Vauxhall som stått sen 1988

Det här är en Vauxhall Viva som stått i en ladugård sedan 1988. Den har klarat sig relativt bra från rost undertill och verkar vara nån sportversion för den har skivbromsar fram! Än så länge har jag bara dragit hem den och lyft ur motorn och tagit isär motorn. Jag fick hem nya kolvringar i veckan och nya packningar är på väg. Känner att det går lite trögt så jag hoppas jag kan få lite påhejningar här så man får tummen ur! Min tanke är självklart att få ut den på vägen igen med det utseendet den åtdragit sig under tiden i ladan. Om någon har mektips eller tips till var jag kan hitta delar från företag i landet blir jag glad!
  • 5 Följare
  • 653 Visningar
  • Uppdaterades senast 10 juli
SveaRike Delirium Tremens
18 juni · 101 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/156/155793/155793-fe0c5690b1f59190c5e4b5ecd5a22545.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/156/155793/155793-2ffbefe447fd9c835c2988753993892c.jpg

Det här är en Vauxhall Viva som stått i en ladugård sedan 1988.

Den verkar ha klarat sig rätt bra från rost undertill men har tagit till sig en fin patina på utsidan och det verkar även vara nån sorts sportversion för den har skivbromsar fram!

Jag köpte den i augusti -19 och har inte gjort mycket mer än tagit hem den och lyft ut motorn och plockat isär den litegrann. I veckan fick jag hem lite nya kolvringar och nya packningar är på väg. Min tanke är såklart att en dag få ut den på vägen igen med precis det utseendet den åstadkommit i ladan,  men jag känner själv att det går lite trögt så jag hoppas att få lite folk att heja på en här! Och alla tips om vilka delar som passar från andra bilar och var man kan hitta delar inom landet emottages varmt!

Mycket är lagom
MrJackePacke
4 juli · 81 Inlägg

Fått ihop motorn än med nya kolvringarna?smile

SveaRike Delirium Tremens
10 juli · 101 Inlägg

MrJackePacke skrev:
Fått ihop motorn än med nya kolvringarna?smile

Näru, det har stått still, får se om det kan hända nåt nu under semestern!

Mycket är lagom
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang