Audi a4 b7 2007 2.0 tfsi quattro

Ismail
22 mars 2020 · 2 Inlägg

Hej
Bilen vibrerar på tomgång och värre när jag har växel i drive (automatlåda) och när det kallt temperatur ute går bilen ryckigt varvmätaren pendlar upp och ner och orkar inte första 15-20 minuter ingen motorlampa osv. Tack på förhand.

Senast redigerat av Ismail (22 mars 2020)

uhlin
22 mars 2020 · 2 831 Inlägg

Inte de bästa motorer på dessa, finns ett otal exempel på där kamkedjor kuggat eller gått av och det kan va så att kedjan kuggat för dig.

Eller automatlådan är väl såkallad dubbelkopplningslåda, vet inte hur det påverkar gången på motorn men kan nog ställa till det på nåt vis då det finns problem med de lådorna.

Läst ut ev. felkoder?

Ismail
22 mars 2020 · 2 Inlägg

uhlin skrev:
Inte de bästa motorer på dessa, finns ett otal exempel på där kamkedjor kuggat eller gått av och det kan va så att kedjan kuggat för dig.

Eller automatlådan är väl såkallad dubbelkopplningslåda, vet inte hur det påverkar gången på motorn men kan nog ställa till det på nåt vis då det finns problem med de lådorna.

Läst ut ev. felkoder?

Hej
Jag har läst och Inga felkoder. Min motor är kamrem driven och den är bytt ingen skillnad. Växellådan är triptironic med 6 växlar jag tror inte att den är dubbelkoppling. Den har nånting att göra med ute temperatur.

bileneiluften
23 mars 2020 · 2 Inlägg

Det kan vara något med insuget någon läckage kanske

jaka54
23 mars 2020 · 5 680 Inlägg

Hej!
Spraya startgas runt alla slangar!  Kan vara läckage. Går varvet upp ...så har du läckage där du sprayat!

mb_pucken
23 mars 2020 · 5 083 Inlägg

Testa att ha bilen på tomgång och lossa oljepåfylningslocket.
Sugs det fast så är en ventil till vevhusventilationen trasig och motorn går dåligt.

Du kan även testa att starta den utan locket och få bör den gå bra för att sedan suga fast locket och gå dåligt.

Senast redigerat av mb_pucken (23 mars 2020)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang