De så att den slutade fungera efter en natt, den får gnista och bensin, ingenting händer om man sprutar startgas, får hyfsad gnista ( ganska svag gnista ) Har bytt, tändmodul, hela fördelaren och tändspole. Varvtalsmätaren rör sig även om man försöker starta. Kan puttra till lite ibland när man håller starten men startar ej.
Låskilen som håller kamdrevet på plats kan gå sönder, och då kan kamdrevet vrida sig på axeln så timingen blir fel. Det luriga är att i det läget så stämmer fortfarande märkningarna på dreven så det är lätt att bli lurad att allt stämmer
Kan vara bra att kontrollera under ventilkåpan att allt VERKLIGEN stämmer, ifall du inte gjort det
Steff240 skrev: Låskilen som håller kamdrevet på plats kan gå sönder, och då kan kamdrevet vrida sig på axeln så timingen blir fel. Det luriga är att i det läget så stämmer fortfarande märkningarna på dreven så det är lätt att bli lurad att allt stämmer
Kan vara bra att kontrollera under ventilkåpan att allt VERKLIGEN stämmer, ifall du inte gjort det
hmm låter konstigt, men får kolla senare isåfall, för om jag försöker starta den puttrar den lite ibland som att den verkligen vill starta
Steff240 skrev: Låskilen som håller kamdrevet på plats kan gå sönder, och då kan kamdrevet vrida sig på axeln så timingen blir fel. Det luriga är att i det läget så stämmer fortfarande märkningarna på dreven så det är lätt att bli lurad att allt stämmer
Kan vara bra att kontrollera under ventilkåpan att allt VERKLIGEN stämmer, ifall du inte gjort det
hmm låter konstigt, men får kolla senare isåfall, för om jag försöker starta den puttrar den lite ibland som att den verkligen vill starta
Låter som att den tänder men inte tillräckligt för att gå igång så byt tändstiften och börja med
Steff240 skrev: Låter lite osannolikt att alla stift lagt av samtidigt i mina öron... En B230 kan köras med bara 2 fungerande tändstift, jag har prövat
Står kammen litelite fel så kan motorn ge livstecken ifrån sig, men inte tillräckligt för att starta...
Har startat en b230 med 1 tändkabel o den gick men jävligt dåligt
Hmm. Då är det nog inte luftmassemätaren.. men hur ser gnistan ut?
Asså gnistan är väldigt svag, så tänkte om jag byter stift kanske de blir tillräcklig gnista, asså att den inte får tillräckligt bra gnista nu
Skadar inte att testa, har en saab som gick på 3cylindrar pga ett dåligt tändstift så det är ju aldrig omöjligt att det är dåliga stift
Provade nyss med nya stift, den gick igång så länge man vred nyckeln, sen dog den o ville inte hoppa igång igen.. Kan de vara att man behöver vrida på fördelaren? Fattar inte riktigt dedär.
Asså gnistan är väldigt svag, så tänkte om jag byter stift kanske de blir tillräcklig gnista, asså att den inte får tillräckligt bra gnista nu
Skadar inte att testa, har en saab som gick på 3cylindrar pga ett dåligt tändstift så det är ju aldrig omöjligt att det är dåliga stift
Provade nyss med nya stift, den gick igång så länge man vred nyckeln, sen dog den o ville inte hoppa igång igen.. Kan de vara att man behöver vrida på fördelaren? Fattar inte riktigt dedär.
Hmm. Testa vrida på nyckeln o på med lite startgas samtidigt och full jävla sula samtidigt o se om den hoppar igång