 · 9 296 Inlägg

Det finns ju en uppsjö av lösningar. Knapp i kupén. Spak. Öppnas med att trycka till luckan. Men tipset om ögla i bagagerummet är bra. Leta. Ryck ev sidopanelen för att se. Vore ju jävligt surt om du måste bryta luckan på din egen bil!

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Utmarks-Loke
7 februari 2020 · 5 813 Inlägg

Fast nu är det nio timmar sedan personen måste tanke inom några timmar, så något har nog hänt nu. Antingen har det löst sig eller så är luckan uppbruten eller så tog han något annat färdmedel till mötet.

caromania Forummoderator
7 februari 2020 · 9 296 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Fast nu är det nio timmar sedan personen måste tanke inom några timmar, så något har nog hänt nu. Antingen har det löst sig eller så är luckan uppbruten eller så tog han något annat färdmedel till mötet.

Sant. Men jag känner nästan paniken i fysisk gestalt. hmm

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Utmarks-Loke
7 februari 2020 · 5 813 Inlägg

Ja, sånt där händer ju aldrig vid något "bra" tillfälle när man inte behöver bilen så mycket

husseman
7 februari 2020 · 1 577 Inlägg

Huu en Clio från 98.. bänd upp luckan med en tandpetare eller sugrör- värdet lär inte sjunka så mkt. mer.

Skål/Husse

caromania Forummoderator
7 februari 2020 · 9 296 Inlägg

husseman skrev:
Huu en Clio från 98.. bänd upp luckan med en tandpetare eller sugrör- värdet lär inte sjunka så mkt. mer.

Skål/Husse

Fast detsamma kan ju sägas om valfri räser jag har på gården. Inte fan vill jag ha dörruppslag eller bryt på de heller trots att de är värdelösa rent monetärt. Så nä. Dåligt råd. wink

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Eleeb90
21 februari 2020 · 345 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Fast nu är det nio timmar sedan personen måste tanke inom några timmar, så något har nog hänt nu. Antingen har det löst sig eller så är luckan uppbruten eller så tog han något annat färdmedel till mötet.

Väldigt sent svar men hade problem att logga in igen. Det löste sig gångjärnet till tanklocket var eller är väldigt rostigt.

Eleeb90
21 februari 2020 · 345 Inlägg

husseman skrev:
Huu en Clio från 98.. bänd upp luckan med en tandpetare eller sugrör- värdet lär inte sjunka så mkt. mer.

Skål/Husse

Haha nej värdet e väl inte de högsta ska sälja bilen sen för typ 1000 spänn haha

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
21 februari 2020 · 14 007 Inlägg

Eleeb90 skrev:

Svarte_Orm skrev:
Fast nu är det nio timmar sedan personen måste tanke inom några timmar, så något har nog hänt nu. Antingen har det löst sig eller så är luckan uppbruten eller så tog han något annat färdmedel till mötet.

Väldigt sent svar men hade problem att logga in igen. Det löste sig gångjärnet till tanklocket var eller är väldigt rostigt.

Var det flera år sedan du tankade?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang