Byta bilförsäkring.

sollu
8 juli 2020 · 413 Inlägg

Hej alla klockare!
Vara bilar försäkrad hos LF som tur byter vi vår Toyota mot Nissan. LF för Nissan vill ha 8xx per månad men hos Nissan 5xx.
Nu vill Vi byta försäkringsbolaget för vår  Volvo V60. Hos LF 7800 per år medan 5300 hos volvia. Avtalet står 01/07/2021. Jag tror jag ska vänta till den datum som vi ha avtalen. Nu tänkte jag ställa av  bilen och efter några dagar ställa på och  ä byta försäkringsbolaget.
vad har ni för erfarenhet el tips?
Tack för hand

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
8 juli 2020 · 4 917 Inlägg

Kika lite på IF och se vad dom kan prestera.
Jag bytte själv dit och döm om min förvåning när jag fick sänkt med nästa halva priset !
Men nu är ju jag en gammal gubbe som inte kör så mycket, så det blir kanske andra bullar för dig om du är en ung spoling..smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
sollu
8 juli 2020 · 413 Inlägg

axxet skrev:
Kika lite på IF och se vad dom kan prestera.
Jag bytte själv dit och döm om min förvåning när jag fick sänkt med nästa halva priset !
Men nu är ju jag en gammal gubbe som inte kör så mycket, så det blir kanske andra bullar för dig om du är en ung spoling..smile

Är 32 år gammal! Jag kolla hos volvia o tar extra skydd som täcker bilnyckeln o små grejer men stor skillnad med LF.

janli
8 juli 2020 · 91 Inlägg

Nu vet jag inte vilken V60 du har, men vi betalar 332kr/mån hos ICA försäkringar för en V60 T3.

sollu
8 juli 2020 · 413 Inlägg

janli skrev:
Nu vet jag inte vilken V60 du har, men vi betalar 332kr/mån hos ICA försäkringar för en V60 T3.

Volvo v60 t3 r-design -12 kör 700 mil per år ibland mindre eftersom jag kör korta sträckor o har andra bil.

Senast redigerat av sollu (8 juli 2020)

janli
8 juli 2020 · 91 Inlägg

sollu skrev:

janli skrev:
Nu vet jag inte vilken V60 du har, men vi betalar 332kr/mån hos ICA försäkringar för en V60 T3.

Volvo v60 t3 r-design -12 kör 700 mil per år ibland mindre eftersom jag kör korta sträckor o har andra bil.

Kolla på ICA Bilförsäkringar vad det kostar.

sollu
8 juli 2020 · 413 Inlägg

janli skrev:

sollu skrev:

janli skrev:
Nu vet jag inte vilken V60 du har, men vi betalar 332kr/mån hos ICA försäkringar för en V60 T3.

Volvo v60 t3 r-design -12 kör 700 mil per år ibland mindre eftersom jag kör korta sträckor o har andra bil.

Kolla på ICA Bilförsäkringar vad det kostar.

Stå 592 per månad och självrisk 3500!

sollu
8 juli 2020 · 413 Inlägg

Billigaste är hos volvia 458 per månad! Men ska fråga hos Nissan imorgon. Man kan inte  kolla andra märke via online.

Senast redigerat av sollu (8 juli 2020)

janli
8 juli 2020 · 91 Inlägg

sollu skrev:

janli skrev:

sollu skrev:

Volvo v60 t3 r-design -12 kör 700 mil per år ibland mindre eftersom jag kör korta sträckor o har andra bil.

Kolla på ICA Bilförsäkringar vad det kostar.

Stå 592 per månad och självrisk 3500!

Okey! Det kanske beror på var du bor och ålder.

Janneutanb
9 juli 2020 · 7 267 Inlägg

sollu skrev:
Hej alla klockare!
Vara bilar försäkrad hos LF som tur byter vi vår Toyota mot Nissan. LF för Nissan vill ha 8xx per månad men hos Nissan 5xx.
Nu vill Vi byta försäkringsbolaget för vår  Volvo V60. Hos LF 7800 per år medan 5300 hos volvia. Avtalet står 01/07/2021. Jag tror jag ska vänta till den datum som vi ha avtalen. Nu tänkte jag ställa av  bilen och efter några dagar ställa på och  ä byta försäkringsbolaget.
vad har ni för erfarenhet el tips?
Tack för hand

Bara att ställa av bilen så ringer du till försäkringsbolaget och säg upp försäkringen så den inte startar igen när du ställer på bilen dagen efter.
Sen är det bara att ringa nya bolaget och teckna hos dom.

Equium
9 juli 2020 · 354 Inlägg

Jag tror man måste göra ett ägarbyte för att kunna byta försäkring (inom bindningstid) numera?

Senast redigerat av Equium (9 juli 2020)

sollu
9 juli 2020 · 413 Inlägg

Equium skrev:
Jag tror man måste göra ett ägarbyte för att kunna byta försäkring (inom bindningstid) numera?

Ja helt rätt! Nyss dem ringde mig och sa det går inte säga upp avtalen. 2 Alternativ
1, vänta tills nästa år 1-7-2021
2. Göra ägarebyte
Tråkigt

Senast redigerat av sollu (9 juli 2020)

sollu
9 juli 2020 · 413 Inlägg

Hör ni jag fattar ingenting! Nu ställa av bilen. LF sa att nästa gång när vi ställa på bilen det går automatiskt. Men om vi väntar en månad då kan vi byta bolaget. Andra tjejen sa om vi ta bort garage försäkring då kan vi byta bolaget när som helst sa hon. Till vem ska jag lita? Nån som har gjort som jag gör?

Cuefa Ain't no place like home...
9 juli 2020 · 4 628 Inlägg

Vad gäller byte av försäkringsbolag så är det olika för olika bolag, de flesta brukar inte vara så pigga på att hjälpa till i det ärendet dessvärre.
Ang. pris på försäkring, jag har Dina Försäkringar på min bil och det är överlägset billigast för min del i alla fall.
Jag är "bara" 38 men bor å andra sidan i obygden i Norrland.

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
sollu
9 juli 2020 · 413 Inlägg

Cuefa skrev:
Vad gäller byte av försäkringsbolag så är det olika för olika bolag, de flesta brukar inte vara så pigga på att hjälpa till i det ärendet dessvärre.
Ang. pris på försäkring, jag har Dina Försäkringar på min bil och det är överlägset billigast för min del i alla fall.
Jag är "bara" 38 men bor å andra sidan i obygden i Norrland.

Ju men tre personer pratar olika.
1.Kvinnan sa det går inte byta man måste vänta till juli 2021.
2, mannen sa att om vi ställa av bilen o ta bort garage försäkring, då måste vi väntar en månad för att byta bolaget.
3 tredje kvinnan sa att bilen är inte oss längre så ni få försäkra bilen hos nån annan om ni vill sa hon.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang