Vilken bil?

Saritta
11 juli 2020 · 4 Inlägg

Hej!
Ensam med barn varannan vecka och behöver en mindre Och billigare  bil än den jag har idag (V50).
Vilka bilar är billiga att äga samt bensinsnåla?
Jag kör sällan flera timmar utan mer kortare sträckor för inköp och aktiviteter.

Vad Rekommenderar ni för bil?

torsen
11 juli 2020 · 7 198 Inlägg

Honda Jazz, Mazda 2, Toyota Aygo, Suzuki flera modeller.

panda666
11 juli 2020 · 4 228 Inlägg

Saritta skrev:
Hej!
Ensam med barn varannan vecka och behöver en mindre Och billigare  bil än den jag har idag (V50).
Vilka bilar är billiga att äga samt bensinsnåla?
Jag kör sällan flera timmar utan mer kortare sträckor för inköp och aktiviteter.

Vad Rekommenderar ni för bil?

budget? sedan, kombi, småbil, coupe? manuell/automat?

annars skulle jag hålla med förre skribent och rekommendera typ citroen c1, toyota aygo, peugeot av samma storlek(glömt namnet på modellen) .

Utmarks-Loke
11 juli 2020 · 5 813 Inlägg

Suzuki swift? Men annars vet jag inte om det finns några pengar att spara på att byta bort en V50, det är ju inga jättebilar de heller

SportPilot Ubåtsingenjör
11 juli 2020 · 7 217 Inlägg

hyundai i20

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Saritta
11 juli 2020 · 4 Inlägg

torsen skrev:
Honda Jazz, Mazda 2, Toyota Aygo, Suzuki flera modeller.

Tack snälla ska kika på dem och läsa lite mer.

Saritta
11 juli 2020 · 4 Inlägg

panda666 skrev:

Saritta skrev:
Hej!
Ensam med barn varannan vecka och behöver en mindre Och billigare  bil än den jag har idag (V50).
Vilka bilar är billiga att äga samt bensinsnåla?
Jag kör sällan flera timmar utan mer kortare sträckor för inköp och aktiviteter.

Vad Rekommenderar ni för bil?

budget? sedan, kombi, småbil, coupe? manuell/automat?

annars skulle jag hålla med förre skribent och rekommendera typ citroen c1, toyota aygo, peugeot av samma storlek(glömt namnet på modellen) .

Budget : 60-80 k
Automat
Gärna sedan
Vad är coupe?🙈

Presidento Of World
11 juli 2020 · 3 306 Inlägg

Opel Astra 1.6

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
panda666
11 juli 2020 · 4 228 Inlägg

Saritta skrev:

panda666 skrev:

Saritta skrev:
Hej!
Ensam med barn varannan vecka och behöver en mindre Och billigare  bil än den jag har idag (V50).
Vilka bilar är billiga att äga samt bensinsnåla?
Jag kör sällan flera timmar utan mer kortare sträckor för inköp och aktiviteter.

Vad Rekommenderar ni för bil?

budget? sedan, kombi, småbil, coupe? manuell/automat?

annars skulle jag hålla med förre skribent och rekommendera typ citroen c1, toyota aygo, peugeot av samma storlek(glömt namnet på modellen) .

Budget : 60-80 k
Automat
Gärna sedan
Vad är coupe?🙈

sorry coupe är alltså en 2 dörrars bil.
Kan rekommendera lexus is 250, bekväm och fin sedan som sällan strular, fina bilar faktiskt med fullt med bekväm utrustning så som keyless motorstart, parkeringssensorer och xenon.

https://www.blocket.se/annons/gavleborg … 0/89692379

eller varför inte en volvo s60? jävligt bekväma och tysta bilar som går väldigt bra på motorväg. Enligt mig av de bästa stolarna man kan nånsin hitta, så jäkla bekväma att man aldrig vill hoppa av bilen.

https://www.blocket.se/annons/skane/vol … m/90875591

Dom 2 ja kan tänka mig just nu, en lexus eller en volvo;)

SportPilot Ubåtsingenjör
11 juli 2020 · 7 217 Inlägg

Han letar väl efter en bil som är billigare att äga än en v50?! Både s60 och is250 är dyrare att äga, rätt mycket dyrare dessutom

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
panda666
11 juli 2020 · 4 228 Inlägg

SportPilot skrev:
Han letar väl efter en bil som är billigare att äga än en v50?! Både s60 och is250 är dyrare att äga, rätt mycket dyrare dessutom

hmm hur fan missade ja det? att hen ville ha nått billigare? eftersom hen skrev att hen skulle bara kortare sträckor antog jag att det kanske inte är världens undergång med soppaförbrukning osv. men s60 och lexus är inte så dyra att hantera, försäkring är billigt på dom båda samt lexus är kvalite och kommer inte paja så ofta, s60 är också billigt i inköp så hen sparar en slant och kan lägga på reparationer i framtiden eller annat skoj.

Saritta
11 juli 2020 · 4 Inlägg

Saritta skrev:
Hej!
Ensam med barn varannan vecka och behöver en mindre Och billigare  bil än den jag har idag (V50).
Vilka bilar är billiga att äga samt bensinsnåla?
Jag kör sällan flera timmar utan mer kortare sträckor för inköp och aktiviteter.

Vad Rekommenderar ni för bil?

Har hört att Lexus hybrid ska vara bra. Vad har ni för erfarenheter av dessa bilar?
Jag försöker värdera om det kanske är bättre att lägga en högre summa på en bil som kanske är snällare mot plånboken? (Om Lexus är det ) Och miljön.

panda666
11 juli 2020 · 4 228 Inlägg

Saritta skrev:

Saritta skrev:
Hej!
Ensam med barn varannan vecka och behöver en mindre Och billigare  bil än den jag har idag (V50).
Vilka bilar är billiga att äga samt bensinsnåla?
Jag kör sällan flera timmar utan mer kortare sträckor för inköp och aktiviteter.

Vad Rekommenderar ni för bil?

Har hört att Lexus hybrid ska vara bra. Vad har ni för erfarenheter av dessa bilar?
Jag försöker värdera om det kanske är bättre att lägga en högre summa på en bil som kanske är snällare mot plånboken? (Om Lexus är det ) Och miljön.

https://www.blocket.se/annons/goteborg/ … k/87701977

https://www.blocket.se/annons/halland/l … 8/90432519

lexus och toyota är typ samma märke, lexus då toyotas starkaste kort. Dom har samma hybrider osv osv som håller skitlänge. hade förrut en is 300h och det var min sambos absolut favoritbil. För oss drack den ca 0.65 som inte är så jäkla illa. Men väljer du lexus borde du inte ha så mycket problem och huvudvärk och dom är schyssta. vet inte om budgeten räcker för 150-160k annars länkade ja en annan modell med samma drivlina från lexus som ligger billigare till.

Utmarks-Loke
11 juli 2020 · 5 813 Inlägg

Saritta skrev:

Saritta skrev:
Hej!
Ensam med barn varannan vecka och behöver en mindre Och billigare  bil än den jag har idag (V50).
Vilka bilar är billiga att äga samt bensinsnåla?
Jag kör sällan flera timmar utan mer kortare sträckor för inköp och aktiviteter.

Vad Rekommenderar ni för bil?

Har hört att Lexus hybrid ska vara bra. Vad har ni för erfarenheter av dessa bilar?
Jag försöker värdera om det kanske är bättre att lägga en högre summa på en bil som kanske är snällare mot plånboken? (Om Lexus är det ) Och miljön.

Köp en toyota prius istället i såna fall.

husseman
12 juli 2020 · 1 577 Inlägg

Hupp, en jappsare eller möjligen Kia, problemfria bilar som bara rullar på. V50 e´ingen bil att åka i o det märks på andrahandsvärdet..så du lär få lägga några spänn emellan.

Lycka til /husse

amazinjoey
12 juli 2020 · 1 138 Inlägg

Toyota Prius

candyweiss
12 juli 2020 · 863 Inlägg

Saritta skrev:
Hej!
Ensam med barn varannan vecka och behöver en mindre Och billigare  bil än den jag har idag (V50).
Vilka bilar är billiga att äga samt bensinsnåla?
Jag kör sällan flera timmar utan mer kortare sträckor för inköp och aktiviteter.

Vad Rekommenderar ni för bil?

Hur mycket kostar din V50 att äga och hur mycket dricker den?
Kan inte tänka mig att du tjänar något på att byta bil, tvärtom.

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang