CarNext omdöme?

KenthIJ
12 mars 2020 · 1 451 Inlägg

Har sett att de har en del fina bilar .

Läst lite om dem och de verkar ju reko.

Någon som har erfarenhet och/eller vet mer om dem?

torsen
12 mars 2020 · 7 234 Inlägg

Aldrig hört talas om CarNext!
Var håller de hus?

KenthIJ
13 mars 2020 · 1 451 Inlägg

torsen skrev:
Aldrig hört talas om CarNext!
Var håller de hus?

Upplandsväsby i Sverige (kanske finns fler)

https://www.carnext.com/sv-se/platser/upplands-vasby/

https://www.carnext.com/sv-se/?gclsrc=a … lsrc=aw.ds

zleepy Trucker
13 mars 2020 · 1 391 Inlägg

Dom har nyligen öppnat, så tiden lär utvisa om det är ett bra ställe eller inte... smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
KenthIJ
13 mars 2020 · 1 451 Inlägg

zleepy skrev:
Dom har nyligen öppnat, så tiden lär utvisa om det är ett bra ställe eller inte... smile

Fick intrycket av att konceptet funnit under annat namn tidigare, men det kanske var fel uppfattat

caromania Forummoderator
13 mars 2020 · 9 296 Inlägg

Ligger det däringa Upplandsväsby i Sverige? Måste åka dit nån gång...

Ps. Bor 300m från eländet.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
KenthIJ
14 mars 2020 · 1 451 Inlägg

caromania skrev:
Ligger det däringa Upplandsväsby i Sverige? Måste åka dit nån gång...

Ps. Bor 300m från eländet.

:-)  uppfattade det som att företaget fanns på fler ställen, internationellt.

caromania Forummoderator
14 mars 2020 · 9 296 Inlägg

KenthIJ skrev:

caromania skrev:
Ligger det däringa Upplandsväsby i Sverige? Måste åka dit nån gång...

Ps. Bor 300m från eländet.

:-)  uppfattade det som att företaget fanns på fler ställen, internationellt.

Ja det är väl något tyskt påhitt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
KenthIJ
14 mars 2020 · 1 451 Inlägg

caromania skrev:

KenthIJ skrev:

caromania skrev:
Ligger det däringa Upplandsväsby i Sverige? Måste åka dit nån gång...

Ps. Bor 300m från eländet.

:-)  uppfattade det som att företaget fanns på fler ställen, internationellt.

Ja det är väl något tyskt påhitt.

Tycker mig kunna läsa mellan raderna att du inte är så positivt inställd till dem :-)

caromania Forummoderator
14 mars 2020 · 9 296 Inlägg

KenthIJ skrev:

caromania skrev:

KenthIJ skrev:

:-)  uppfattade det som att företaget fanns på fler ställen, internationellt.

Ja det är väl något tyskt påhitt.

Tycker mig kunna läsa mellan raderna att du inte är så positivt inställd till dem :-)

Nejdå. Jag har ingen egentlig åsikt men de har byggt en massa lador här där de säljer bilar vilket jag tycker är fult bara. Hela Väsby har exploderat med dylikt. Lite trist. Jag tror jag har 10 enorma bilförsäljningsinrättningar i mitt direkta närområde.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
caromania Forummoderator
14 mars 2020 · 9 296 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/63/62494/62494-b55b01fc0b1952ac295bb07c26fa5be0.jpg

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
KenthIJ
14 mars 2020 · 1 451 Inlägg
nict
14 mars 2020 · 6 Inlägg

CarNext ägs väl av LeasePlan......så gissningsvis är det väl deras sätt att sälja återtagna leasingbilar/tjänstebilar.

KenthIJ
15 mars 2020 · 1 451 Inlägg

nict skrev:
CarNext ägs väl av LeasePlan......så gissningsvis är det väl deras sätt att sälja återtagna leasingbilar/tjänstebilar.

Ok. Verkar ju inte vara ett rent lurendrejar företag iaf.

Var mest nyfiken.

nict
15 mars 2020 · 6 Inlägg

Nej....absolut inte.

Leaseplan är väl en av de största aktörerna på marknaden.

CarNext är ju ett smart drag från deras sida. De får ju sälja sina egna bilar själv istället för att sälja bort dem billigt till någon annan att sälja...typ Riddermark osv.

Stuffy33
30 maj 2020 · 1 Inlägg

Jag har precis idag haft mitt första och sista möte med detta företag...
Så här är mitt svar vad jag tycker om dom just nu... detta var det jag precis har skrivit till dom och ifrågasatt.

"Jag håller på letar efter Volvo V60 till min systerdotter, då hon bor uppe i Umeå.
hittar då en bil hos er på Carnext.com.
Hittade en V60 CC som jag redan för en vecka var där och provkörde och sen reserverade då det var intressant, men det var några frågetecken som jag ville ha svar på först.
fick svar, och skulle då kolla med systerdottern men som då avvärjde, då det vart för mycket pengar tyckte hon.
jag försökte då ringa till er och meddela att vi avstår bilen. Men inget svar, trots många samtal.

vi har letat efter andra bilar, men inget av intresse.
Sen såg vi förrgår att bilen har sänkts i pris, och det vart intressant igen, så jag försökte då ringa till er anläggning iförrgår med en ca 30-35 samtal under dagen på flera telefonnummer som jag hittade. men utan resultat.
Igår fick jag till slut tag på per telefon på samma säljare som jag pratat med tidigare.
och ville då reservera den igen då jag inväntade svar från systerdottern.
så reserverade den dagen ut igår, då vi skulle ha svaret innan dess.
Men ÄVEN DENNA GÅNG, så går det inte att få tag eran anläggning, trots väldigt många samtal både från mig och systerdottern.
jag frågade specifikt att någon svarar då jag har haft problem tidigare med att ingen svarar.
och likadant idag så försöker jag få tag på er, men lik förbannat inget svar!!!
så jag var tvungen att åka dit för att meddela att vi tar bilen.
Men när jag kommer dit, så står bilen utanför... troligtvis varit ute på provkörning.
kommer in, och inväntar ledig säljare. När en är klar med en kund så frågar jag efter den bilen, då jag har haft den på reservation, och försökt nå dom otroligt många gånger på telefon, för att meddela att vi ska ha bilen.
men var tvungen att åka dit. Han meddelar då att kunden innan mig köpte den precis!

FÖRKLARA FÖR MIG hur jag ska köpa en bil som jag har reserverat och vill köpa, kan bli såld mitt framför ögonen på mig, UTAN att ni har hört ifrån mig (eftersom ni INTE svarar i telefon!!!) eller kontaktar mig innan ni säljer bilen till en annan kund. Ni hade mitt nummer och namn. Och ni vet dessutom med er att ni har svårt att svara i telefon dessutom.

Detta tycker jag är så otroligt skamligt och dåligt skött av er!

Dessutom när systerdottern pratade med sin bank (Swedbank) hittar dom inget organisationsnummer eller F-skatt på erat företag? Och även när jag sökte på er via Ratsit, så står det likadant, och ni inte är registrerade som arbetsgivare, och ej aktivt som momspliktigt.
Finns säkert en förklaring på detta, och det skulle jag gärna vilja höra.

Ni förlorade precis en kund på detta, och jag undrar hur ni ska få tillbaka denna kund!?!?

Jag vill ha en återkoppling på detta!"

Senast redigerat av Stuffy33 (30 maj 2020)

torsen
31 maj 2020 · 7 234 Inlägg

Man kan nog inte göra något åt deras skamliga förfarande.

Råkade själv ut för något liknande för ett antal år sedan.
Landrins i Eskilstuna hade en intressant Mercedes B-klass, demobil, till salu.
Rätt, för mig, utrustning, motor och växellåda samt färg.
Körde över till Eskilstuna och lät företaget inbytestesta min dåvarande Jeep Liberty 2.8 CRD automat 2006, som jag var förste och enda ägare på.
Vid inbytestesten anmärktes på att bakbromsarnas skivor och bromsbelägg behövde bytas ut, och värderade därför ner bilen med 10.000:-.
Mercan var inte tillgänglig förrän om en dryg vecka senare eftersom det var planerat att en av säljarna i deras Västerås-anläggning skulle disponear bilen en vecka.
Jag lät en lokal allbilsverkstad byta vad Landrins anmärkt på - för cirka 3.000:-.
Kom över ens med en annan säljare än den som jag haft den ursprungliga kontakten med att komma över och göra bilbytet dagen därpå.
Förberedde mig genom att på banken ta ut en postväxel på överenskommen mellanskillnad.
När jag besöker Landrins får jag höra att bilen är såld.
Mycket störande.
Blev både besviken och arg.
Men Mercan var såld, så var det bara.

panda666
31 maj 2020 · 4 250 Inlägg

Stuffy33 skrev:
Jag har precis idag haft mitt första och sista möte med detta företag...
Så här är mitt svar vad jag tycker om dom just nu... detta var det jag precis har skrivit till dom och ifrågasatt.

"Jag håller på letar efter Volvo V60 till min systerdotter, då hon bor uppe i Umeå.
hittar då en bil hos er på Carnext.com.
Hittade en V60 CC som jag redan för en vecka var där och provkörde och sen reserverade då det var intressant, men det var några frågetecken som jag ville ha svar på först.
fick svar, och skulle då kolla med systerdottern men som då avvärjde, då det vart för mycket pengar tyckte hon.
jag försökte då ringa till er och meddela att vi avstår bilen. Men inget svar, trots många samtal.

vi har letat efter andra bilar, men inget av intresse.
Sen såg vi förrgår att bilen har sänkts i pris, och det vart intressant igen, så jag försökte då ringa till er anläggning iförrgår med en ca 30-35 samtal under dagen på flera telefonnummer som jag hittade. men utan resultat.
Igår fick jag till slut tag på per telefon på samma säljare som jag pratat med tidigare.
och ville då reservera den igen då jag inväntade svar från systerdottern.
så reserverade den dagen ut igår, då vi skulle ha svaret innan dess.
Men ÄVEN DENNA GÅNG, så går det inte att få tag eran anläggning, trots väldigt många samtal både från mig och systerdottern.
jag frågade specifikt att någon svarar då jag har haft problem tidigare med att ingen svarar.
och likadant idag så försöker jag få tag på er, men lik förbannat inget svar!!!
så jag var tvungen att åka dit för att meddela att vi tar bilen.
Men när jag kommer dit, så står bilen utanför... troligtvis varit ute på provkörning.
kommer in, och inväntar ledig säljare. När en är klar med en kund så frågar jag efter den bilen, då jag har haft den på reservation, och försökt nå dom otroligt många gånger på telefon, för att meddela att vi ska ha bilen.
men var tvungen att åka dit. Han meddelar då att kunden innan mig köpte den precis!

FÖRKLARA FÖR MIG hur jag ska köpa en bil som jag har reserverat och vill köpa, kan bli såld mitt framför ögonen på mig, UTAN att ni har hört ifrån mig (eftersom ni INTE svarar i telefon!!!) eller kontaktar mig innan ni säljer bilen till en annan kund. Ni hade mitt nummer och namn. Och ni vet dessutom med er att ni har svårt att svara i telefon dessutom.

Detta tycker jag är så otroligt skamligt och dåligt skött av er!

Dessutom när systerdottern pratade med sin bank (Swedbank) hittar dom inget organisationsnummer eller F-skatt på erat företag? Och även när jag sökte på er via Ratsit, så står det likadant, och ni inte är registrerade som arbetsgivare, och ej aktivt som momspliktigt.
Finns säkert en förklaring på detta, och det skulle jag gärna vilja höra.

Ni förlorade precis en kund på detta, och jag undrar hur ni ska få tillbaka denna kund!?!?

Jag vill ha en återkoppling på detta!"

Jag har absolut inget o göra me leaseplan eller carnext så det är nu ur vägen. Inte för o vara sån men tror inte dom sitter o gråter om nätterna för dom har förlorat dig som kund, dom flesta firmorna är så, dom säljer skiten så fort dom får chansen och pallar inte vänta på mig eller dig som ska fundera och bestämma sig. Sen kan dom ha ont me personal pga corona/virus tiderna nu. Ni verkade också ha lite svårt att bestämma er för om ni ville ha bilfan eller inte? Fixade ni nått skriftligt på att ni köpt o reserverat bilen? eller var det bara muntligt. Annars kan dom inte sälja nått som är på kontrakt med er att ni har reserverat.

Torsen: lite klurig situation din med, vet inte hur ni kom överens skrev ni på nånting eller var det bara muntligt via telefon eller mail? hur som lite dåligt fortfarande att ni hade pratat och reserverat bilen? och sen så säljer dom den till nån annan bakom ryggen på dig?

1Adrian1
31 maj 2020 · 356 Inlägg

Stuffy33 skrev:
Jag har precis idag haft mitt första och sista möte med detta företag...
Så här är mitt svar vad jag tycker om dom just nu... detta var det jag precis har skrivit till dom och ifrågasatt.

"Jag håller på letar efter Volvo V60 till min systerdotter, då hon bor uppe i Umeå.
hittar då en bil hos er på Carnext.com.
Hittade en V60 CC som jag redan för en vecka var där och provkörde och sen reserverade då det var intressant, men det var några frågetecken som jag ville ha svar på först.
fick svar, och skulle då kolla med systerdottern men som då avvärjde, då det vart för mycket pengar tyckte hon.
jag försökte då ringa till er och meddela att vi avstår bilen. Men inget svar, trots många samtal.

vi har letat efter andra bilar, men inget av intresse.
Sen såg vi förrgår att bilen har sänkts i pris, och det vart intressant igen, så jag försökte då ringa till er anläggning iförrgår med en ca 30-35 samtal under dagen på flera telefonnummer som jag hittade. men utan resultat.
Igår fick jag till slut tag på per telefon på samma säljare som jag pratat med tidigare.
och ville då reservera den igen då jag inväntade svar från systerdottern.
så reserverade den dagen ut igår, då vi skulle ha svaret innan dess.
Men ÄVEN DENNA GÅNG, så går det inte att få tag eran anläggning, trots väldigt många samtal både från mig och systerdottern.
jag frågade specifikt att någon svarar då jag har haft problem tidigare med att ingen svarar.
och likadant idag så försöker jag få tag på er, men lik förbannat inget svar!!!
så jag var tvungen att åka dit för att meddela att vi tar bilen.
Men när jag kommer dit, så står bilen utanför... troligtvis varit ute på provkörning.
kommer in, och inväntar ledig säljare. När en är klar med en kund så frågar jag efter den bilen, då jag har haft den på reservation, och försökt nå dom otroligt många gånger på telefon, för att meddela att vi ska ha bilen.
men var tvungen att åka dit. Han meddelar då att kunden innan mig köpte den precis!

FÖRKLARA FÖR MIG hur jag ska köpa en bil som jag har reserverat och vill köpa, kan bli såld mitt framför ögonen på mig, UTAN att ni har hört ifrån mig (eftersom ni INTE svarar i telefon!!!) eller kontaktar mig innan ni säljer bilen till en annan kund. Ni hade mitt nummer och namn. Och ni vet dessutom med er att ni har svårt att svara i telefon dessutom.

Detta tycker jag är så otroligt skamligt och dåligt skött av er!

Dessutom när systerdottern pratade med sin bank (Swedbank) hittar dom inget organisationsnummer eller F-skatt på erat företag? Och även när jag sökte på er via Ratsit, så står det likadant, och ni inte är registrerade som arbetsgivare, och ej aktivt som momspliktigt.
Finns säkert en förklaring på detta, och det skulle jag gärna vilja höra.

Ni förlorade precis en kund på detta, och jag undrar hur ni ska få tillbaka denna kund!?!?

Jag vill ha en återkoppling på detta!"

Inte för att vara den, men kan förstå de ändå. De är ett företag och måste sälja bilar hejvilt för att företaget ska gå runt. Om alla reserverade bilar höger och vänster utan något slags kontrakt eller handpenning så skulle inte företaget gå runt. Nu framgår det inget om det var muntligt etc men att endast reservera utan att skriva något kontrakt eller ge någon handpenning är värt mer eller mindre inget. Det är OTROLIGT många som "reserverar", säger "jag kommer och köper den imorn" osv men sedan ändrar sig i sista sekund. Så om du inte lagt någon handpenning eller skrivit på något papper så tycker jag personligen företaget inte gjort något fel.

Tycker dock det är fult av de och inte typ ringa upp dig och säga "Det är en annan kund som är intresserad, är du fortfarande intresserad?". Men men, det är väl bara bita i det sura äpplet och gå vidare I guess.

Mina två cent iallafall.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang