VW Lt 35 - 00.

pellan1954
3 juni 2020 · 2 Inlägg

Hej, inköpt en VW lt 35 - 00. Förstått baserat på Mercedes Sprinter. Bakom vakuum ballongen sitter en säkrings hållare, 3st. Den vänstra bränner om tändningen är av eller på (30amp). Någon som kan härleda funktion/anledning.
Tack...
https://www1.garaget.org/gallery/images/236/235969/235969-61cb8651eae40337cc3790bbdc1d9e15.jpg

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
3 juni 2020 · 4 917 Inlägg

Anledningen kan vara att den ligger mot chassiejord någonstans på vägen..
Så har du inget schema så får du följa det röda snöret..smile
MEN har du ett simpelt mätverktyg så kan du t o m mäta och se vad du har för mätvärde på det röda kablaget..
Förmodligen har du då nästintill kortslutning mot jord..
Så ställ mätarn på 200 Ohm och håll en av anslutningarna mot batteriets jord och mät..

Senast redigerat av axxet (3 juni 2020)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
zzr9409209
3 juni 2020 · 716 Inlägg

Ser eftermontera ut , vämare/larm?

husseman
3 juni 2020 · 1 577 Inlägg

Hehe.. sånt e´spännande.. nån muppvärmare installerad? Annars kör med Röksignaltekniken. En lärare på El/Tele visade en gång hur man felsöker kablar som INTE ligger i kabelstammar o kan elda upp nåt viktigt hur man gör. Ta fram ett likspänningsagg. eller lägg direktplus på kabeln o kolla var det ryker. Där e´problemet..- inget jag Rek. på en modern bil....men denna borde det funka på. Tips om du inte orkar följa tråden till nån menlös pryl som e´kass. Lägg bara på till du får röksignal, sen koppla bort. Inte seriös felsökning- men brukar funka.

mvh/husse

pellan1954
4 juni 2020 · 2 Inlägg

Hej igen,  Axxet samt övriga. Inget larm/värmare inkopplat. Mätit kontakterna samtliga på +sidan ger normal spänning 12.9v, på den spökande vänstra säkringen ger Ohm mätningen enligt Axxet ,1.8 Ohm.
Skalat kabel gatan upp till torped väggen där den röda går in i en kontakt där den byter skepnad i färg svart-vit med röda prickar. Kollat kabeln tillbaks till säkringen med signal, inga problem. Kabel ifrån Säkrings sidans + till batteri kabel kollad Ok. Relät som ligger bakom på bilden matas via två röda ifrån säkringsbryggan på bilden, har kollat relät, Ok.
Någon ide , anybody......!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang