SKP Däck & Fälg - Erfarenheter?

Kingfries
10 september 2020 · 1 Inlägg

Jag har handlat där och kan konstatera att de finns. Sebbe gav ett proffsigt intryck på mig i alla fall. Deras nisch är nästan nya däck och fälgar från bilfirmornas demobilar som köps in i parti. Jag kunde välja däck och fälg, som såg helt nya ut, samt byta in mina gamla fälgar. Betalade 9000kr vilket jag tror är billigare än Volvo men dyrare än att köpa fälgar på blocket däck på  Dackonline och sen sälja gamla fälgarna på blocket.

Brådhis * Voff voff *
11 september 2020 · 10 245 Inlägg

torsen skrev:

sandreas skrev:
Hej!

På jakt efter nya fälgar (samt dubbdäck) och hittade den här säljaren (butik) på blocket hemmahörande i Uppsala https://www.blocket.se/annons/uppsala/v … 0/91098660

Priserna verkar ju ruggigt bra för att vara helt nya prylar jämfört med att köpa från verkstad. Någon som har erfarenhet med den här säljaren?

Däck & Fälg ska vara till en S90 -18.

/Andreas

Din uppfattning om "ruggigt bra priser" stämmer inte med min uppfattning om "hyggliga priser".
Förstår att du inte varit inne på dackonline.se
Förutom att du får ett enormt urval, så är däcken prisbilliga och alltid färska.
Alltid förmånlig omläggning av däcken på befintliga fälgar om du anlitar deras kontrakterade gummiverkstäder.
Jag kommer aldrig någonsin mer att köpa däck från någon annan än dackonline.se
Svensktalande, trevlig och tillmötesgående personal.

Tänk om - tänk rätt - när du köper däck.

För några år sedan köpte en granne, vad han trodde, nya däck från Volvo/Bilia.
Visade sig att däcken var över 3(tre) år gamla, men obegagnade.

Även om Däckonline har bra priser så håller jag inte med dig i det här fallet.

Exempel från annonsen då:

Michelin X-ice North 4 i dimensionen 235/45-19" kostar 2699:- /st på däckonline, dvs 10796:- totalt. Plus montering som hamnar på 7-800:- (minst, i den dimensionen). Då är vi uppe i ~11500:-. Kvar till annonsens pris är då ~5500:-. Och det innebär då ~1400:- /st för helt nya Volvo originalfälgar i 19" vilket är väldigt billigt och knappast går att hitta någonstans.

Så det är väldigt tveksamt om trådskaparen skulle vinna något alls på att krångla med att skicka efter däck och sedan låta montera efter att ha köpt fälgar...

Alltså, 16990:- är faktiskt ett bra pris sett till vad man köper.

Senast redigerat av Brådhis (11 september 2020)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Svenska_bil
12 september 2020 · 218 Inlägg

Kingfries skrev:
Jag har handlat där och kan konstatera att de finns. Sebbe gav ett proffsigt intryck på mig i alla fall. Deras nisch är nästan nya däck och fälgar från bilfirmornas demobilar som köps in i parti. Jag kunde välja däck och fälg, som såg helt nya ut, samt byta in mina gamla fälgar. Betalade 9000kr vilket jag tror är billigare än Volvo men dyrare än att köpa fälgar på blocket däck på  Dackonline och sen sälja gamla fälgarna på blocket.

Vem försöker du lura?
Första inlägget och du gör det enbart för att förklara deras affärsmodell...nädu, den gubben går inte!

EPR
16 januari 2021 · 18 Inlägg

Jag hittade det här forumet när jag googlade på SKP däck & fälg, så detta blir mitt andra inlägg (förstår om det är misstänkt men jag kände att jag ville bidra med lite info). Killen har ju ingen hemsida och det finns verkligen ingen info om honom tillgänglig, så det kändes ganska självklart för mig att åka till Uppsala och titta på fälgarna. Sagt och gjort, han existerar och gav ett väldigt bra intryck. Lade en handpenning och ska dit igen på måndag för att betala det sista och få Titania-fälgarna med nya Nokian-friktionsdäck. Återkommer då med mitt slutgiltiga omdöme, men hittills har allt känts helt normalt. Fälgarna var i fint skick och han är snarare en egen företagare som är inriktad på fälgar och däck än en privatperson.

EPR
18 januari 2021 · 18 Inlägg

Körde till Uppsala i förmiddags och fick fälgarna med nya däck monterade på bilen, samt bytte in mina gamla fälgar. Är helt klart nöjd!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang