Golf 1,4 tsi 06

26ht
20 februari 2020 · 31 Inlägg

Får felkod P0341 när den blir varm, har kollat givaren och den har inte fel.
Dioden blinkar när jag försöker starta mellan pin 1 och2 och mellan 1 och 3 har jag 5v
Öd ock kammarna är på rätt.

Tacksam för tipps.

Utmarks-Loke
20 februari 2020 · 5 809 Inlägg

Är det inte kamkedjan som är utsträckt då?

26ht
21 februari 2020 · 31 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Är det inte kamkedjan som är utsträckt då?

Den har gått 5tim efter byte av spännare släpskor och kedjan .

valle22 Smidd i rostigt stål
26 februari 2020 · 933 Inlägg

Är VVT (kamaxel omställaren ) bytt i samma veva?
Viktigt man ställer rätt och håller emot med mothåll när man spänner i belastat läge....

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
26ht
26 februari 2020 · 31 Inlägg

valle22 skrev:
Är VVT (kamaxel omställaren ) bytt i samma veva?
Viktigt man ställer rätt och håller emot med mothåll när man spänner i belastat läge....

Nej den är inte det bara vvt ventilen är bytt.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
26 februari 2020 · 13 669 Inlägg

har du kollat nollningen igen efter uppstart?  hade problem med min 1.2 jag hade i min fabia.  trotts att motorn var spärrad helt med alla verktyg som man ska använda så drog den sig lite och den tände motorlampan och efter omnollning så löste det sig.    vet inte hur men på något sätt drog sig någon kam lite när man drog åt dom..  vet att det inte är samma maskin  men jag var 100% säker på att den stog rätt men ack så fel jag hade..

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
26ht
27 februari 2020 · 31 Inlägg

Growe skrev:
har du kollat nollningen igen efter uppstart?  hade problem med min 1.2 jag hade i min fabia.  trotts att motorn var spärrad helt med alla verktyg som man ska använda så drog den sig lite och den tände motorlampan och efter omnollning så löste det sig.    vet inte hur men på något sätt drog sig någon kam lite när man drog åt dom..  vet att det inte är samma maskin  men jag var 100% säker på att den stog rätt men ack så fel jag hade..

Starta den och gick bra varm som kall?

Har kollat med klockan och kam jiggen och allt verkar vara som det ska.

valle22 Smidd i rostigt stål
3 mars 2020 · 933 Inlägg

1.2lit är annorlunda än 1.4TSI dock så tror jag man har dragit utan att ha koll på mothållet vilket leder till detta han beskriver ovan.

Ända sättet är at plocka ner igen och göra om samt säkerställa inställningar, tyvärr...

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
26ht
4 mars 2020 · 31 Inlägg

valle22 skrev:
1.2lit är annorlunda än 1.4TSI dock så tror jag man har dragit utan att ha koll på mothållet vilket leder till detta han beskriver ovan.

Ända sättet är at plocka ner igen och göra om samt säkerställa inställningar, tyvärr...

Har beställt nytt drev och det tar väl någon dag så har man göra en stund igen........

Tack för alla tips.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang