Hur låser jag bilen?

Olympz
30 maj 2020 · 26 Inlägg

Tjena, köpt en Volkswagen passat b5 -00 som nyckeln (Dosan) lagt av på när det kommer till låsning och öppning av fordon. Så jag tänkte att jag skulle ta bort kåpan som sitter där bredvid dörrhantaget, innanför den ska sedan låskolven sitta så jag kan öppna manuellt med nyckeln. Tar bort kåpan och inser att den inte finns där. Hur ska man då få upp bilen ifall batteriet skulle vara slut?

Myhran
30 maj 2020 · 452 Inlägg

Passat från 00 har ingen lös kåpa att pilla bort som de nyare bilarna har, man får gå genom bakluckan isf, har den inget synligt lås har någon bytt ut låset och ersatt med en ”plugg” så det skall bli svårare för rövare att ta sig in i bilen,
Men bakluckan borde ha lås vad jag minns,

Med vänlig hälsning,

jaka54
30 maj 2020 · 5 718 Inlägg

Hej!
"Dosan lagt av"?
Den har batteri! Har du bytt det?

Olympz
31 maj 2020 · 26 Inlägg

Jo bakluckan hade en gömd låskolv, men kan ju inte klättra in den vägen varje gång haha.
Vi löste problemet, Av någon anledning så blev min bilstereo kortsluten, och varje gång jag kopplade in den så försvann även låsfunktionen via dosan. Var bara att trycka in en ny Stereo i bilen samt lossa på pluskabeln på batteriet i 15 minuter sedan funkade låset och det igen smile Tack ska ni ha iaf!

Senast redigerat av Olympz (31 maj 2020)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang