Vad heter skyddskåpan?

Erateto
21 maj 2020 · 2 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/236/235859/235859-788604438cfda9f5b1d9f6518faaba90.jpg


Hej. Vad heter denna "skyddskåpa" till en Toyota corolla 1989? Har den något speciellt namn? Fästet har röstat sönder så jag behöver köpa en ny. Just nu hänger den och vibrerar.

Senast redigerat av Erateto (21 maj 2020)

husseman
21 maj 2020 · 1 577 Inlägg

Hmm. nja inte typ Börje eller så. Värmesköld avgas, eller avgasgrenrörsplåt borde duga. Att söka på begagnat e´nog lönlöst- då dessa brukar vara i dåligt skick o inte fyller nån större funktion. Ett par brickor o en rejäl klämma brukar funka för att få tyst på ljudet.
mvh/husse

Senast redigerat av husseman (21 maj 2020)

Erateto
21 maj 2020 · 2 Inlägg

Mmm, inte helt lätt att hitta. Kan man inte  ta bort skiten helt? Vad är liksom funktionen? Ett fäste som rostat sönder så svårt att fixa med brickor.

husseman
21 maj 2020 · 1 577 Inlägg

Hupp, du kan skrota den. Fyller ingen funktion, en kvarleva sen förgasartiden..då man va ute efter lite varmluft vid start.

mvh/husse

Senast redigerat av husseman (21 maj 2020)

Steff240
21 maj 2020 · 1 005 Inlägg

Det ska väl funka som en värmesköld och kanske även som beröringsskydd.
Sålänge inga sladdar eller slangar riskerar att komma i kontakt med grenröret så vågar jag nog påstå att det är riskfritt att ta bort skiten smile

Brådhis * Voff voff *
21 maj 2020 · 10 244 Inlägg

husseman skrev:
Hupp, du kan skrota den. Fyller ingen funktion, en kvarleva sen förgasartiden..då man va ute efter lite varmluft vid start.

mvh/husse

Rätt säker på att att det där är en värmesköld och att Toyota nog iaf hade nå´n tanke med att sätta dit den, tex att den ska skärma av värme från grenröret. Något som just värmesköldar är rätt bra på... wink

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
husseman
21 maj 2020 · 1 577 Inlägg

Hehe, mjo det e´väl tanken...men att ta bort den lär ingen märka. Bilen kommer rulla massor av mil till utan den. Vi snackar Toyota här.
mvh/Husse

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang