Bilen köptes för någon månad sen, obesiktigad och nästan redo för skroten. 745 90 B230FT + Tanken från början var bara att köpa och få igenom bes i stort sett, men det började med att inredningen va så illa så att allt åkte på tippen fortare än att jag han och en bild på det..
Jagade svart inredning, allt som satt från fabrik och lite till. Allt är svart (solskydd/tak mm) förutom mattor och classic stolarna fram. kommer ordna bättre bilder inuti när det är städat
Efter inredningen va klar så va de dax att ta tag i motorn, behövde sig en omgång, lite svart färg snabbt. Slutade inte så..
Botten är orört(mycket fint) Topp som varit hos overboostracing minns inte helt vad som är gjort, men slipad backcut/insug och avgas, std ventiler. Arbetet gick på runt 9k. 99% av alla bult och slanklämmor nya Generator/kylare/filter/olja/stift/sotningssats/ Kamremssats/ termostat med mera!!! Och massa puts och renovering
Dagen igår slutade med att bilen tvärdog, så vi fick åka tillbaka idag och kika på vad som kan ha hänt.. Visade sig tillslut att tändspolen hade ström men skickade inte ut någon gnista, misstänkte då tändmodulen. Men bytte den och ingen skillnad, den startade och gick fint en sväng helt plötsligt, men sen tvärdöd, gick fint på starten och pumparna gick och spridarrelä gick så bytte typ allt som gick o byta till en början innan ja gick igenom elen (bytet från lh2.2 till lh2,4) och allt va i ordning lixom.. Timmar senare dyker problemet upp och visar sig att det är en kabel som ärjat upp bakom damasken mellan stiftet i kontakten till tändmodulen Så massa arbete återstår för och få tillbaka allt snyggt. Men startar iallafall och går mycket fint, Har dock ett vakuum läckage ja inte riktigt kunna lokaliserat än, så går inte helt 100 på tomgång.. Men det slog mig nu ochså att kammen är en inslipad v kam, så är ganska arg på tomgång redan som den är
Bilder från idag
Vi gick även lös på ca 8 lyktor och resultatet blev helt okej! alla ställskruvar fungerar osv