Köpråd: Lexus ct200H är den mindre än..

panda666
26 september 2020 · 4 228 Inlägg

caromania skrev:

panda666 skrev:

caromania skrev:
Jag skulle också satsa på en IS300h om det går att sträcka budgeten. Nu vet jag inte hur stor skillnad det är mellan dem i pris men IS är ju mycket mer bil. Och visst är det fällbara baksäten i den Panda?
Vår "nya" GS450h (nya karossen) är ganska klippt i bakluckan pga batterierna men den är oändligt mycket bättre än den förra generationen. Vi åkte alla fyra på semester i somras, det gick bra. Jag tror en IS har större trunk faktiskt?

tror att de gick att fälla baksäten. för oss så hade den bra me plats i bagaget. mysig och tyst bil att köra, så tyst att man hör mer vägbuller och vindbrus än nått annat. Säkert värre me lilla ct200h. Intressant med dom större lexus sedanerna vore lyxigt med en sån typ som Caros G modell^^ kanske inte så jäkla dyr? då åker man verkligen som kungen


https://www.blocket.se/annons/stockholm … n/91873723

har dom skrivit fel modell här? 345hk eller???

https://www.blocket.se/annons/skane/lex … k/91932933

samma här

Missade helt att du svarade Panda, men ja det stämmer. Leta upp några 0-200klipp på tuben. 20s ska det visst ta. 5,5-6s till hundra. Läste nånstans att den toppar 290 om man tar bort spärren. Kan ju behövas på Sveavägen ibland. Snittförbrukning 0,7l/mil och en tusenlapp i skatt. Men vår är den senare som har större bagageutrymme.

Presidento, Kian är helt ok, och Hybrid is the man att lyssna på.

ingen fara^__^ jävligt goa bilar ser det ut som.

@President: Fan trodde du skulle köpa lexus^^ varför en prius+? behöver du så mycket plats?^^

Presidento Of World
26 september 2020 · 3 306 Inlägg

panda666 skrev:

caromania skrev:

panda666 skrev:

tror att de gick att fälla baksäten. för oss så hade den bra me plats i bagaget. mysig och tyst bil att köra, så tyst att man hör mer vägbuller och vindbrus än nått annat. Säkert värre me lilla ct200h. Intressant med dom större lexus sedanerna vore lyxigt med en sån typ som Caros G modell^^ kanske inte så jäkla dyr? då åker man verkligen som kungen


https://www.blocket.se/annons/stockholm … n/91873723

har dom skrivit fel modell här? 345hk eller???

https://www.blocket.se/annons/skane/lex … k/91932933

samma här

Missade helt att du svarade Panda, men ja det stämmer. Leta upp några 0-200klipp på tuben. 20s ska det visst ta. 5,5-6s till hundra. Läste nånstans att den toppar 290 om man tar bort spärren. Kan ju behövas på Sveavägen ibland. Snittförbrukning 0,7l/mil och en tusenlapp i skatt. Men vår är den senare som har större bagageutrymme.

Presidento, Kian är helt ok, och Hybrid is the man att lyssna på.

ingen fara^__^ jävligt goa bilar ser det ut som.

@President: Fan trodde du skulle köpa lexus^^ varför en prius+? behöver du så mycket plats?^^

Nej egentligen inte men orkade inte leta mer haha..😁

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
caromania Forummoderator
26 september 2020 · 9 296 Inlägg

Presidento skrev:
Slutade med en Toyota Prius+ (plus) 2015 med mycket lull lull .

Tack för alla svar och tips till alla!😁

Är det en plug in då eller? Ska erkänna att jag är svag för plussen. Tycker de är snygga. :o

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Presidento Of World
26 september 2020 · 3 306 Inlägg

caromania skrev:

Presidento skrev:
Slutade med en Toyota Prius+ (plus) 2015 med mycket lull lull .

Tack för alla svar och tips till alla!😁

Är det en plug in då eller? Ska erkänna att jag är svag för plussen. Tycker de är snygga. :o

Nej en vanlig , körde den 12 mil hem motorväg 120km/h (och en del över) på 0.48 så nöjd så långt .

Dessutom väsentligt mycket tystare än vanliga Prius vad gäller vägljud och buller. Sen att den ser lite mer vanlig ut är ju inte sämre. Inte ful helt enkelt utan en vanlig mpv.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 september 2020 · 17 380 Inlägg

Presidento skrev:

caromania skrev:

Presidento skrev:
Slutade med en Toyota Prius+ (plus) 2015 med mycket lull lull .

Tack för alla svar och tips till alla!😁

Är det en plug in då eller? Ska erkänna att jag är svag för plussen. Tycker de är snygga. :o

Nej en vanlig , körde den 12 mil hem motorväg 120km/h (och en del över) på 0.48 så nöjd så långt .

Dessutom väsentligt mycket tystare än vanliga Prius vad gäller vägljud och buller. Sen att den ser lite mer vanlig ut är ju inte sämre. Inte ful helt enkelt utan en vanlig mpv.

Hade inte du en Gen2 för något år sedan? Eller blandar jag ihop det nu?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Presidento Of World
27 september 2020 · 3 306 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Presidento skrev:

caromania skrev:

Är det en plug in då eller? Ska erkänna att jag är svag för plussen. Tycker de är snygga. :o

Nej en vanlig , körde den 12 mil hem motorväg 120km/h (och en del över) på 0.48 så nöjd så långt .

Dessutom väsentligt mycket tystare än vanliga Prius vad gäller vägljud och buller. Sen att den ser lite mer vanlig ut är ju inte sämre. Inte ful helt enkelt utan en vanlig mpv.

Hade inte du en Gen2 för något år sedan? Eller blandar jag ihop det nu?

Ju precis en 2011. Därför gött att kunna jämföra smile

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
KenthIJ
27 september 2020 · 1 429 Inlägg

Grattis.
Vi har ju en Prius+ 2016/17 (modellår 17 men uttagen 16) som vi är mycket nöjda med.
Mycket bekväm och rymlig (vi har dock reggat om den som fem sits för att få ändå bättre plats med dotterns rullstol, även om den fick plats även med alla sju sätena)
Inte så mycket lull lull dock (manuella säten och ingen sollucka).

Nu i december har vi haft den i två år och har hittills kört den 5.400 mil och då har den dragit 5.06 i snitt/blandad körning, enligt vår Fuelio app , testad vi tankning, oftast vid samma pump.

Enda som jag inte är helt hundra förtjust i är att reglagen för sätesvärmen sitter lite dumt till och att de endast har ett värmeläge (på/av) och att bakluckan är ganska bred men kort så den faller liksom inte ner när man skall stänga den.
För att lättare hitta reglagen för sätesvärmen satte jag dit ett par självhäftande ”halvkulor” av ”scrapbook” typ( se bild). Då känner man knapparna utan att se dem. ( gjorde likadant på min Yaris Hybrid där reglagen satt under handbromsen och var svåra att se)

Skulle väldigt gärna ha  en Prius+ som Plug In men det lär ju inte hända nu när Toyota inte längre tillverkar/utvecklar modellen

https://www1.garaget.org/gallery/images/209/208860/208860-7afac3d60df4931b86cdba89965dcfe9.jpg

Senast redigerat av KenthIJ (27 september 2020)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
27 september 2020 · 17 380 Inlägg

Presidento skrev:
Slutade med en Toyota Prius+ (plus) 2015 med mycket lull lull .

Tack för alla svar och tips till alla!😁

Du skrev "mycket lull-lull", du vet vart det uttrycket kommer ifrån va?
Innebär det Navigation och stora stereon? I så fall: hur är den?

Jag fick byta ljudanläggning i vår basutrustade 3:a.

https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-259ddfc86e4be8189f437262801206e9.jpg

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Presidento Of World
27 september 2020 · 3 306 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Presidento skrev:
Slutade med en Toyota Prius+ (plus) 2015 med mycket lull lull .

Tack för alla svar och tips till alla!😁

Du skrev "mycket lull-lull", du vet vart det uttrycket kommer ifrån va?
Innebär det Navigation och stora stereon? I så fall: hur är den?

Jag fick byta ljudanläggning i vår basutrustade 3:a.

https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-259ddfc86e4be8189f437262801206e9.jpg

Berätta var uttrycket kommer ifrån 😁

Japp navigation stora ljud paketet hud och sånt skit.

Testade snabbt igår och den är väl..som en billig Garmin typ inte dålig men kunde vart bättre 😁

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Presidento Of World
27 september 2020 · 3 306 Inlägg

KenthIJ skrev:
Grattis.
Vi har ju en Prius+ 2016/17 (modellår 17 men uttagen 16) som vi är mycket nöjda med.
Mycket bekväm och rymlig (vi har dock reggat om den som fem sits för att få ändå bättre plats med dotterns rullstol, även om den fick plats även med alla sju sätena)
Inte så mycket lull lull dock (manuella säten och ingen sollucka).

Nu i december har vi haft den i två år och har hittills kört den 5.400 mil och då har den dragit 5.06 i snitt/blandad körning, enligt vår Fuelio app , testad vi tankning, oftast vid samma pump.

Enda som jag inte är helt hundra förtjust i är att reglagen för sätesvärmen sitter lite dumt till och att de endast har ett värmeläge (på/av) och att bakluckan är ganska bred men kort så den faller liksom inte ner när man skall stänga den.
För att lättare hitta reglagen för sätesvärmen satte jag dit ett par självhäftande ”halvkulor” av ”scrapbook” typ( se bild). Då känner man knapparna utan att se dem. ( gjorde likadant på min Yaris Hybrid där reglagen satt under handbromsen och var svåra att se)

Skulle väldigt gärna ha  en Prius+ som Plug In men det lär ju inte hända nu när Toyota inte längre tillverkar/utvecklar modellen

https://www1.garaget.org/gallery/images/209/208860/208860-7afac3d60df4931b86cdba89965dcfe9.jpg

Jag gillar den! Jag fäller ner dom sista stolarna så inget bekymmer iaf smile

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
kkinggkkongg
27 september 2020 · 56 Inlägg

Presidento skrev:
Slutade med en Toyota Prius+ (plus) 2015 med mycket lull lull .

Tack för alla svar och tips till alla!😁

samma annat namn bara xD

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang