Volvo 850 utan gnista

seven-40
15 juli 2020 · 15 Inlägg

Brådhis skrev:

seven-40 skrev:
bytt kamaxelgivare ingen skilllnad har testa bogsera igång den startar icket

Provat med en startkabel mellan chassijord och motor? Jag hjälpte en kollega med en 960 med skumma elfel för en massa år sedan, visade sig att jorden var dålig mellan chassi och motor.

Ska kika tack för tips

seven-40
15 juli 2020 · 15 Inlägg

Brådhis skrev:

axxet skrev:

Growe skrev:

larmet gör att startmotorn inte går.. inget annat

startspärren så startar bilen men stänger av sig.. så dessa saker kan du utesluta

Undrar hur fasen han kan veta vilken typ av larm det är utan att äga fordonet..
Det kan t o m vara ett hemmabygge. .

Eftersom ytterst få personer sannolikt tagit bort originallarmet som i princip alla 850 levererades med så är det en klart vettig gissning att även denna har detta larm (som alltså bryter startmotorn). Larmet är en variant på Cargard 850S (eller var det 950S?) om jag minns rätt.

(Dessutom har trådskaparen skrivit i första inlägget att han provat att bygla larmet)

Ä
Veejar vara orginal larm så då utesluter jag det tack för den drar på starten men startar ej allt hände efter den ståt ute i vintras och skulle starta men var slut ström i batteriet så ecun har väll fått sig eller något

seven-40
15 juli 2020 · 15 Inlägg

håller på bli tokig på denna skit bil har gjort följande
bytt kamaxelgiare
rengjort och ohm mätt vevaxelgivare till 297ohm
allt ser bra ut i fördelar lock samt rotor
blåst rent stiften på styrenheten
systemrelät verkar fungera släpper fram ström till spridare iaf, då man vrider på nyckel
prövat bogsera igång hjälpte ej
är ström fram till spolen
alla säkringar är hela
provat byta batteri
vad göra

husseman
15 juli 2020 · 1 577 Inlägg

Hmm, sikta in dig på att få gnista. Ja hade bytt vevaxellägesgivare- en ohm mätning säger inget om signalen(bara att spolen e´hel i givaren). Om inte detta ger gnista - kolla alla viktiga + o gnd. till styrbox.

mvh/husse

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang