Sån jävla röta ibland En gubbe på jobbet undra om jag var intresserad av en gammal generator som han haft legat länge, skulle städa i garaget och kasta allt. Jo jag kan väl kika på den sa jag. Ja du får den sa han åt mig När han tog med den idag var det en NY BOSCH för japanska bilar............... Fan höll på smälla av.......kommer sitta som en smäck på nya motorn
Cuefa skrev: Haha, plötsligt händer det! Köp inga trisslotter nu bara, du kommer bli SKYLDIG pengar på dem när du haft sån här tur redan
Haha jo sant. Köpte dock igår inför morsdag så klarar mig nog undan. Har dock gjort ett riktigt fynd eller 2 kanske jag ska säga. Hittade superexotiskt mätarhus från KE35 Coupe SR levin vilket är en extremt ovanlig modell med options och extra allt, finns nog INGEN sån i Sverige. Det har 3 stora mätare istället för 2 varav den ena är varvräknare till 8000 rpm!!! och hastighetsmätaren går till 190 Kmh istället för 160 Kmh Men det slutar inte där,hittade i samma veva ett NOS instrumentfront (NYTT) till samma mätarhus!!!! Alltså oddsen för det är ju hissnande. Ska fixa bilder på dom snarast
Specialinstrument med varvräknare för KE35 SR Levin Coupe´ på väg hem ProStreet tändkablar i 10 mm silikon från Usa hemkommet, blir najs till spisen Hittade dessa Lesjöfors gaskolvar hemma,visste INTE att jag hade blir utmärkt till motorhuven är det tänkt. Rostfria länkhuvuden fanns på Biltema i M6 Ett par fästen och prova ut sedan så slipper man rostpinnen som alltid är i vägen
Händer inte så mycket.Väntar på trösklar jag vann på tradera NOS. Skärmar från Malaysia i plåt. Plus en massa annat. Pillar lite med motorn inför renovering. Just nu håller jag på och säljer av bilar och saker jag inte behöver,pengar som är bundna,som jag kan lägga på mera pryttlar till Toyotan. Mycket kan man bygga men slitdelar och annat MÅSTE köpas,helst nytt då
Började bygga ett provisoriskt grenrör för den motor som sitter i för närvarande Då originalet i gjutjärn är spräck så byter jag ut det mot detta och en bättre packning samtidigt som jag bygger ett nytt avgas av lite böjjar och en dämpare, ungefär som på den gule burken Blir lite trevligare ljud och luktar inte apa inne i bilen då
Sådärja ett stycke litet grenrör färdigt skall bara fixa en packning så dä går å montera Bättre än gjutjärnshärket som sitter där nu och betydligt bättre respons och flöde hoppas vi Börjar trilla in lite fler pryttlar, bilder kommer på det
Fabriksnytt NOS lås-set Toyota original. Skönt med samma nyckel till alla lås utom tanklock Det jag har nu är ju skitroligt. När man är ute och ska stanna,stänga av motorn och nycklarna är BORTA men motorn går ändå jo då ligger dom jävlarna på golvet och skräpar
Bild på mitt existerande mätarhus överst med trasig hastighetsmätare(eller konstig wire) och nedan det nya från en KE35 SR LEVIN En viss skillnad och extremt ovanligt Här sitter bra varvräknare mitt i synfältet som det ska vara och så trippmätare och lite annat
Bennybira skrev: blir super med nya mätarhuset Vem mördar du för alla nya delar?
Ja det blir najs. Gillar udda och svåra delar Kan inte gå ut med några detaljer om ev. mordoffer då jag inte vill hamna i TV på programmet " I huvudet på en mördare".........