Bryta sin in i bagage

Off
10 mars 2020 · 101 Inlägg

Hallå!

Jag har en bil med ett bagage som inte vill öppnas och behöver hjälp med det.

Bilen är en Mercedes C-class, w203. En sedan alltså.

Med knappen på nyckeln/förardörren kan jag inte öppna bagaget och när jag stoppar in nyckeln i bagaget så går det att vrida fullt till höger men då händer inget, vrider jag till vänster går det inte att vrida helt utan blir stumt halvvägs. Har sprutat en hel del 5-56 IN I låset.

Att fälla ned baksäte verkar inte vara möjligt heller utan att först komma in i bagaget.

Batteriet är antagligen inte särskilt uppladdat (den var död igår, har kört en timme med den)

Någon som har tips på vad man ska göra?

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
10 mars 2020 · 4 917 Inlägg

Ja, denna förbaskade elektronik..sad
Jag hade provat med att ladda batteriet fullt och sedan tagit av ena polen ett tag och därefter anslutit den igen och sen hållt tummarna..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Off
10 mars 2020 · 101 Inlägg

axxet skrev:
Ja, denna förbaskade elektronik..sad
Jag hade provat med att ladda batteriet fullt och sedan tagit av ena polen ett tag och därefter anslutit den igen och sen hållt tummarna..

Alltså jag är verkligen helt värdelös när det kommer till el, men elen borde väl inte på något sätt orsaka att det inte ska gå att öppna bagaget med nyckel?

Min känsla är att det är själva låset i sig som krånglar

Off
10 mars 2020 · 101 Inlägg

Ivel skrev:
I den här tråden förekommer det en del tips gällande ämnet.

https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=332037

Haha först och främst så är det där min tråd också, och för det andra så handlar ju inte den om nåt lås i sig wink

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
10 mars 2020 · 4 917 Inlägg

Stängs/öppnas alla dörrar och bagagelucka med KNAPPEN på nyckeln normalt ?

Senast redigerat av axxet (10 mars 2020)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
zemet
11 mars 2020 · 4 030 Inlägg

Detta är en ren gissning/spekulation från min sida.

På mercedes SL från runt 2004 så kunde man ändra vilka dörrar som löses upp av keyless osv.

Min kompis hade default att endast förardörren öppnades med keyless och inte passagerarsidan. Det gick ganska änkelt att ändra.

Kan det vara något liknande på din bil eftersom den stått strömlös? Att den tappat minnet och gått till nån konstig default setting?

Detta bör ju vara mer eller mindre gratis att kolla och betydligt mycket mindre jobb än att byta lås i bakageluckan osv. Nåt att kolla upp först kanske:)

Off
11 mars 2020 · 101 Inlägg

axxet skrev:
Stängs/öppnas alla dörrar och bagagelucka med KNAPPEN på nyckeln normalt ?

Japp

zemet skrev:
Detta är en ren gissning/spekulation från min sida.

På mercedes SL från runt 2004 så kunde man ändra vilka dörrar som löses upp av keyless osv.

Min kompis hade default att endast förardörren öppnades med keyless och inte passagerarsidan. Det gick ganska änkelt att ändra.

Kan det vara något liknande på din bil eftersom den stått strömlös? Att den tappat minnet och gått till nån konstig default setting?

Detta bör ju vara mer eller mindre gratis att kolla och betydligt mycket mindre jobb än att byta lås i bakageluckan osv. Nåt att kolla upp först kanske:)

Ganska säker att det inte är nåt sånt. Det är ju en knapp på nyckeln som endast är till för att öppna bagaget

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang