Bil försäkring

sollu
2 juli 2020 · 413 Inlägg

Hej
Nyss köpte vi en Nissan Qashqai 2018. Vi brukar försäkra bilarna hos Länsförsäkringar. Men priset hamnar ungefär 9000 medan hos Nissan 4500.
Vad har ni för erfarenhet hos Nissan försäkringsbolaget? Är dem bra eller dåliga?
Tack för hand

mb_pucken
2 juli 2020 · 5 083 Inlägg

Uppfattar det när jag kollar runt lite att Nissan försäkring samarbetar med IF. Så skulle tro att det funkar alldeles utmärkt :-)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
2 juli 2020 · 17 379 Inlägg

Har ni fått 14 dagars fri försäkring med köpet eller? Annars om ni redan tecknat en kan det bli svårt att byta efter en viss tid. Men det går.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
sollu
2 juli 2020 · 413 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Har ni fått 14 dagars fri försäkring med köpet eller? Annars om ni redan tecknat en kan det bli svårt att byta efter en viss tid. Men det går.

Hej
Nä det har vi inte! jag köpte bilen i måndags försäkrade jag bilen direkt  hos LF eftersom jag hade två bilar hos LF. När jag googla lite grann hittar jag nästan halva priset hos Nissan. Idag när jag ringde till LF kvinna frågade mig varför jag byter. Klart så dyrt sa jag. Hon sa att bilen är försäkrad hos Trygg-Hansa. Då blir galen. Trygg-Hansa bjuda oss en vecka fri försäkring utan kontakta oss nä sa jag. Jag kasta bort T-H och LF o köpte hos Nissan nästan halva priset!

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
2 juli 2020 · 4 917 Inlägg

Svedea hade jag med ca 1400 kr i trafikförsäkring ifjor på min gamla häck och när dom helt busfräckt höjde priset på nästa e-faktura med 200 så blev jag minst sagt förb..,arg alltså..sad
Jag är ju inte direkt en kund som schabblar med försäkringsbolag direkt..
Dvs, jag kör ju inte som bussar och taxi, utan som man ska, för att inte råka illa ut..smile
Så då kollade jag upp om man eventuellt kunde hitta något stackars försäkringsbolag som låg där runt priset jag hade tidigare..
Och döm om min förvåning när jag fick upp självaste IF som absolut billigaste och med endast en smärre utgift på knappt 700 riksdaler /år !.
Det var ju för fasiken halva priset mot vad jag hade 1 år innan!
Så jag blev inte gammal hos svedea, utan bytte på studs till IF såklart..
Och tror ni inte att svedea gnällde direkt och skulle påvisa att jag måste ha en försäkring på bilen..
Precis som om jag inte visste det efter närmare 50 år bakom ratten..roll

Senast redigerat av axxet (2 juli 2020)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang