Omöjliga torkarblad - vad gör jag för fel?

Johansson72 IT Geek och Audiot
7 april 2020 · 127 Inlägg

Tja

  Har köpt torkarblad från Autodoc/Bildelaronline till båda bilarna hemma, men jag får inte dit dem. Är jag dum på riktigt? Har jag fått fel även om Autodoc hävdar att jag har fått rätt?

Efter jobbet idag ska jag iväg till macken och köpa Bosch som jag tror passar.

  Mina (bittra) erfarenheter finns på tuben: https://youtu.be/UWHgA11dgYs

Hjälp!

Kent Johansson

simlar
8 april 2020 · 5 516 Inlägg

Väldigt ofta Autodoc inte stämmer trots regnr sök.

Ett tips är att köpa original-blad, dyra men av mina erfarenheter så är det dom enda som håller 1år/3000mil så priset jämnar ut sig.

Provat både Biltema, Champion, Bosch och några andra "budget"-blad men slutar alltid med att dom håller bara någon månad så totalkostnaden på ett år blir oftast högre än original-blad.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Christian S
8 april 2020 · 4 815 Inlägg

Johansson72 skrev:
Tja

  Har köpt torkarblad från Autodoc/Bildelaronline till båda bilarna hemma, men jag får inte dit dem. Är jag dum på riktigt? Har jag fått fel även om Autodoc hävdar att jag har fått rätt?

Efter jobbet idag ska jag iväg till macken och köpa Bosch som jag tror passar.

  Mina (bittra) erfarenheter finns på tuben: https://youtu.be/UWHgA11dgYs

Hjälp!

Kent Johansson

du har helt klart fått fel torkarblad.

simlar skrev:
Provat både Biltema, Champion, Bosch och några andra "budget"-blad men slutar alltid med att dom håller bara någon månad så totalkostnaden på ett år blir oftast högre än original-blad.

jag har modellanpassade ifrån biltema på min V60 och dom fungerar utmärkt och håller betydligt längre än någon månad som du påstår.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Johansson72 IT Geek och Audiot
27 april 2020 · 127 Inlägg

Har bråkat friskt med Autodoc, först efter jag la upp filmen på YT gick de med på att "de nog inte passar". Men bara det ena paret, de för Passaten. Att de inte skulle passa på min Mondeo håller de fortfarande inte med om.

Jag svarade att den kortsiktiga förlusten är min, jag skickar inte tillbaka dem. Men den långsiktiga är deras då jag inte kommer ta ner filmen. tongue

Har tryckt dit Bosch nu, som funkade på första försöket.

granadadr
27 april 2020 · 7 268 Inlägg

köpte på Autodoc till mina mongos mk4 passade som handsken wink  dock tror jag jag ska byta märke till nästa gång då jag tycker dem börjar skrika snabbt sad vart champion nu,, men blir nog bosch nästa gång,,

Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 april 2020 · 17 379 Inlägg

Vi kör biltemas billigaste flatblade på alla bilar. Bara gå ut och mäta och sedan köpa. Har gjort så i flera år. Den håller betydligt längre än någon månad... Brukar byta varje höst. Fast de är inte utslitna då heller. Bara för säkerhets skull.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
jaka54
27 april 2020 · 5 680 Inlägg

Hej!
Har använt  Biltemas "Gul /blå" torkarblad i flera decenier . Brukar byta torkarblad en gång om året (kör ca 1000mil om året). Håller hur bra som helst!

Senast redigerat av jaka54 (27 april 2020)

Utmarks-Loke
27 april 2020 · 5 809 Inlägg

simlar skrev:
Väldigt ofta Autodoc inte stämmer trots regnr sök.

Ett tips är att köpa original-blad, dyra men av mina erfarenheter så är det dom enda som håller 1år/3000mil så priset jämnar ut sig.

Provat både Biltema, Champion, Bosch och några andra "budget"-blad men slutar alltid med att dom håller bara någon månad så totalkostnaden på ett år blir oftast högre än original-blad.

Undrar vad för fabrikat jag har på min bil, de satt på när jag köpte den för snart 8000 mil och tre år sedan.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang