Är Rockford Fosgate bra?

Dahl05
4 augusti 2020 · 1 Inlägg

Tjena jag funderar på att uppgradera mitt biljud. Just nu har jag två stycken Crunch 12" basar men jag är sugen på att uppgradera till två stycken Rockford Fosgate Prime 12" basar. Det Jag undrar är om dom basarna är bra eller inte. Och har vilket steg borde jag ha. Här är en länk till dom basarna som jag vill köpa https://www.brl.se/sv/artiklar/rockford … s412.html.

Volvo 740 (1987)
Vita_Vargen
4 augusti 2020 · 1 281 Inlägg

Din länk fungerar inte. Prime är väl deras budget-serie. Jag har dom som framsystem i min 300ZX och dom är ganska kassa. Ska byta ut dom är det tänkt, nya inköpta.
Punch-serien har dock varit populärt

Janneutanb
5 augusti 2020 · 7 271 Inlägg

Dom är stora och väletablerade så nog gör dom bra grejer. MEN det betyder också ofta att man får betala extra för deras märke så det generellt finns bättre alternativ för samma pengar.

Lucif3r
5 augusti 2020 · 2 208 Inlägg

Rockford generellt är ett bra märke... MEN, dom har produkter i alla prisklasser, så "givetvis" får man vad man betalar för även hos dom.
Jag vill nog faktiskt påstå att andra märken som är mer etablerade inom just "budget"-range skulle vara ett bättre val än ett märke mer känt inom "mid-premium"-range som relativt nyligen smygit sig in i budget-rangen.

Som tidigare skribent sa, man betalar en del bara för märket. Drar man ifrån den kostanden blir det inte många kronor över till själva produkten.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang