Oseriös bilverkstad?

Rajmo89
27 februari 2020 · 11 Inlägg

Jag kom precis hem efter ett besök hos min lokala bilverkstad där min bil varit inlämnad under dagen för service. Bilen börjar bli till åren och jag bestämde mig för att använda en mindre firma för första gången och inte serva på märkesverkstad.

Hur som helst. När jag ska åka från verkstaden så misständer bilen ordentligt. Jag vänder tillbaka och de börjar kontrollera om de hällt i rätt mängd olja. Efter att oljemängden kontrollerats skruvar de ur tändstiften och krossar porslinet på samtliga. Då konstateras även att de satt i fel stift. Så en kille får åka iväg och köpa rätt stift. Jag frågar lite försiktigt om de verkligen fick med sig allt porslin upp men de monterar på "rätt" stift direkt. De startar den och det hörs ett klickande ljud ifrån motorn. De stänger av och konstaterar att porslin tagit sig in. De monterar ur stiften varpå de har sönder porslinet på ett av de nya stiften. Sedan sticker de ner en liten slang för att försöka suga ur. De kör även startmotorn samtidigt som de försöker suga ur. Vid det här laget hade jag varit där en timme och det var en bra stund efter stängning.

Efter att de försökt suga ur samtliga cylindrar så monterar de på tändstiften igen, dock ett av mina gamla eftersom de hade sönder ett av dom nya. De startar den och jag hör återigen det klickande ljudet. Han låter den bara stå på tomgång ett par sekunder innan han tokrusar motorn. Vid det här laget blir jag ganska ställd. Efter att motorn går ner i varv så är det klickande ljudet borta. Pulvriserade han precis porslinsskärvorna i motorn eller vad tror ni?

Jag ska tillbaka imorgon för att få sista tändstiftet bytt. Jag vet inte vad fan jag ska säga? Vad hade ni gjort? Krävt nytt oljebyte?

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
27 februari 2020 · 4 917 Inlägg

Du milde..
Åk ALDRIG dit igen..
Byt oljan själv hädanefter..

Senast redigerat av axxet (27 februari 2020)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
torsen
27 februari 2020 · 7 234 Inlägg

Mekonomenverkstad?

Skitungen
27 februari 2020 · 199 Inlägg

Vad är det för någon bil om man får vara nyfiken?

Utmarks-Loke
27 februari 2020 · 5 833 Inlägg

Man upphör aldrig att förvånas.

Brådhis * Voff voff *
28 februari 2020 · 10 277 Inlägg

Rajmo89 skrev:
Jag vet inte vad fan jag ska säga? Vad hade ni gjort? Krävt nytt oljebyte?

Vilka stjärnor! yikes Jag hade nog helt enkelt lugnt och bestämt begärt pengarna tillbaka och fått bilen servad på en verkstad som faktiskt kan serva bilar.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang