Eftermontera elektrisk motorvärmare alt. parkeringsvärmare, kostnad?

Zacelf
3 juli 2020 · 2 Inlägg

Hej!

Jag har nyligen införskaffat mig en Mercedes C-class, Diesel motor, årsmodell 2013. Jag är super nöjd med allt bortsett från att bilen saknar någon form av värmare. Jag funderar lite på vad det skulle kosta att eftermontera en elektrisk motorvärmare, alternativt en bränsledriven parkeringsvärmare? Vad är att rekommendera?
Jag har tillgång till el-uttag så det är inget bekymmer, funderar bara på fördelar och nackdelar samt vad det skulle gå på för delar + arbete på en auktoriserad verkstad. Någon med erfarenhet?

Mvh

husseman
3 juli 2020 · 1 588 Inlägg

Hmm, på en Auk. verkstad blir allt dyrt. En elektrisk motorvärmare e´nästan 99% problemfri o lär bli billigast att montera. Men kostar nog minst 7-10 k ..nu dubblar ja priser vi hade tagit. En Dieselvärmare är som bingolotto. vissa går skitbra o vissa e´det första en kund klagar på när det gäller nybilsköp. De kostar rätt bra med kulor oxå..gissar på 20-30k med installation på Auk. verkstad...men kan vara ännu dyrare. Ja hade valt el, alla dar i veckan.
mvh/husse

Brådhis * Voff voff *
3 juli 2020 · 10 277 Inlägg

Till hösten brukar det finnas erbjudanden runt 5000:- hos olika verkstadskedjor för montering av elmotorvärmare. Ring runt och kolla så kanske nå´n har det även nu?

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang