Tipsa mig om en bra mc!

Neea
14 maj 2020 · 2 Inlägg

Hej,

Håller på att ta A2 kort och letar därför efter en bra mc! Jag tycker det är svårt att hitta exakt det jag söker efter, eftersom det finns så mycket där ute och jag bara hunnit skrapa ytan.
Jag tror jag vill ha en som inte väger så mycket, runt 170-180 kg, 250-600 cc men som sagt är det ju en A2:a jag kan köra så nettoeffekten måste kanske begränsas. ABS bromsar är ett måste har jag hört.
Jag kommer framförallt använda den till att resa, köra längre sträckor men även som mitt dagliga transportmedel om jag ska iväg på ärenden etc.
Att tillägga är att jag har ganska begränsad budget, gärna under 40,000 kr (så får ju leta begagnat). Men hjälp mig gärna med olika motorcyklar som är värda att hålla ögonen öppna för! smile

torsen
14 maj 2020 · 7 234 Inlägg

Du måste nog precisera ditt önskemål/användningsområde lite närmare.
Hur lång/kort och stark är du?
Stor/hög/tung mc kan vara mindre trevligt första året.
Är du ute efter en glidare så kanske Suzuki 650 Intruder, Honda 750 Twin eller Yamaha 535 Virago är någonting att börja med.
Så kan du köpa större mc andra året.
Avråder från europeiska mc p g a a de generellt är mindre driftsäkra samt sköra/ömtåliga.
Är med mc som med bilar = japsen är mer driftsäkra än mc från andra länder.
HD Sport är amerikansk = som en raggarbil = låter och slamrar mest - när den fungerar.
Tycket jag som inte ägt, men väl provat, även raceput-hojar.
Mina senaste hojar var Yamaha 1100 Virago och Suzuki 1400 Intruder.
Gillar stuket med "gynekologstolar".
Är f d miltär MC-Ordonans.
Första mc var Indian 650 m handväxel och fotkoppling samt tändning i vänstra handtaget.
Köptes när jag var 15 år för 200:-.

B  t w så är det helt fel årstid att köpa mc nu.
Begärs ohemult mycket för gammalt skrot.

Lycka till och berätta gärna vad det blev för mc!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang