Coronaviruset 2020.

mb_pucken
23 mars 2020 · 5 083 Inlägg

Rullar på som vanligt här med. Bilar går sönder trotts virus. Dock har vi märkt av att det är mindre jobb men orolig över just det är jag inte. Dels flera som är anställda efter mig, dels har jag kompetens som verksamheten behöver.

Min sambo däremot har det tuffare. Hon jobbar inom skidturism på säsong så där är det mera osäkert.
Som tur är är vi vana att leva på bara en lön eftersom hon tidigare jobbade inom kommunen...
Annars så umgås jag inte så mycket med folk utanför familjen och arbetet så ingen skillnad där.
Lite extra mat i frys och skafferi utifall att :-)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
-jimmy
23 mars 2020 · 377 Inlägg

Jobbet rullar på som vanligt. Ju värre det blir med den här smittan ju mer jobb blir det tyvärr..

spillolja
26 mars 2020 · 4 014 Inlägg

Undra om och såfall när man sätter Fjolleträsk i karantän

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 mars 2020 · 17 379 Inlägg

spillolja skrev:
Undra om och såfall när man sätter Fjolleträsk i karantän

Det vet nog inte ens Tegnell i nuläget.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
torsen
27 mars 2020 · 7 198 Inlägg

Hybrid_ skrev:

spillolja skrev:
Undra om och såfall när man sätter Fjolleträsk i karantän

Det vet nog inte ens Tegnell i nuläget.

Nog bara en tidsfråga.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 mars 2020 · 17 379 Inlägg

torsen skrev:

Hybrid_ skrev:

spillolja skrev:
Undra om och såfall när man sätter Fjolleträsk i karantän

Det vet nog inte ens Tegnell i nuläget.

Nog bara en tidsfråga.

Kanske det. Smittkurvan börjar tydligen peka lite väl mycket uppåt idag. Men varför skulle vi inte hamna i samma situation som Italien? Viruset kanske inte gillar Sverige?

På jobbet slog de till nödbromsen idag. Väntat. Blir mycket fritid ett par månader framöver.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Mack Forum- och sitemoderator
27 mars 2020 · 26 111 Inlägg

Hybrid_ skrev:

torsen skrev:

Hybrid_ skrev:

Det vet nog inte ens Tegnell i nuläget.

Nog bara en tidsfråga.

Kanske det. Smittkurvan börjar tydligen peka lite väl mycket uppåt idag. Men varför skulle vi inte hamna i samma situation som Italien? Viruset kanske inte gillar Sverige?

På jobbet slog de till nödbromsen idag. Väntat. Blir mycket fritid ett par månader framöver.

Aj fasen.
Inte varslad hoppas jag?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
SportPilot Ubåtsingenjör
27 mars 2020 · 7 217 Inlägg

Hybrid_ skrev:

torsen skrev:

Hybrid_ skrev:

Det vet nog inte ens Tegnell i nuläget.

Nog bara en tidsfråga.

Kanske det. Smittkurvan börjar tydligen peka lite väl mycket uppåt idag. Men varför skulle vi inte hamna i samma situation som Italien? Viruset kanske inte gillar Sverige?

På jobbet slog de till nödbromsen idag. Väntat. Blir mycket fritid ett par månader framöver.

Finns ju flera anledningar till att vi inte hamnar i samma läge som Italien. Dels upptäckte vi det långt tidigare och har haft mer tid till att bygga upp beredskap, sen är vi svenska väldigt osociala till skillnad från italienarna, dessutom så röker vi mycket mindre och har en yngre befolkning.

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
caromania Forummoderator
27 mars 2020 · 9 296 Inlägg

Hybrid_ skrev:

torsen skrev:

Hybrid_ skrev:
Det vet nog inte ens Tegnell i nuläget.

Nog bara en tidsfråga.

Kanske det. Smittkurvan börjar tydligen peka lite väl mycket uppåt idag. Men varför skulle vi inte hamna i samma situation som Italien? Viruset kanske inte gillar Sverige?

På jobbet slog de till nödbromsen idag. Väntat. Blir mycket fritid ett par månader framöver.

Framtiden får utvisa hur det blev. I beräkningen bör man ta det ”låga” antalet döda igår.

En läskig utveckling. Definitivt. Men jag är glad att vi låter experterna (En myndighet med många bildade människor med en enorm gemensam pott av erfarenhet och teoretisk kunskap. Inte EN man) tala och styra.

Oavsett vad så hoppas jag ni alla följer råden som trummas ut. Men eftersom folk är idioter så räknar jag med att det åks en hel det skidor i påsk. Själv sitter jag hemma med min familj. Det är ganska okej det med.

Ps. Blir jag en Fjollträskare då? Eller är jag bara en enkel bög, neger eller blatte? Bara undrar när vi ändå generaliserar med uttryck kring grupper av människor?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 mars 2020 · 17 379 Inlägg

Mack skrev:

Hybrid_ skrev:

torsen skrev:
Nog bara en tidsfråga.

Kanske det. Smittkurvan börjar tydligen peka lite väl mycket uppåt idag. Men varför skulle vi inte hamna i samma situation som Italien? Viruset kanske inte gillar Sverige?

På jobbet slog de till nödbromsen idag. Väntat. Blir mycket fritid ett par månader framöver.

Aj fasen.
Inte varslad hoppas jag?

Nej, det ska mycket till innan jag blir det. Företaget har plöjt ner sjuka mängder pengar i mig på utbildningar senaste året. En av få elbilstekniker i landet.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Mack Forum- och sitemoderator
27 mars 2020 · 26 111 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Mack skrev:

Hybrid_ skrev:

Kanske det. Smittkurvan börjar tydligen peka lite väl mycket uppåt idag. Men varför skulle vi inte hamna i samma situation som Italien? Viruset kanske inte gillar Sverige?

På jobbet slog de till nödbromsen idag. Väntat. Blir mycket fritid ett par månader framöver.

Aj fasen.
Inte varslad hoppas jag?

Nej, det ska mycket till innan jag blir det. Företaget har plöjt ner sjuka mängder pengar i mig på utbildningar senaste året. En av få elbilstekniker i landet.

Alltid något.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
elektronikfreak tummen mitt i handen
1 juni 2020 · 159 Inlägg

Inlägget borttaget.
Det är självfallet storartat att folk är villiga att hjälpa till, men behövs servicen så
kan den sökas fram genom en sökmotor..

8§ Annonsering
Annonsering (oavsett typ) får inte förekomma i forumet (inte heller i forumsignaturen). Använd istället Köp & Sälj.
9§ Marknadsföring
Utöver avtalad annonsering är det förbjudet att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras näringsverksamhet, vilket också innebär att det inte är tillåtet att länka till ett företags hemsida i t.ex. forum-signatur eller presentation i marknadsföringssyfte.

Vi reserverar oss rätten att avgöra vad som är marknadsföring.

Elektronikfreak
Stoned Records - bootlegs med bl a Black Sabbath, Queen, Patti Smith, Jimi Hendrix, Roxy Music och Lou Reed
Mitt senaste bilköp - Peugeot 206 SW (2006)
panda666
27 juni 2020 · 4 228 Inlägg

Det var jättefint i öland^^ jävla viruset gör att mina stackars päron inte kan resa till hemlandet och träffa gamla och kära, man vet aldrig när dom kommer att gå till nästa liv, släktingarna är rätt gamla.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang