Köpråd 30-50k sportig bil

caromania Forummoderator
3 juli 2020 · 9 296 Inlägg

1Adrian1 skrev:

Rexel skrev:

1Adrian1 skrev:
car.info, fantastisk sida att använda! big_smile

Härligt, FN2 är härliga bilar de med. EP3 kommer sällan upp till salu, inte minst sagt hos handlare. Men har man tur så kommer det upp en i Stockholm wink

Lite off topic men hur tillförlitlig är egensligen car.info? Söker jag på min egen bil tex där jag vet precis hur den är servad (på märkesverkstad) så ser det ut som att den aldrig någonsin blivit servad tex. Går det öht att lita på den historiken som presenteras där?

Kolla servicehistorik på carinfo är inge bra.

Men fantastisk sida om man vill kolla antal ägare, om den varit importerad, om den varit krockad, hur mycket den varit uppe för på tex blocket osv smile

Nä inte det heller, ingen av mina leksaksbilar är korrekt där.
Edit: Eller, ja, jo, ska man titta på en V70 eller Golf så kanske det funkar.

Senast redigerat av caromania (3 juli 2020)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
candyweiss
3 juli 2020 · 875 Inlägg

Rexel skrev:

1Adrian1 skrev:

Tom_Bombadill skrev:

Ah sant. Det missade jag när jag kollade. Konstigt kändes typ rätt billigt.

Förresten, var o provkörde en civic Type r fn2. Den var väldigt rolig men just den jag provkörde var det lite för mycket fel på. Skulle vilka provköra en ep3 också innan jag bestämmer mig men svåra att hitta i Stockholm.

car.info, fantastisk sida att använda! big_smile

Härligt, FN2 är härliga bilar de med. EP3 kommer sällan upp till salu, inte minst sagt hos handlare. Men har man tur så kommer det upp en i Stockholm wink

Lite off topic men hur tillförlitlig är egensligen car.info? Söker jag på min egen bil tex där jag vet precis hur den är servad (på märkesverkstad) så ser det ut som att den aldrig någonsin blivit servad tex. Går det öht att lita på den historiken som presenteras där?

Likadant på min bil. Saknas info om service som jag gjort på VW-verkstad. Jag mailade Car-Info om det och svaret var att man måste själv som bilägare kunna visa upp hur/när/var den är servad vid försäljning. Car-Info har ingen möjlighet att kontrollera dessa uppgifter eller lägga in dem.

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
3 juli 2020 · 17 460 Inlägg

candyweiss skrev:

Rexel skrev:

1Adrian1 skrev:

car.info, fantastisk sida att använda! big_smile

Härligt, FN2 är härliga bilar de med. EP3 kommer sällan upp till salu, inte minst sagt hos handlare. Men har man tur så kommer det upp en i Stockholm wink

Lite off topic men hur tillförlitlig är egensligen car.info? Söker jag på min egen bil tex där jag vet precis hur den är servad (på märkesverkstad) så ser det ut som att den aldrig någonsin blivit servad tex. Går det öht att lita på den historiken som presenteras där?

Likadant på min bil. Saknas info om service som jag gjort på VW-verkstad. Jag mailade Car-Info om det och svaret var att man måste själv som bilägare kunna visa upp hur/när/var den är servad vid försäljning. Car-Info har ingen möjlighet att kontrollera dessa uppgifter eller lägga in dem.

Jag kollade upp en 2 år gammal bil som vi har ärvt. Även det en VW. Där står alla servicearbeten med.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Utmarks-Loke
3 juli 2020 · 5 833 Inlägg

Det är väl så att bara vissa verkstäder rapporterar servicen någonstans där car.info har tillgång till infon

candyweiss
3 juli 2020 · 875 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
Det är väl så att bara vissa verkstäder rapporterar servicen någonstans där car.info har tillgång till infon

Det märkliga är att bilen fått all service på samma VW-verkstad, men 1 är inte med på Car-info.

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang