Skrota bilen kan jag få pengarna?

sollu
30 mars 2020 · 413 Inlägg

Hej
idag efter jobbet åkte till bilskrot och skrota bilen medan bilen var på. var lite stressat med barnen o glömde ställa av. tror ni bilskroten betala mig bilskatten  eller ska jag vänta till trafikstyrelsen?
tack för hand

Senast redigerat av sollu (30 mars 2020)

Eleeb90
30 mars 2020 · 345 Inlägg

Hej! Bilskroten skickar in papprena elektroniskt via datorn . Så gissar jag att transportstyrelsen skickar ett brev, där de skriver hur mycket skatt du kommer få tillbaka.

Senast redigerat av Eleeb90 (30 mars 2020)

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
30 mars 2020 · 4 917 Inlägg

Då har det tydligen ändrats sen jag skrotade sist , för jag fick stålarna direkt i handen av skrotaren när han kollade skatten i datorn..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
sollu
30 mars 2020 · 413 Inlägg

Eleeb90 skrev:
Hej! Bilskroten skickar in papprena elektroniskt via datorn . Så gissar jag att transportstyrelsen skickar ett brev, där de skriver hur mycket skatt du kommer få tillbaka.

Tack för svaren. När jag logga in via transportstyrelsen webbsidan bilen är fortfarande stå på mig och när jag försökte ställa av det kommer " Avställningen kan inte genomföras
Avställningen kan inte genomföras ett avslutat ärende finns. Vid frågor kontakta vår kundtjänst, 0771 – 14 15 16"

Senast redigerat av sollu (30 mars 2020)

sollu
31 mars 2020 · 413 Inlägg

Hej
Nu har jag ringt bilskroten. Dem sa att jag ska få tillbaka pengarna av trafikstyrelsen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang