Köpråd: Diesel för gubbe med dålig rygg?!? SUV?

Cuefa Ain't no place like home...
23 mars 2020 · 4 628 Inlägg

Johansson72 skrev:
Blir en Passat vad det lider, har suttit i en mängd bilar de senaste veckorna nu och de som jag får bäst avlastning för min rygg i för vettiga pengar är just Passat B6/B7.

Med sportstolar eller standardstolar?
Standardstolarna gav min rygg mängder med problem medans de skålade sportstolarna var betydligt bättre!

Men Passaterna är bekväma bilar att åka i. Alltrack är ju dessutom lite högre för bättre insteg, plus att inte minsta gruskorn tar i undertill smile

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Slim
23 mars 2020 · 340 Inlägg

Cuefa skrev:

Johansson72 skrev:
Blir en Passat vad det lider, har suttit i en mängd bilar de senaste veckorna nu och de som jag får bäst avlastning för min rygg i för vettiga pengar är just Passat B6/B7.

Med sportstolar eller standardstolar?
Standardstolarna gav min rygg mängder med problem medans de skålade sportstolarna var betydligt bättre!

Men Passaterna är bekväma bilar att åka i. Alltrack är ju dessutom lite högre för bättre insteg, plus att inte minsta gruskorn tar i undertill smile

Kört Passat Alltrack -13 en del och tycker den har ett ”lugn” på vägen som är trivsamt.

Cuefa Ain't no place like home...
23 mars 2020 · 4 628 Inlägg

Slim skrev:

Cuefa skrev:

Johansson72 skrev:
Blir en Passat vad det lider, har suttit i en mängd bilar de senaste veckorna nu och de som jag får bäst avlastning för min rygg i för vettiga pengar är just Passat B6/B7.

Med sportstolar eller standardstolar?
Standardstolarna gav min rygg mängder med problem medans de skålade sportstolarna var betydligt bättre!

Men Passaterna är bekväma bilar att åka i. Alltrack är ju dessutom lite högre för bättre insteg, plus att inte minsta gruskorn tar i undertill smile

Kört Passat Alltrack -13 en del och tycker den har ett ”lugn” på vägen som är trivsamt.

Ja, dom går fint med 4wd. Det gör stor skillnad för hur bilen upplevs på vägen, oavsett väglag.

Är sjukt nöjd med min Superb, har inte haft så bra komfort sen jag sålde min sista E-klass.
Det är något speciellt med stora bilar med långa axelavstånd.

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang