Ström till tändspole men ingen gnista?

Tenco
29 augusti 2020 · 173 Inlägg

Borde jag köpa och sätta i en ny vevaxelgivare?

simlar
29 augusti 2020 · 5 524 Inlägg

Tenco skrev:
Borde jag köpa och sätta i en ny vevaxelgivare?

Eftersom du nu får gnista, dock en svag gnista, så fungerar bevisligen vevaxelgivaren så jag anser det onödigt.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Tenco
29 augusti 2020 · 173 Inlägg

simlar skrev:

Tenco skrev:
Borde jag köpa och sätta i en ny vevaxelgivare?

Eftersom du nu får gnista, dock en svag gnista, så fungerar bevisligen vevaxelgivaren så jag anser det onödigt.

Okej. Men om inte det hjälper att göra ren säkringarna, vad anser du som nästa steg?

Utmarks-Loke
29 augusti 2020 · 5 833 Inlägg

Tändspolen kan vara sönder, det kan vara kortslutning mellan lindningarna inuti. Känner du ingen som har en likadan som du kan låna och prova med så du slipper köpa en bara för att prova?

Tenco
29 augusti 2020 · 173 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
Tändspolen kan vara sönder, det kan vara kortslutning mellan lindningarna inuti. Känner du ingen som har en likadan som du kan låna och prova med så du slipper köpa en bara för att prova?

Bytte den idag. Får gnista från den och gammla så den va inte trasig.

husseman
29 augusti 2020 · 1 588 Inlägg

Hmm. om du testade med direktmatning till spolen som jag föreslog..så kan du lägga ner detta med säkringar osv. Ditt fel ligger på styrnivåsidan.. dvs . din vevaxellägesgivare-kablar- styrbox. Googla fram styrboxen o dess jord o + poler o mät upp dessa. Om dessa e´ok- så har nog styrboxen klappat ihop. Antar att du har provat att byta vevaxellägesgivare- vilket e´ett vanligt problem på dessa o kostar nada.

mvh/husse

Tenco
29 augusti 2020 · 173 Inlägg

husseman skrev:
Hmm. om du testade med direktmatning till spolen som jag föreslog..så kan du lägga ner detta med säkringar osv. Ditt fel ligger på styrnivåsidan.. dvs . din vevaxellägesgivare-kablar- styrbox. Googla fram styrboxen o dess jord o + poler o mät upp dessa. Om dessa e´ok- så har nog styrboxen klappat ihop. Antar att du har provat att byta vevaxellägesgivare- vilket e´ett vanligt problem på dessa o kostar nada.

mvh/husse

Ska byta vevaxelgivare imorrn

Tenco
31 augusti 2020 · 173 Inlägg

Har bytt vevaxelgivare och gjort rent alla säkringar. Ingen improvment ännu

Hasse67
14 januari 2021 · 4 Inlägg

Hittade du felet?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang