Saab 9-3 OG 2002 Ta bort bakre ljuddämparen o tillsätta dubbla utblås

Saab---93
10 april 2020 · 72 Inlägg

Gäller en Saab 9-3 OG 2002

Jag har tröttnat på mitt original avgassystem fast den nyligen bytt (för ca 1 år sen) Jag tänkte att jag vill ta bort min bakre ljuddämpare o sätta ditt ett rakt rör istället. Men jag tycker det känns för enkelt så jag tänkte mig att jag ska göra dubbla utblås. För jag har aldrig sätt på sociala medier eller på gatan o för det kommer nog bli jävligt snyggt på saab 9-3 OG med dubbla utblås. Jag har dock aldrig gjort det här tidigare.

Jag vet att jag behöver inhandla en del rör o en multiverktyg MFT o en svets (Dock så vet jag inte hur man svetsar) för att få samma vinkel som på stötfångaren på höger sida som den har på vänster sida utav utblåset.

Om nån annan har gjort något liknade eller samma sak som jag tänker göra. Så vill jag gärna veta hur man går till väga för att lyckas med detta.


Uppskattar för endast seriösa svar

Mvh Saab---93

Senast redigerat av Saab---93 (10 april 2020)

Slim
10 april 2020 · 340 Inlägg

Jag har sett ett antal 9-3or med dubbla utblås. Många gillar dock enkelt bättre, så det är nog därför man inte ser det så ofta.

Personligen hade jag lagt pengarna på trim istället. Det är det som är grejen med Saab...

Saab---93
11 april 2020 · 72 Inlägg

Slim skrev:
Jag har sett ett antal 9-3or med dubbla utblås. Många gillar dock enkelt bättre, så det är nog därför man inte ser det så ofta.

Personligen hade jag lagt pengarna på trim istället. Det är det som är grejen med Saab...

Ja du jag vet inte riktigt hur jag ska svara på det där.. Men jag gör iaf ett försök!

1. Det där va inte svaret på mitt fråga
2. Hur fan vet du om min bil inte redan är trimmad eller inte?
3. Jag skiter fullständigt i hur din personlighet tycker
4. Det är det som är grejen med Saab?? Ja mycket möjligt att det är så. MEN det finns inte så många som gör på det sättet som jag gör med min Saab o ja jag är ganska säker på det. Ska jag gå in specifik?
Många Saab ägare väljer att trimma o pimpa om sina Saabar.. Jag håller på o få min Saab det att se ut som att det precis har rullat av fabrik bandet med små andra fix som jag tycker fattades när Saab 9-3 OG tillverkades till exempel dom här dubbla utblås o sen finns det andra saker också som jag håller på med på min Saab som fattades också med dom detaljerna angår inte dig ''personligen''

Xebers76
11 april 2020 · 2 250 Inlägg

Saab---93 skrev:

Slim skrev:
Jag har sett ett antal 9-3or med dubbla utblås. Många gillar dock enkelt bättre, så det är nog därför man inte ser det så ofta.

Personligen hade jag lagt pengarna på trim istället. Det är det som är grejen med Saab...

Ja du jag vet inte riktigt hur jag ska svara på det där.. Men jag gör iaf ett försök!

1. Det där va inte svaret på mitt fråga
2. Hur fan vet du om min bil inte redan är trimmad eller inte?
3. Jag skiter fullständigt i hur din personlighet tycker
4. Det är det som är grejen med Saab?? Ja mycket möjligt att det är så. MEN det finns inte så många som gör på det sättet som jag gör med min Saab o ja jag är ganska säker på det. Ska jag gå in specifik?
Många Saab ägare väljer att trimma o pimpa om sina Saabar.. Jag håller på o få min Saab det att se ut som att det precis har rullat av fabrik bandet med små andra fix som jag tycker fattades när Saab 9-3 OG tillverkades till exempel dom här dubbla utblås o sen finns det andra saker också som jag håller på med på min Saab som fattades också med dom detaljerna angår inte dig ''personligen''

Fövänta dig ingen hjälp om du skäller ut folk för minsta lilla här på forumet

Avgas löser du enkelt med rör från biltema och svets! Finns bra videos på youtube om man inte kan svetsning, bara att testa sig fram. Avgasupphängningar gör man enkelt av en gängpinne/gängstång.

Du kommer behöva såga ut hål i stötfångaren med, finns små luftdrivna sågar till detta.

Lycka till! smile

Senast redigerat av Xebers76 (11 april 2020)

torsen
11 april 2020 · 7 202 Inlägg

Saab---93 skrev:

Slim skrev:
Jag har sett ett antal 9-3or med dubbla utblås. Många gillar dock enkelt bättre, så det är nog därför man inte ser det så ofta.

Personligen hade jag lagt pengarna på trim istället. Det är det som är grejen med Saab...

Ja du jag vet inte riktigt hur jag ska svara på det där.. Men jag gör iaf ett försök!

1. Det där va inte svaret på mitt fråga
2. Hur fan vet du om min bil inte redan är trimmad eller inte?
3. Jag skiter fullständigt i hur din personlighet tycker
4. Det är det som är grejen med Saab?? Ja mycket möjligt att det är så. MEN det finns inte så många som gör på det sättet som jag gör med min Saab o ja jag är ganska säker på det. Ska jag gå in specifik?
Många Saab ägare väljer att trimma o pimpa om sina Saabar.. Jag håller på o få min Saab det att se ut som att det precis har rullat av fabrik bandet med små andra fix som jag tycker fattades när Saab 9-3 OG tillverkades till exempel dom här dubbla utblås o sen finns det andra saker också som jag håller på med på min Saab som fattades också med dom detaljerna angår inte dig ''personligen''

Jaha, och hur tror du att någon vill hjälpa dig efter ditt verbala lavemang.
Föreslår att du går en kurs i svenska och återkommer därefter.
Du är inte någon värdig representant för  "Saab-andan, en del har den".

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang