Volvo 740-88 LH2.2 med b230FD har ingen gnista!

Albinerikols
3 juni 2020 · 4 Inlägg

Tjena köpte en 740-88 med lh2.2 och b230fd motor. När jag köpte den så startade den inte.
Böt hallgivare o den hoppade igång utan problem. Men den gick inte riktigt bra. Den typ misstände. Så jag började byta delar i tändningväg.
Har bytt:
Tändstift(nytt)
Tändkablar (nytt)
Tändspole
Rotor ooh fördelare (nytt)

Utan framgång. Sen helt plötsligt så försvann gnistan helt...
Har för mig att jordkablen på Tändspolen ska "pulsera" men när man kör den på starten så är det konstant jord just nu. Här även testat en annan tändbox med samma nummer. Oxå utan framgång.
Blir helt galen.
Nån som har nått tips vad det kan vara

husseman
3 juni 2020 · 1 577 Inlägg

Hmm.. sitter det inte en tändmodul på dessa? Dessa kan klappa ihop. Brukar sitta med alukyl. mot vägg i motor rummet. Inte igår man skruvade med dessa men såna har man bytt många. Kolla efter den.

mvh/husse

Albinerikols
3 juni 2020 · 4 Inlägg

husseman skrev:
Hmm.. sitter det inte en tändmodul på dessa? Dessa kan klappa ihop. Brukar sitta med alukyl. mot vägg i motor rummet. Inte igår man skruvade med dessa men såna har man bytt många. Kolla efter den.

mvh/husse

Glömde skriva att jag testat mella olika tändmoduler oxå. Utan resultat

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
3 juni 2020 · 4 917 Inlägg

Jag hade bytt dendär hallgivaren 1 gång till..
För den gick ju igång på den du bytte till..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Albinerikols
4 juni 2020 · 4 Inlägg

Nej det är inte den de är fel på är jag nästa säker på. För när den va paj förra gången så kom det ingen soppa heller men de gör de nu

husseman
5 juni 2020 · 1 577 Inlägg

Hmm, inte en ny grillad spole?- testa med en annan... låter som du testat det mesta.
Lycka till/husse

Albinerikols
5 juni 2020 · 4 Inlägg

husseman skrev:
Hmm, inte en ny grillad spole?- testa med en annan... låter som du testat det mesta.
Lycka till/husse

Ingen aning har 2 st ska testa byta. Imorgon

ivve3322
18 januari 2021 · 1 Inlägg

Albinerikols skrev:

husseman skrev:
Hmm, inte en ny grillad spole?- testa med en annan... låter som du testat det mesta.
Lycka till/husse

Ingen aning har 2 st ska testa byta. Imorgon

Kom du fram till något?
har samma problem i min bil, igen gnsita från spolen, å har bytt hallgivare, tändspole, tändmodul, rotor, fördelarlock utan framgång

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang