V70 99a bränsle??

Spennare
21 mars 2020 · 3 Inlägg

Har en V70 en 99a.
Tankade i förrgår men starta inte när jag skulle därifrån. Får dencstå 1 minut så startar den men dör när jag gasar. Har nu haft den i garaget. Bytt soppapump å filter, samma problem. Enligt nått forum så gjorde jag rent spjällhuset som det va nått klet i. Fortfarande samma, den startar men gasar jag dör den. Lyckades få igång den å körde den på varvstopp flera gånger å då gick den som vanligt tills jag stängde av då det vart samma problem igen.

husseman
21 mars 2020 · 1 588 Inlägg

Hmmm... du får nog ta lite felkoder på denna surdrög.  Kan vara mkt. som orsakar att den inte går som den ska.. Spontant hade ja sagt spjällhus..men det är ju bara ett av många kända problem på dessa skitbilar. Lycka till /Husse

Spennare
31 mars 2020 · 3 Inlägg

husseman skrev:
Hmmm... du får nog ta lite felkoder på denna surdrög.  Kan vara mkt. som orsakar att den inte går som den ska.. Spontant hade ja sagt spjällhus..men det är ju bara ett av många kända problem på dessa skitbilar. Lycka till /Husse

🤣🤣 jag bytte LMM men ingen skillnad. Nån va inne på katen å nån på stiften. Får låna en OBDII till veckan så till dess får skrotet stå. Tack å bock  för svaret i alla fall.

Joakim-S Hobby Fotograf
31 mars 2020 · 650 Inlägg

Spennare skrev:

husseman skrev:
Hmmm... du får nog ta lite felkoder på denna surdrög.  Kan vara mkt. som orsakar att den inte går som den ska.. Spontant hade ja sagt spjällhus..men det är ju bara ett av många kända problem på dessa skitbilar. Lycka till /Husse

🤣🤣 jag bytte LMM men ingen skillnad. Nån va inne på katen å nån på stiften. Får låna en OBDII till veckan så till dess får skrotet stå. Tack å bock  för svaret i alla fall.

Vågar nästan garantera dig spjällhuset som är dåligt. Det du beskriver låter precis som ett dåligt spjällhus.

MG e-HS (2021)
husseman
1 april 2020 · 1 588 Inlägg

Spennare skrev:

husseman skrev:
Hmmm... du får nog ta lite felkoder på denna surdrög.  Kan vara mkt. som orsakar att den inte går som den ska.. Spontant hade ja sagt spjällhus..men det är ju bara ett av många kända problem på dessa skitbilar. Lycka till /Husse

🤣🤣 jag bytte LMM men ingen skillnad. Nån va inne på katen å nån på stiften. Får låna en OBDII till veckan så till dess får skrotet stå. Tack å bock  för svaret i alla fall.

Hehe, fan va folk älskar att byta LMM, trots att det nästan aldrig e´´ dom som e´felet. Nåja, kom med lite koder så löser sig allt.. mvh/husse

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang