Feltajmad Audi A3 problem

Elululu
4 juli 2020 · 3 Inlägg

Hey!!

Audi A3 8p 2.0 tfsi quattro 2006

Jag har fått min kamkedja och spännare bytt för att de var lite högljudda. Verkstaden som fixade det sa att motorn var feltajmad med 2 ”pins” och hade korrigerat det. Jag vet inte riktigt om jag känner en skillnad men den går rätt så bra. Men efter bytet av kedja, spännare och nya tändstift så har min bil börjat göra ett konstigt ljud vid uppstart.

När jag startar bilen så låter det som 1-3 ”dunk” under fötterna, (extra tydligt i broms eller kopplingspedalen). Ljudet kommer direkt när bilen startar. Det stör inte körningen eller något annat så vitt jag vet, men det är ett ljud som inte fanns inann jag gjorde bytet.

Jag åkte tillbaka och herrn sa att det kan vara så att det kan vara något som är orsakat för att motorn har körts feltajmad en period. Han gissade på att det kan vara att bilen inte riktigt hänger med nu när den startar ”snabbare” än förr.

Jag är sämst på det här och tänkte kanske lämna in den till någon annan som får kolla upp vad det kan vara för något, men tänkte någon av er kanske har koll på vad det kan vara?

Tacksam för all hjälp ✌️

husseman
4 juli 2020 · 1 588 Inlägg

Hmm, mjo lämna in e´en bra idé...kanske motorn stod rätt o verkstan gjorde fel..eller kanske bara ett motorfäste. Låt en verkstad som inte varit på bilen kolla upp den, e´mitt tips.

mvh/husse

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang