Linoljebaserat rostskyddsmedel för att skydda de nya bromsrören?

BlobbyAkuma
29 maj 2020 · 71 Inlägg

Hej,

Har spenderat dagen med att sandpappra och stålborsta rent samtliga bromsrör, finaa och blanka blev dom! Nu undrar jag vad jag ska använda mig utav för att skydde de lite extra så jag slipper göra om detta en längre tid? Vill helst inte ha något färgmedel på de utan funderar mest på https://www.biltema.se/bilvard/bilunder … 2000021462

Fungerar detta eller är det bättre att bara låta bli att smörja in de med rostskydd?

Tack på förhand och trevlig helg!

Opel Astra F "Klam" (1994)
husseman
29 maj 2020 · 1 577 Inlägg

Hupp, låter som du haft en spännande dag med dina bromsrör. Hehe.  Numer byter man till koppar o behöver aldrig bry sig igen. E´dina bromsrör rena o fina så funkar en blandning av Linolja o Sågkedjeolja perfekt för att slippa rost- har sprutat många bilar med detta undertill o de har klarat sig bra.  Förr sprutade man med spillolja o de bilarna klarade sig bra oxå. Tyvärr så e´detta historia då miljömupparna inte tillåter såna saker längre. Men linolja kommer funka.
Hade bäst o trevlig Helg-Skål/husse

BlobbyAkuma
29 maj 2020 · 71 Inlägg

husseman skrev:
Hupp, låter som du haft en spännande dag med dina bromsrör. Hehe.  Numer byter man till koppar o behöver aldrig bry sig igen. E´dina bromsrör rena o fina så funkar en blandning av Linolja o Sågkedjeolja perfekt för att slippa rost- har sprutat många bilar med detta undertill o de har klarat sig bra.  Förr sprutade man med spillolja o de bilarna klarade sig bra oxå. Tyvärr så e´detta historia då miljömupparna inte tillåter såna saker längre. Men linolja kommer funka.
Hade bäst o trevlig Helg-Skål/husse

Som vanligt dyker han upp när man minst anar det! Hej och tack igen Husseman, jag kör på det! Och trevlig helg min vän.

Opel Astra F "Klam" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang