Lite problem med Saab 9-5 Oljeläckage på en 04:a

Tobbeshoj
6 juli 2020 · 101 Inlägg

Ja det kan tänkas, oljan som finns mot torpeden är mer kladdig o lite äldre som jag ser det, svårt o se på bild o film, den är väl inte så dyrt så det är lika bra o byta den

husseman
6 juli 2020 · 1 588 Inlägg

Hehe- kom ihåg vem som sa att vevens packbox va slut . <---
mvh/husse

Tobbeshoj
6 juli 2020 · 101 Inlägg

Ja det var duktigt av dig hehe, är dock inte säkert på att det bara är den, men får ju börja på den i alla fall, hoppas det räcker med den 😋

husseman
6 juli 2020 · 1 588 Inlägg

hupp, när du ändå river i sakerna.. så byt tunna o-ringen runt oljepumpen, den kan läcka oxå.

mvh/husse

Tobbeshoj
6 juli 2020 · 101 Inlägg

Då blir jag osäkert på var jag hittar den, för det är väl inte innanför vevaxelpackningen eller

husseman
7 juli 2020 · 1 588 Inlägg

mjo, lite länge in måste du...  men det e´inget konstigt.

mvh/husse

Tobbeshoj
7 juli 2020 · 101 Inlägg

För o va säker på att vi pratar samma språk hehe, är det den innanför dem stora låsringen för man behöver ett stort verktyg

EmsAnders
7 juli 2020 · 151 Inlägg

Tätningar till kamkedjesträckaren är nog dåliga, sitter en tredotätning och en liten o-ring där. Brukar söla på baksidan av blocket och multiremmen kastar runt oljan lite överallt. Så byt dem och packbox vid remskivan så blir det nog tätt.

Tobbeshoj
7 juli 2020 · 101 Inlägg

Har kollat ganska mycket på det, men det är rätt torrt vid den platsen

Tobbeshoj
7 juli 2020 · 101 Inlägg

Om jag nu skulle byta tätningar vid sträckaren med, går det o ta de gamla tredo o o-ring o gå till t ex swerull eller liknande o få rätt , tycker det ser svårt ut på nätet

husseman
8 juli 2020 · 1 588 Inlägg

Tobbeshoj skrev:
För o va säker på att vi pratar samma språk hehe, är det den innanför dem stora låsringen för man behöver ett stort verktyg

Hehe, jupp en hyfsad låsringtång e´inte fel. O nån radiomejsel att hjälpa till med. Nu e´du inne vid oljepumpen, som normalt inte behöver röras...byt bara o-ringen runt huset.

mvh/husse

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang