Köpråd: Lexus ct200H är den mindre än..

Presidento Of World
10 september 2020 · 3 306 Inlägg

Är sugen på en Lexus xt200h , den ser onekligen liten ut.

Men luras den? Är den mindre än prius 2009-2013?

Invändigt ser den lika stor ut på bilder iaf.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
panda666
10 september 2020 · 4 228 Inlägg

yes den är mindre, finare och roligare att köra. köp is 300h istället:) bättre än dom båda

Presidento Of World
10 september 2020 · 3 306 Inlägg

panda666 skrev:
yes den är mindre, finare och roligare att köra. köp is 300h istället:) bättre än dom båda

Ja, misstänkte det.. ja vill ha en is300h men den är för dyr och för litet bagage tror ja ^^

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
panda666
10 september 2020 · 4 228 Inlägg

budget? inte litet bagage. om inte du ska ha hela huset me dig ^^ faktiskt en bil som ja verkligen saknar. men måste hålla mig nu tyvärr då allt är lite oroligt.

Presidento Of World
10 september 2020 · 3 306 Inlägg

panda666 skrev:
budget? inte litet bagage. om inte du ska ha hela huset me dig ^^ faktiskt en bil som ja verkligen saknar. men måste hålla mig nu tyvärr då allt är lite oroligt.

Har ingen budget än då jag bara funderat lite då det iaf är billig skatt på dom haha

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
panda666
10 september 2020 · 4 228 Inlägg

Presidento skrev:

panda666 skrev:
budget? inte litet bagage. om inte du ska ha hela huset me dig ^^ faktiskt en bil som ja verkligen saknar. men måste hålla mig nu tyvärr då allt är lite oroligt.

Har ingen budget än då jag bara funderat lite då det iaf är billig skatt på dom haha

https://www.blocket.se/annons/stockholm … k/91536251

minns att executive hade elstolar och helläder men denna hade inte det^ sköna bilar fan. Man vågar inte köpa tyskt längre dom bara pajar och ger folk ångest och huvudvärk. is300h har också 360kr i skatt. har du råd så skulle ja köpa denna istället. Antar att det blir lån eller nått och ifall du slänger i nån skitbil i inbyte då får du den billigare.

Presidento Of World
10 september 2020 · 3 306 Inlägg

panda666 skrev:

Presidento skrev:

panda666 skrev:
budget? inte litet bagage. om inte du ska ha hela huset me dig ^^ faktiskt en bil som ja verkligen saknar. men måste hålla mig nu tyvärr då allt är lite oroligt.

Har ingen budget än då jag bara funderat lite då det iaf är billig skatt på dom haha

https://www.blocket.se/annons/stockholm … k/91536251

minns att executive hade elstolar och helläder men denna hade inte det^ sköna bilar fan. Man vågar inte köpa tyskt längre dom bara pajar och ger folk ångest och huvudvärk. is300h har också 360kr i skatt. har du råd så skulle ja köpa denna istället. Antar att det blir lån eller nått och ifall du slänger i nån skitbil i inbyte då får du den billigare.

Ja, sugen på en hybrid iaf då jag börjat tröttna på dieselknatter osv.

Har en Opel Astra 2014 att byta in men vettetusan vad den värderas till vid inbyte. Orkar inte lägga ut heller haha ^^

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
kkinggkkongg
10 september 2020 · 56 Inlägg

du kommer aldrig vara missnöjd med lexus ct200h
riktig lyxig liten stadsbil o allt handlar då om comfort på dessa

Presidento Of World
11 september 2020 · 3 306 Inlägg

Jag får ta mig en sväng och titta på några. Rädd dock för att man efter det måste ha en haha..

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
panda666
12 september 2020 · 4 228 Inlägg

Presidento skrev:
Jag får ta mig en sväng och titta på några. Rädd dock för att man efter det måste ha en haha..

haru kollat på nått än? bara o pruta som fan om det går^ släng in dina bilar och ta en is 300h^

caromania Forummoderator
12 september 2020 · 9 296 Inlägg

Jag skulle också satsa på en IS300h om det går att sträcka budgeten. Nu vet jag inte hur stor skillnad det är mellan dem i pris men IS är ju mycket mer bil. Och visst är det fällbara baksäten i den Panda?
Vår "nya" GS450h (nya karossen) är ganska klippt i bakluckan pga batterierna men den är oändligt mycket bättre än den förra generationen. Vi åkte alla fyra på semester i somras, det gick bra. Jag tror en IS har större trunk faktiskt?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
panda666
12 september 2020 · 4 228 Inlägg

caromania skrev:
Jag skulle också satsa på en IS300h om det går att sträcka budgeten. Nu vet jag inte hur stor skillnad det är mellan dem i pris men IS är ju mycket mer bil. Och visst är det fällbara baksäten i den Panda?
Vår "nya" GS450h (nya karossen) är ganska klippt i bakluckan pga batterierna men den är oändligt mycket bättre än den förra generationen. Vi åkte alla fyra på semester i somras, det gick bra. Jag tror en IS har större trunk faktiskt?

tror att de gick att fälla baksäten. för oss så hade den bra me plats i bagaget. mysig och tyst bil att köra, så tyst att man hör mer vägbuller och vindbrus än nått annat. Säkert värre me lilla ct200h. Intressant med dom större lexus sedanerna vore lyxigt med en sån typ som Caros G modell^^ kanske inte så jäkla dyr? då åker man verkligen som kungen


https://www.blocket.se/annons/stockholm … n/91873723

har dom skrivit fel modell här? 345hk eller???

https://www.blocket.se/annons/skane/lex … k/91932933

samma här

Senast redigerat av panda666 (12 september 2020)

Presidento Of World
21 september 2020 · 3 306 Inlägg

Snöat in mig på kia niro hybrid (ej ladd)

Vad kan ni säga om den? Hållbar? Antingen en helt ny eller lätt begagnad.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 september 2020 · 17 380 Inlägg

Presidento skrev:
Snöat in mig på kia niro hybrid (ej ladd)

Vad kan ni säga om den? Hållbar? Antingen en helt ny eller lätt begagnad.

Ja, den håller. Men då både hybridbatterierna och elmotorn är olika stora ställt mot plug-in känns denna en smula trött. I basvarianten är det analoga mätare och en vanlig tändningsnyckel. Känns minst sagt föråldrat.

En demokörd med rätt paket ger dig keyless och digitala instrument. Ta och kolla på dessa vad de kostar, om den varianten nu finns med ovan utrustning.

Eftersom batteripaketet under bagagerumsmattan saknas finns det mycket mer utrymme.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Presidento Of World
21 september 2020 · 3 306 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Presidento skrev:
Snöat in mig på kia niro hybrid (ej ladd)

Vad kan ni säga om den? Hållbar? Antingen en helt ny eller lätt begagnad.

Ja, den håller. Men då både hybridbatterierna och elmotorn är olika stora ställt mot plug-in känns denna en smula trött. I basvarianten är det analoga mätare och en vanlig tändningsnyckel. Känns minst sagt föråldrat.

En demokörd med rätt paket ger dig keyless och digitala instrument. Ta och kolla på dessa vad de kostar, om den varianten nu finns med ovan utrustning.

Eftersom batteripaketet under bagagerumsmattan saknas finns det mycket mer utrymme.

Vilket paket inbringar mig keyless och digitaltmätarhus? Finns det något ljudpaket att kika efter?

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 september 2020 · 17 380 Inlägg

Presidento skrev:

Hybrid_ skrev:

Presidento skrev:
Snöat in mig på kia niro hybrid (ej ladd)

Vad kan ni säga om den? Hållbar? Antingen en helt ny eller lätt begagnad.

Ja, den håller. Men då både hybridbatterierna och elmotorn är olika stora ställt mot plug-in känns denna en smula trött. I basvarianten är det analoga mätare och en vanlig tändningsnyckel. Känns minst sagt föråldrat.

En demokörd med rätt paket ger dig keyless och digitala instrument. Ta och kolla på dessa vad de kostar, om den varianten nu finns med ovan utrustning.

Eftersom batteripaketet under bagagerumsmattan saknas finns det mycket mer utrymme.

Vilket paket inbringar mig keyless och digitaltmätarhus? Finns det något ljudpaket att kika efter?

Du måste upp i "Advance PlusPaket 2" innan det blir keyless och annat godis som Instrumentering Supervision i LCD (7"), färg. Ljudpaket vet jag inte. Inte intresserad av ljud.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
caromania Forummoderator
21 september 2020 · 9 296 Inlägg

panda666 skrev:

caromania skrev:
Jag skulle också satsa på en IS300h om det går att sträcka budgeten. Nu vet jag inte hur stor skillnad det är mellan dem i pris men IS är ju mycket mer bil. Och visst är det fällbara baksäten i den Panda?
Vår "nya" GS450h (nya karossen) är ganska klippt i bakluckan pga batterierna men den är oändligt mycket bättre än den förra generationen. Vi åkte alla fyra på semester i somras, det gick bra. Jag tror en IS har större trunk faktiskt?

tror att de gick att fälla baksäten. för oss så hade den bra me plats i bagaget. mysig och tyst bil att köra, så tyst att man hör mer vägbuller och vindbrus än nått annat. Säkert värre me lilla ct200h. Intressant med dom större lexus sedanerna vore lyxigt med en sån typ som Caros G modell^^ kanske inte så jäkla dyr? då åker man verkligen som kungen


https://www.blocket.se/annons/stockholm … n/91873723

har dom skrivit fel modell här? 345hk eller???

https://www.blocket.se/annons/skane/lex … k/91932933

samma här

Missade helt att du svarade Panda, men ja det stämmer. Leta upp några 0-200klipp på tuben. 20s ska det visst ta. 5,5-6s till hundra. Läste nånstans att den toppar 290 om man tar bort spärren. Kan ju behövas på Sveavägen ibland. Snittförbrukning 0,7l/mil och en tusenlapp i skatt. Men vår är den senare som har större bagageutrymme.

Presidento, Kian är helt ok, och Hybrid is the man att lyssna på.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Growe Fri fart för ett fritt folk!
22 september 2020 · 13 673 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Presidento skrev:

Hybrid_ skrev:

Ja, den håller. Men då både hybridbatterierna och elmotorn är olika stora ställt mot plug-in känns denna en smula trött. I basvarianten är det analoga mätare och en vanlig tändningsnyckel. Känns minst sagt föråldrat.

En demokörd med rätt paket ger dig keyless och digitala instrument. Ta och kolla på dessa vad de kostar, om den varianten nu finns med ovan utrustning.

Eftersom batteripaketet under bagagerumsmattan saknas finns det mycket mer utrymme.

Vilket paket inbringar mig keyless och digitaltmätarhus? Finns det något ljudpaket att kika efter?

Du måste upp i "Advance PlusPaket 2" innan det blir keyless och annat godis som Instrumentering Supervision i LCD (7"), färg. Ljudpaket vet jag inte. Inte intresserad av ljud.

borde man inte se vanlig nyckel som modernt idag och framför allt säkrare..  skulle välja vanlig nyckel före nyckellöst system..  behöva oroa sig för att någon ska sno nyckel signalen när man går på ica.. nej tack smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Cuefa Ain't no place like home...
22 september 2020 · 4 628 Inlägg

Growe skrev:

Hybrid_ skrev:

Presidento skrev:

Vilket paket inbringar mig keyless och digitaltmätarhus? Finns det något ljudpaket att kika efter?

Du måste upp i "Advance PlusPaket 2" innan det blir keyless och annat godis som Instrumentering Supervision i LCD (7"), färg. Ljudpaket vet jag inte. Inte intresserad av ljud.

borde man inte se vanlig nyckel som modernt idag och framför allt säkrare..  skulle välja vanlig nyckel före nyckellöst system..  behöva oroa sig för att någon ska sno nyckel signalen när man går på ica.. nej tack smile

Det är en Kia vi pratar om... den kommer folk ge dig pengar för att behålla... 😏

Syrran har en Niro hybrid och är helnöjd med den.
Men så gick hon från en Volvo V40 också... 😋

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Presidento Of World
26 september 2020 · 3 306 Inlägg

Slutade med en Toyota Prius+ (plus) 2015 med mycket lull lull .

Tack för alla svar och tips till alla!😁

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang