Identifiera del på bränslereturen 1.8T octavia

Greenhorn
28 mars 2020 · 399 Inlägg

Den lilla pipen som sticker ut där under, vad för syften har den?
Det satt ingen slang... eller nått alls på den, så är det nått som ska sitta på den och till vart ska det gå till.

https://i.imgur.com/Lh9KwtM.jpg

Myhran
28 mars 2020 · 452 Inlägg

Du har tagit foto på kolkanistern, det är bara en avluftning till densamma, för på toppen hr du 2 st slangar om jag inte mina helt galet?

Senast redigerat av Myhran (28 mars 2020)

Greenhorn
28 mars 2020 · 399 Inlägg

Myhran skrev:
Du har tagit foto på kolkanistern, det är bara en avluftning till densamma, för på toppen hr du 2 st slangar om jag inte mina helt galet?

Jaha, det är så den fulingen heter... Tackar å bockar, och det stämmer att det sitter 2st slangar där uppe... dock är jag enbart nyfiken vad fasiken den undre har för syfte?
Och är det något som saknas... tycker att det borde sitta en slangjä*** för nått syfte borde den väl ha???

Xebers76
28 mars 2020 · 2 250 Inlägg

Om dem har en slang brukar den gå nånstans och sen bara sluta där, in i ett ramben exempelvis eller bara nedåt. Det är ventilation av tanken tongue

Senast redigerat av Xebers76 (28 mars 2020)

Myhran
29 mars 2020 · 452 Inlägg

Greenhorn skrev:

Myhran skrev:
Du har tagit foto på kolkanistern, det är bara en avluftning till densamma, för på toppen hr du 2 st slangar om jag inte mina helt galet?

Jaha, det är så den fulingen heter... Tackar å bockar, och det stämmer att det sitter 2st slangar där uppe... dock är jag enbart nyfiken vad fasiken den undre har för syfte?
Och är det något som saknas... tycker att det borde sitta en slangjä*** för nått syfte borde den väl ha???

Nej den har ingen slang, bara en avluftning,
Den har ingen annan funktion än att sitta där och avlufta kolkanistern smile

https://youtu.be/LYifnstYsx4

De har lite mer krav i staterna så en hel del av deras saker finns inte i systemet på din bil, ex trycksensor i tank, och inte heller den elektriskt styrda ventilen i kolkanistern men du kanske förstår funktionen ändå då det är samma grund, men enklare system, du har heller ingen tempsensor för att kontrollera läckage i evap utan det sköts på annan väg,

Med vänlig hälsning,

Greenhorn
29 mars 2020 · 399 Inlägg

Myhran skrev:

Greenhorn skrev:

Myhran skrev:
Du har tagit foto på kolkanistern, det är bara en avluftning till densamma, för på toppen hr du 2 st slangar om jag inte mina helt galet?

Jaha, det är så den fulingen heter... Tackar å bockar, och det stämmer att det sitter 2st slangar där uppe... dock är jag enbart nyfiken vad fasiken den undre har för syfte?
Och är det något som saknas... tycker att det borde sitta en slangjä*** för nått syfte borde den väl ha???

Nej den har ingen slang, bara en avluftning,
Den har ingen annan funktion än att sitta där och avlufta kolkanistern smile

https://youtu.be/LYifnstYsx4

De har lite mer krav i staterna så en hel del av deras saker finns inte i systemet på din bil, ex trycksensor i tank, och inte heller den elektriskt styrda ventilen i kolkanistern men du kanske förstår funktionen ändå då det är samma grund, men enklare system, du har heller ingen tempsensor för att kontrollera läckage i evap utan det sköts på annan väg,

Med vänlig hälsning,

Super! Vielen Dank, för den väl utförda förklaringen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang