Byte av motor saab 9-5 2.2 tid diesel

Jansonn
19 maj 2020 · 9 Inlägg

Vad måste man tänka på vid byte av motor i en Saab 9-5 tid -03? Har en komplett motor jag ska byta till, men vad får jag absolut inte missa? Både under och efter. Måste jag koda om boxarna etc?

ALLA kommentarer om att de inte är värt det etc undanbedes vänligt men bestämt.

Mew
20 maj 2020 · 2 152 Inlägg

Ska du montera en exakt likadan motor som sitter i bilen just nu? I så fall bör det inte vara några bekymmer med elektroniken. smile

Jansonn
22 maj 2020 · 9 Inlägg

Mew skrev:
Ska du montera en exakt likadan motor som sitter i bilen just nu? I så fall bör det inte vara några bekymmer med elektroniken. smile

Blir tyvärr inte en exakt likadan då jag hade 2.2 original men blir 1.9 fast min turbo nu. Så om jag fattar de rätt kommer jag behöva koda om boxarna va?

Presidento Of World
22 maj 2020 · 3 306 Inlägg

Jansonn skrev:

Mew skrev:
Ska du montera en exakt likadan motor som sitter i bilen just nu? I så fall bör det inte vara några bekymmer med elektroniken. smile

Blir tyvärr inte en exakt likadan då jag hade 2.2 original men blir 1.9 fast min turbo nu. Så om jag fattar de rätt kommer jag behöva koda om boxarna va?

Det är ju från isuzu maskin till Fiat så du lär ta med boxar osv från den andra bilen om du har tillgång till den. Ev låda ochså (?)

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Jansonn
23 maj 2020 · 9 Inlägg

Presidento skrev:

Jansonn skrev:

Mew skrev:
Ska du montera en exakt likadan motor som sitter i bilen just nu? I så fall bör det inte vara några bekymmer med elektroniken. smile

Blir tyvärr inte en exakt likadan då jag hade 2.2 original men blir 1.9 fast min turbo nu. Så om jag fattar de rätt kommer jag behöva koda om boxarna va?

Det är ju från isuzu maskin till Fiat så du lär ta med boxar osv från den andra bilen om du har tillgång till den. Ev låda ochså (?)

Jo precis. Jo ha tillgång till både boxarna och låda. Har tillgång till allt. 1.9 motorn går i bilen den sitt i nu, medan min 2.2 inte gå i motor då den tiggare ägaren hade bytt från original till nån annan motor som är okänd för mig.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang